Toon posts:

virtueel geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eens een vraag die al een miljoen keer is geteld: Ik heb 192MB 133MHz SDram :) en nu had ik toen ik nog 128mb had altijd 200mb virtueel geheugen als min. & max. maar nu zoek ik dé instelling voor het virtueel geheugen...

van dat 2,5x mem geloof ik geen ruk, want dat lijkt me wat aan de grote kant.. verder is deze vraag nooit echt goed beantwoord, dus kom nou niet aan met 'gebruik de search' want daar zijn gewoon geen goede antwoorden te vinden |:(

heeft iemand tips/documenten/boeken/ideeen/websites/whatever hierover?

alvast bedankt,

Jasper

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik Zou dit ook wel willen weten heb al 256 MB PC133, en wil er nog een 256 MB bijkopen, maar ga dus echt niet 1 GB aan swap inruimen :(:(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:28
ik heb nu ook 128 mb geheugen en een swapfile van 320 MB. Maar ik denk dat als je 512 mb ram hebt dat je dan de swapfile wel kan uitzetten! :) Een echt antwoord heb ik nie, sorry!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Afhankelijk van de apps die je draait, wordt er virtueel geheugen gebruikt. Doe als volgt:
Laat je virt.geheugen door Windhoos beheren,
start de applikaties die je "normaal" gebruikt, en kijk hoe groot je .swp file is.
Vervolgens stel je de grootte in, met als minimum de gevonden waarde (afronden nar boven), en als max geen waarde (als je er een keer uitloopt, maakt Windhoos zelf wat extra aan)

Dit is volgens mij de beste manier.....

Ronald

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je er een echt goed antwoord op wilt hebben, zul je toch echt moeten uitvogelen hoe het Os dat je wilt gebruiken omgaat met swap...
En je zou uiteraard eerst je swap op "ramgeheugen grootte" kunnen zetten, en vervolgens kijken of het ooit gebruikt wordt (alle OS'en bieden je de mogelijkheid om het te monitoren, winXX zelfs met mooie grafieken)
Momenteel heb ik in win98/linux 256meg ram en 256meg swap...
Maar onder win2k heb ik daar 512meg swap (op 2 verschillende harddisks :-), en dat laatste kan ook heel leuk met linux (kun je zelfs de priority opgeven voor swapgebruik))

In alle Os'en heb ik niet het idee dat ze echt swappen, maar win2k heeft hem af en toe wel vol gekregen :'( (760 meg geheugen gebruik, maakt je systeem best traag... zeker als je maar 256meg ram hebt)

Euhm Ronald... Alleen windows9x kan dynamisch swap-files maken... Win2k/'alle unices die ik wel es gebruikt heb, voorzover ik er wat van snapte dan wel' hebben een fixed-size swap... bij win2k moet je zelfs rebooten om een extra swapfile te enablen (linux kan het gelukkig "@runtime" )

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb hem op 2.5x de waarde van mijn Ram geheugen staan, werkt prima hoor alhoewel ik niks merk ( paar puntjes meer in 3d mark )

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

gewoon zelf uitproberen, ik heb hem nu op een vaste grootte van 500mb staan en die vind ik het lekerst werken.

Verwijderd

Topicstarter
psies! geheugen is nu lekker goedkoop :):):)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn swap op mijn 2e hdd gezet, dat zou ook nog es performance schelen, maar hoeveel zou ik moeten nemen voor 192mb ram?

Verwijderd

Ik heb met 224MB RAM een permanente swapfile gemaakt van 128MB. Meer heb je ook niet nodig, tenzij je erg zware applicaties gaat draaien...

Verwijderd

Als je veel geheugen hebt en NT draait, moet je op zijn minst een swapfile hebben van 1x het interne geheugen + 12 Mb om een geheugendump te kunnen maken. Dit als je wil gaan analiseren waarom het ding crashte. 1 Gb swap bij 512Mb geheugen is overdreven.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
300 mb is vaak zat.

dat je bij 256 mb geen swap file nodig hept is natuurlijk bull. als je swap file uitzet gaat alles langzamer het is een soort tusse station tusse ram. ik heb 192 ram swap 300. win2k raad bij 192 mb 288 mb aan

Verwijderd

Laat norton utils 2001 the job doen!
Mijn swap is even groot als mijn gegeugen!
Kheb niet ecjht het idee dat het traag draait hoor!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Lees Dit maar eens maakt echt een hoop duidelijk kijk ff bij de sectie memory tweaken..
Pagina: 1