Ik ben bezig om een SQL 7 server te migreren naar een SQL2000 server. Opzich geen probleem, je kan immers in de 2000 versie gewoon de oude database importeren en dan functioneerd hij. Nu wil het geval dat de oude database in codepage 850 werkt, en nu willen wij hem naar codepage 1252 veranderen ivm support voor het euro teken. Nu heb je daar verschillende mogelijkheden voor, maar die falen iedere keer bij mij. Wat ik heb geprobeerd is om doormiddel van het ALTER DATABSE commando de database te converteren naar 1252, dit gaat goed, alleen gaan de tabellen dan niet mee naar de nieuwe codepage. Iedere nieuwe tabel die je aanmaakt krijgt wel netjes de nieuwe codepage. Nu kan je dan met het ALTER COLUMN commando per kolom per tabel de codepage aanpassen, maar it is een heidens karwei. De database is 5gb groot namelijk. Een andere poging is geweest een lege database aan te maken met de nieuwe codepage en dan doormiddel van de DTS Wizard de data en stored procedurs over te halen. Dit faalt op het moment dat hij TEXT kolommen wil over halen. Dat kan hij namelijk niet.
Maar na deze pogingen heb ik geen idee meer hoe ik die database in de nieuwe codepage kan zetten.
Jullie?
Maar na deze pogingen heb ik geen idee meer hoe ik die database in de nieuwe codepage kan zetten.
Jullie?