Toon posts:

Probleem met internet via sweex router, heb chello verbind.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot en vaag probleem:

het heb een chello-classic abonement en een sweex router met 4 poorten. Ik kan wel direct op internet komen maar niet via de router. Eerder was alles nog koek en ei met de router en de modem maar een week geleden viel de verbinding ineens weg.

De router is niet kapot want ik kan wel inloggen op de router. Ik heb chello gebeld: die zeggen dat ik de router een MAC-adress van een computer moet geven waarmee ik online ben. Ik heb dat geprobeerd om de MAC-adres te clonen, zowel met het invullen van de hostname als zonder het invullen ervan.

Ik heb echt geen idee waarom waarom het niet lukt? heeft iemand dit probleem ook (gehad)?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:12:
Ik heb dat geprobeerd om de MAC-adres te clonen, zowel met het invullen van de hostname als zonder het invullen ervan.
Je hebt geprobeerd het mac-adres te clonen, en toen gebeurde er wat precies?

het idee: de chello dhcp server geeft alleen ip-adressen af aan mac-adressen die bekent zijn. Is je mac niet bekent, zal je een ip krijgen waarmee je naar (uit mijn hoofd) prov.upc.nl kan om je mac te registreren.

Ergo: cloon het mac-adres van je pc, reboot de router en kijk wat voor ip je krijgt.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg nu gewoon een ip aangewezen van de router.

Verwijderd

Topicstarter
En die ping is bij sweex standaard tussen de 192.168.2.100 en 192.168.2.200 geloof ik.

dus ik heb een ip 192.168.2.100

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

die router is gewoon klote, ik weet het, het klinkt ongefundeert maar je kan er niks mee, ik krijg mijn internet via wlan, maar zodra als ik ook deze router in het netwerk aansluit krijg ik geen internetverbinding meer....

http://specs.tweak.to/16495

• Rac-On
  • Niet online
HeefStan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:32:
die router is gewoon klote, ik weet het, het klinkt ongefundeert maar je kan er niks mee, ik krijg mijn internet via wlan, maar zodra als ik ook deze router in het netwerk aansluit krijg ik geen internetverbinding meer....
dit is bullshirt. Ik heb een jaar lang met een sweex router op chello gedraait, en dat ging perfect. Enige probleem was dat als ik mijn verbinding helemaal voltrok, m'n router wat warmte problemen kreeg... Als je helemaal geen verbinding meer hebt, sluit je waarschijnlijk iets verkeerd aan (of er klopt een config niet).
sweex is natuurlijk een goedkoop merk, dus verwacht geen wonderen van zo'n router, maar gewoon een beetje internetten moet gewoon kunnen..

@Koos, ik bedoel natuurlijk welk ip je router krijgt na een mac-adres kloon en een reboot. Kan je in de webinterface zien onder status...

[ Voor 9% gewijzigd door Rac-On op 17-02-2005 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn router krijgt wel het ip van chello zoals het hoort dus 62.194.***.***

• Rac-On
  • Niet online
wat gebeurd er op de pc als je:
1. "ping www.tweakers.net" doet? (via start - run - cmd)
2. "ping 213.239.154.35" doet? (via start - run - cmd)
3. je suft naar prov.upc.nl?

Verwijderd

Topicstarter
Ik er eindelijk uit.

Het lag aan de sweex router, ik kon wel op de router komen, de router kon het mac-adres wel aannemen maar kon het internet op 1 of andere manier niet verdelen naar de andere computers.

Ik heb nu een andere router, die met dezelfde instellen als eerder de sweex-router het nu wel doet :)
Pagina: 1