LAN aan = Wireless uit

Pagina: 1
Acties:

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 10:04
Ik heb een heel gek probleem met mijn laptop. Heb al gezocht maar ik kon geen relevante topics vinden.

Op het moment dat ik op een Wireless netwerk zit en ik plug mijn LAN kabel in mijn laptop dan doet mijn wireless verbinding het niet meer. Nouja ik kan niet meer surfen, de verbinding is nog wel in stand maar ik kan er geen gebruik meer van maken. :?

Als ik dan de LAN kabel er weer uit trek dan werkt de boel vrolijk verder. Zwaar irritant probleem, heb m'n laptop al opnieuw geïnstalleerd etc. Nieuwe drivers, mocht allemaal niet baten. :( Heeft iemand misschien een idee wat ik er aan kan doen? Dit werkt namelijk niet echt fijn op deze manier....

Verwijderd

Dat heeft te maken met het feit dat je dan waarschijnlijk twee interfaces in hetzelfde subnet hebt en je laptop niet meer weet welke interface en welke gateway hij moet gebruiken.

• dôh
Dat zou best eens kunnen ja... ik zal het de volgende keer dat ik weer op het WLAN zit eens het subnet van mijn LAN controleren.

Verwijderd

Zit je via beide netwerkkaarten op hetzelfde netwerk? of bedoel je 2 aparte netwerken?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Als ik bij mijn laptop utp inplug dan blijft m'n wireless netwerk wel in stand, alleen gaat hij dan gebruik maken van de bekabelde vergbinding.
Beide interfaces hangen dan dus in hetzelfde netwerk, maar met een ander ip-adres.

Verbinding met 2 verschillende netwerken is ook mogelijk, op school wel eens geprobeerd.

Verwijderd

marshal schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:36:
Als ik bij mijn laptop utp inplug dan blijft m'n wireless netwerk wel in stand, alleen gaat hij dan gebruik maken van de bekabelde vergbinding.
Beide interfaces hangen dan dus in hetzelfde netwerk, maar met een ander ip-adres.

Verbinding met 2 verschillende netwerken is ook mogelijk, op school wel eens geprobeerd.
Ik denk dan toch dat daar het probleem zit. Hoe je zoiets op moet lossen weet ik ook niet. Het is namelijk hetzelfde als wanneer je 2 computers met dezelfde computernaam in een domein wil aanmelden.... gaat ook niet lukken.

• dôh
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:24:
Zit je via beide netwerkkaarten op hetzelfde netwerk? of bedoel je 2 aparte netwerken?
2 Aparte netwerken. 1x met dus internet (wifi) en 1x zonder internet (lan)

Verwijderd

Dan moet je even de output van command 'route print' posten op het moment dat beide aangesloten/verbonden zijn.
Pagina: 1