Toon posts:

Sony DVP-S325 speelt geen DVD-/+R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in een andere topic dit wel gevonden:

SCSI beest schreef op 05 augustus 2004 @ 12:57:
wat me wel meevalt is dat de Dual Layer-DVD gewoon op mijn oeroude Sony DVP-s325 afspeelt, evenals DVD+R, terwijl dat nog niet eens bestond toen ik die speler kocht

Dat komt omdat de booktype voor +r, +rw en r9-dl standaard op dvd-rom staat.
Hierdoor is de compatibiliteit met "ouder" stand-alone dvd-spelers erg groot.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maar bij mij werkt dat dus niet |:( , hij speelt geen philips dvd+r af.
weet er iemand welke deze dvd speler wel pakt??

weet van een paar jaar geleden dat de princo cd's wel konden spelen, maar kan nergens iets vinden over de dvd's die wel of niet af te spelen zijn op deze dvd-speler. misschien dat ik zoals velen weer niet goed genoeg gezocht heb. maar weet het echt niet meer. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
WEet niemand dan iets??

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Leuk om een eigen post gequote uit een oud topic weer te lezen :)

Welke brander gebruik je?
Ik gebruik zelf de Benq 1620A en ik heb pas geleden ook nog een Philips DVD+R gebrand ermee en die speelt vlekkelooos af.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een NEC brander heb met geen enkele andere dvd speler last, zelfs niet PS2 maar ik ken jammer genoeg niemand met een zelfde systeem. dus kan niet kijken of het alleen aan die van mij ligt :(

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Wellicht dat een firmware update de problemen verhelpt?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 19:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uhm, kan aan mij liggen, maar booktype staat standaard (ook niet bij +r media) NOOIT op dvd-rom afaik..

Probeer eens met een programma als dvdinfopro oid je booktype o pdvd-rom te zetten

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat??
dat ik niet gewoon een kopie moet maken van de dvd maar iets anders??

Verwijderd

Topicstarter
ik was even vergeten te melden dat ik dvd-schrink gebruik voor het branden van mijn dvd's en die maakt dacht ik weer een koppeling met Nero

weet niet of iemand hier wat aan heeft.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 19:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

2 postst direct achter elkaar: Je had net zo goed even de EDIT-knop kunnen gebruiken hiervoor.

Terug ontopic:
Ik bedoel het zoals ik zeg: met het programma dvdinfopro kun je het booktype van je brander instellen op bv DVD-ROM. Branders en media staan, voor zover ik weet, nooit standaard op dvd-rom.

Het kan dus zijn dat je al die tijd dvd+r of dvd-r hebt gebrand (als booktype) en dat je stand-alone die niet kan lezen (in eerste instantie). Door het booktype op dvd-rom te zetten, herkent je dvd speler de schijf als "origineel" waardoor die opeens wel leesbaar kan zijn.

Het gebruik van dvdinfopro staat helemaal los van je brandsoftware (ook al heb ik ergens andere dingen gelezen hierover, dit hier is slechts mijn ervaring)

Over het instellen van booktypes dmv firmware-flashen zal ongetwijfeld genoeg over staan in de NEC-topics.

Verder geef je totaal niet aan "hoe" tot het uiteindelijke resultaat komt van je dvd, de brandsnelheid, gebruikt systeem en overige dingen. Een lagere brandsnelheid maakt ook erg veel uit bij oudere apparatuur door de inmiddels zwakke lens (dvd speler).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1