SQL Codepage veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 17:04
Ik ben bezig om een SQL 7 server te migreren naar een SQL2000 server. Opzich geen probleem, je kan immers in de 2000 versie gewoon de oude database importeren en dan functioneerd hij. Nu wil het geval dat de oude database in codepage 850 werkt, en nu willen wij hem naar codepage 1252 veranderen ivm support voor het euro teken. Nu heb je daar verschillende mogelijkheden voor, maar die falen iedere keer bij mij. Wat ik heb geprobeerd is om doormiddel van het ALTER DATABSE commando de database te converteren naar 1252, dit gaat goed, alleen gaan de tabellen dan niet mee naar de nieuwe codepage. Iedere nieuwe tabel die je aanmaakt krijgt wel netjes de nieuwe codepage. Nu kan je dan met het ALTER COLUMN commando per kolom per tabel de codepage aanpassen, maar it is een heidens karwei. De database is 5gb groot namelijk. Een andere poging is geweest een lege database aan te maken met de nieuwe codepage en dan doormiddel van de DTS Wizard de data en stored procedurs over te halen. Dit faalt op het moment dat hij TEXT kolommen wil over halen. Dat kan hij namelijk niet.
Maar na deze pogingen heb ik geen idee meer hoe ik die database in de nieuwe codepage kan zetten.
Jullie?

• hullepim
Kick!
Niemand dit ooit gedaan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je geeft aan dat je conversies tot zoverre falen; wat zijn de precieze redenen die hierbij worden genoemd? Wat is de foutmelding die je krijgt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt toch wel een scriptje schrijven dat alle kolommen afgaat en omzet?

• hullepim
Hij kan de TEXT columns niet omzetten naar de nieuwe codepage. Maar daar hebben we er nog een aantal van. Ik ben inmiddels bezig om alle data naar excel te exporteren en dan een nieuwe database aanmaken, alle tabellen met de nieuwe codepage en dan die excel file te importeren. Kijken of dat lukt.

edit: dat gaat mis omdat excel niet meer als 65K records aankan in 1 tabblad.

[ Voor 12% gewijzigd door hullepim op 21-02-2005 12:50 ]

• hullepim
Na een hoop geprobeerd te hebben zijn we nog niet verder gekomen. Ik krijg het niet goed voor elkaar om dat sql7 database met codepage 850 in een sql2000 database met codepage 1252 te krijgen.
Dit lukt dus niet doormiddel van het scripten van de database en de DTS wizard. keer op keer krijg je foutmeldingen of waarschuwingen. Als het nou iedere keer dezelfde fout zou zijn dan is het wel op te lossen, maar het is iedere keer wat anders dat faalt. Heeft iemand hier dit ooit wel eens succesvol voor elkaar gekregen?

• hullepim
Niemand dit eerder gedaan met een of andere tool?
Pagina: 1