Toon posts:

Meer geheugen in een Compaq Presario S5100NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Anderhalf jaar geleden heb ik mijn Compaq Presario S5100NL gekocht via de postbank shop. Prima PC, maar ik wil nu graag het geheugen uitbreiden van de standaard 256 MB naar 512 MB of 768MB. Na een beetje rondgezocht en gevraagd te hebben ben ik erachter gekomen dat er een speciaal moederbord in de 5100 series zit, namelijk een Asus A7N8X-LA. Ik op de site van Asus gekeken welk geheugen met dit moederbord compatibel was, maar omdat het een speciaal moederbord is staat hij niet op de site. Ik heb Infineon geheugen (256MB TSOP-66 (32Mx64) PC2700 2.5-3-3 1rank, dit staat op de site van Infineon) erin zitten, maar aangezien dat nergens bij mij in de buurt te koop is zal ik dus voor iets anders moeten gaan. Nou is mijn vraag: heeft iemand met deze PC of dit moederbord zijn geheugen uitgebreid, en zo ja wat voor geheugen heb je er dan ingezet?

Ik heb trouwens allerlei soorten geheugen geprobeert, maar niets lijkt te werken. Ik denk dat ik binnenkort Crucial geheugen ga bestellen bij een winkel bij mij in de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 15:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga nou niet iets bestellen als je nog niet achterhaald hebt wat werkt :o

De A7N8X-LA is een speciale editie, maar het geheugensubsysteem verschilt niet wezenlijk van de gewone A7N8X(-X), dus ga gewoon na wat daarop kan, dat staat wel op de site :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Crucial zou wel moeten werken, ik heb op de site van Crucial zo'n scanner laten draaien en die liet een module zien die precies dezelfde specs heeft als de Infineon module die er nu inzit.
En wat jij zegt van dat daar dezelfde slots zitten (die hetzelfde geheugen gebruiken) is niet zo, op de mijne moet PC2700 en DDR333 en op die die op de site van Asus staan moet PC3200 en DDR400.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 17:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:01:
Crucial zou wel moeten werken, ik heb op de site van Crucial zo'n scanner laten draaien en die liet een module zien die precies dezelfde specs heeft als de Infineon module die er nu inzit.
Uhuh... ik zou zo'n programma niet vertrouwen met mijn zuurverdiend geld...
En wat jij zegt van dat daar dezelfde slots zitten (die hetzelfde geheugen gebruiken) is niet zo, op de mijne moet PC2700 en DDR333 en op die die op de site van Asus staan moet PC3200 en DDR400.
Ik heb nergens gezegd dat de slots hetzelfde zijn, maar dat de geheugensubsysteem (controller etc) vergelijkbaar is. Verder is PC3200 gewoon backwards compatible met PC2700, het gaat erom dat de reepjes werken met de controller implementatie...

Oslik blyat! Oslik!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Of ga naar een computerwinkel en vraag of ze het er voor je inzetten en testen. Bij ons doen ze dat, het kost iets meer maar je weet dat het werkt. En als je een probleem hebt kun je je beroepen op de garantie op het werk dat ze geleverd hebben. (het is natuurlijk niet echt "des tweakers" :o )

Als ik het zelf moest doen kocht ik pc333 cas 2,5 van een brand-to-brand fabrikaat (bijv. SAMSUNG). Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik ook de mogelijkheid zou hebben dat eventueel te testen in een andere machine.

Anders is er meestal met goed zoeken ook wel een en ander hier te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluk-Kluk op 19-02-2005 14:35 . Reden: vage zinnen ]