Toon posts:

[SBS2003] Omleiden van map "Mijn Documenten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jongens en meiden, HELP !!!
ik ben nu al 2 weken bezig om de omleiding van mijn doumenten in small business server 2003 te regelen. het lukt niet. niet met info op web, met howtos van tweakers en ook niet met een heuse boek van ms small business server 2003.
wat heb ik al gedaan ?
schone install van sbs2003 (al 4 keer overigens), dhcpeet niet.
user aangemaakt, lid van powerusers (locaal is de user hoofdgebruiker)(os=xppro) . client pc toegevoegd aan domein. gaat goed.
het gaat fout bij het omleiden naar een gemaakte map.
heb een map in verkenner gemaakt die heet user docs, de rechten heb ik afgekeken van de standaard map en van boek en help bestand van win. vervolgens ging het niet automatisch, (zoals boek het zegt)
naar client gelopen, bij eigenschappen van map "mijn documenten" de servermap aangegeven.
nee gezegd op verplaatsen van docs, (die had ik al gebackupt op cd)
bestanden van cd gekopieerd naar mijn documenten. ging goed. en is met de servermap gesyncht
nu komt het. bij opnieuw opstarten (client) en opvragen van gegevens van mijn documenten
wordt er na een tijd om gebruikersnaam en wachtwoordt gevraagd om verbinding te maken met de server :? :?
het gewone usernaam/ww slikt ie niet. bij invullen van administrator/ww duurt het erg lang en na een tijdje krijg ik gewoon toegang tot deze map.
bij het omleiden naar de standaard map van sbs2003 gaat het ook niet goed. client is dan supper traaaaaaaaaaag, onwerkbaar. en als ik de routing van docs eraf haal dan werkt alles weer wel 8)7

ik ben echt ten einde raad ;( ik weet het echt niet meer..... please help

Verwijderd

log je op de client wel in met een domain account? heb je je dns goed geconfigged?
wat is het path wat je opgeeft in de my documents redirection?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 16:21 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe leid je die om? welke policysetting? Je hebt meerdere opties :) User moet full control hebben op de share en folder. Read-only is ook taboe.

Is de client lid van het domein en voorzien van alle updates? Neem aan van wel. Heb je dan ook problemen met inloggen met zwervende profielen? DNS ook alles goed, op de client de dns server op de sbs ingesteld, en de sbs zelf dns't op localhost?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:19:
log je op de client wel in met een domain account? heb je je dns goed geconfigged?
wat is het path wat je opgeeft in de my documents redirection?
......
tot overmaat van ramp kan ik ook niet meer inloggen hier met mijn eigen nick :(

ja, client logt in een domein, dat heb ik handmatig op de client gedaan ingelogt als administrator.
dns is ook goed. de path:> \\<servernaam>\userdocs\<user>

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:21:
Hoe leid je die om? welke policysetting? Je hebt meerdere opties :) User moet full control hebben op de share en folder. Read-only is ook taboe.

Is de client lid van het domein en voorzien van alle updates? Neem aan van wel. Heb je dan ook problemen met inloggen met zwervende profielen? DNS ook alles goed, op de client de dns server op de sbs ingesteld, en de sbs zelf dns't op localhost?
...
ik heb geen enkel policy, na wat gebeld te hebben hoor ik de gpo''s in te stellen.
in active dir. of er problemen zijn met zwerfende profielen weet ik niet. server is echt vers geinstalled en ik zit te testen met 1 client pc.
als ik in adresbalk van ie naar de server wil bladeren dan ziet ie het ook niet..
ik wil niet zeikerig doen, maar volgend de f****ing boek van ms, moet het klik en klak en klaar.
ik heb alle regels doorgelezen en alles precies zo gedaan zoals zij dat zeiden.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok, wat heb ik nu nog gedaan. (ik ben me helemaal bewust van het feit dat dit geen helpdesk is, heb heel veel documenten doorgeworsteld en volgens de documenten gewerkt, maar wil het nog steeds niet werken. en nu vermoed ik dat ik iets strucureels fout doe, en kom niet achter wat :( )
voor wat betreft gpo:
in de ad\mybusiness\users\sbsusers\ heb ik een nieuwe policy gemaakt. dit policy is standaard en het enige wat ik eraan veranderd heb is in gboe (groepsbeleidsobjecteditor) bij map gebruikersconfig\windows-instellingen\mapomleiding\mijndocumenten aangegeven dat de instelling van de doelmap: standaard, alle mappel naar dezelfde locatie omleiden, en locatie van de doelmap naar de basismap van de gebruiker omleiden.
nu de basis map is gedefineerd (in verkenner) en iedereen heeft volledige rechten (ook op de submappen ) wil het niet werken. zelfs als ik de mijn documenten omleiden loslaat, en alleen bij een user een basis map opgeef die verwijst naar een gedeelde map op de server wil het ook niet.
gebruiker is de eigenaar van de map.
:?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:27
Misery, je geeft aan dat jouw server vers geïnstalleerd is. Ik ga er dan ook even vanuit dat de problemen niet daar liggen. Heb je de cliënt ook "vers" geinstalleerd en vervolgens m.b.v. SBS cliëntinstallatie lid gemaakt van het domein?

Zo niet begin daar dan eens mee. Een deel van problemen die je aangeeft wijzen erop dat de DNS-instellingen op de cliënt niet correct zijn (met name de traagheid in inlogproblemen). De Primary DNS-server moet echt het IP-adres van de SBS-server zijn. Pas als dit allemaal vlekkeloos werkt moet je met mapomleidingen in GPO's gaan spelen.
Just my 2 cents

[ Voor 16% gewijzigd door jwpmzijl op 18-02-2005 12:59 ]

Hans van Zijl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

sanfranjake schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:21:

User heeft op share niveau Full control nodig op Directory niveau en dan met name de rootdirectory in principe alleen List en Creator Owner dan krijgt de user vanzelf bij het aanmaken van de folder Full Control dit hoef je niet zelf uit te delen........

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:56:
Misery, je geeft aan dat jouw server vers geïnstalleerd is. Ik ga er dan ook even vanuit dat de problemen niet daar liggen. Heb je de cliënt ook "vers" geinstalleerd en vervolgens m.b.v. SBS cliëntinstallatie lid gemaakt van het domein?

Zo niet begin daar dan eens mee. Een deel van problemen die je aangeeft wijzen erop dat de DNS-instellingen op de cliënt niet correct zijn (met name de traagheid in inlogproblemen). De Primary DNS-server moet echt het IP-adres van de SBS-server zijn. Pas als dit allemaal vlekkeloos werkt moet je met mapomleidingen in GPO's gaan spelen.
Just my 2 cents
eeeemmmm, dat heb ik lokaal handmatig gedaan (gebruiker aangemaakt en gehangen in de domein)
wel de melding gehad, welkom bij domeinnaam. de clientinstall hoefde volgens sbs niet omdat de netwerk instellingen al ingesteld waren.
ik heb wel een foute ip gevonden bij de voorkeursdns, daar stond foutief de ip van de router.
de router rout bij mij, server dhcpeet niet. ik heb via een inlogscript mapping aangemaakt(comm. net use). op zich wel goed maar ja.... a workaround.
ik heb ook inmiddels begrepen dat je via dezelfde inlog script op groep en user nivo dingen kan regelen maar is dat ook de juiste manier ?
Pagina: 1