Pioneer DV525 Speelt Geen DVD's (Standalone)

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb een raar probleem. Ik heb een Pioneer DV525 dvdspeler, redelijk oud al maar nu speelt ie dus helemaal geen dvd's meer af.
Legaal of Kopietjes van de legale :P doet ie helemaal niet. Hij geeft wel aan dat er een dvd in zit, maar meer doet ie er ook niet mee ook :{

SVCD, Audio, en alle andere dingen doet ie wel.
Iemand enig idee? Is het een diode die kapot is?

Garantie is over dus dat heeft geen zin.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• neggix
Sgop 8-)

• neggix

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

jasjenl

Liab A Tymo

Mja, lens vuil wellicht? Een dvd heeft kleinere 'putjes' dan een cd, wellicht dat ie daarom nog wel gewone cd's kan lezen, maar dat dvd's te 'moeilijk' zijn geworden voor 'm. 't Is inderdaad wel een oud model wat je hebt, wellicht tijd voor vervanging? Voor minder dan 100 euro heb je al een goede speler tegenwoordig die je 525 waarschijnlijk in elk opzicht overtreft.

Verwijderd

mja, die dv525 van pioneer is een erg goede speler (helaas wel luidruchtig loopwerk)
Ik zelf heb het probleem dat als ik de speler een tijdje niet gebruik dat ik dan eerst geen gewone
audio cd´s kan afspelen. hij leest ze dan niet goed en de la gaat dan weer open.
De oplossing hiervoor is om eerst een dvd af te spelen en daarna lukken de audio cd´s ook weer.

Ik denk dat deze problemen door ouderdom komen want ik had ze de eerste 8 jaar niet ( ding is ca. 9 jaar oud).
Zal bij jou wel hetzelfde zijn denk ik.

Moet wel zeggen dat als ie het doet dan is het een zeer goed spelertje wat betreft audio en video.
Daar kan menig dvdspeler van nu nog wat van leren.

• neggix
Lens vuil? Waarmee kan ik dat het best schoonmaken?
En tis idd een wat oudere en een nieuwere wil ik nog niet want ik wacht nog ff tot de hdd-recorders wat goedkoper zijn en dan gelijk zo een nemen. Verder is het idd een top dingetje :)

Verwijderd

Vaak is de lens niet vuil maar is de geleide arm waarop de lens meegevoerd word stroef geworden, althans, dat kom ik vaak tegen. Even opnieuw de arm inspuiten met kontaktspray, ( wel je lens goed afdekken ), en daarna doen ze het weer gewoon. Vaak kan je het ook goed horen dit probleem.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:43

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn dv-444 inmiddels ook uit garantie leest nogwel copieen maar dan weer geen orginele dvd's.
Het schijnt een niet onbekend probleem te zijn voor Pioneer dvd spelers van een paar jaar oud.

Ik begin me inmiddels af te vragen hoe het met de kwaliteit van Pioneer zit.

Schoonmaken hielp in elk geval bij mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Shuriken op 25-02-2005 14:35 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
neggix schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:00:
Lens vuil? Waarmee kan ik dat het best schoonmaken?
Met een vochtig (Maar schoon...lees: Ongebruikt ;) ) wattenstaafje (gewoon een paar druppels water erop en het overtollige water eraf schudden), weinig druk uitoefenen!!! en droog maken met een wattenstaafje, het beste kun je ook even het wattenstaafje iets losser maken door er licht aan te trekken.

Als je toch bezig bent kun je ook even de geleiders smeren met een teflon houdend smeermiddel.

Wat ook nog weleens voorkomt is dat er speling zit op het asje van het motortje dat de spindel aandrijft, reparatie daarvan is bijna niet te doen, wel kun je er een nieuw motortje in zetten (Vaak, maar zeker niet altijd, kun je dat voelen).

Een paar andere dingen die je ook nog kunt doen is het verzwaren van het loopwerk en behuizing, mute-transistoren verwijderen, afschermen van een paar IC's...etc.

Lees anders de modificaties van Doug Blackburn eens:
Deel 1
Deel 2

Yep, ik heb er ook een, en hij werkt nog naar volle tevredenheid (Heb er wel een goedkope Medion speler bij gekocht om AVI, MP3 enzo af te spelen).

**EDIT** @Shuriken: Ik weet niet hoe het met huidige spelers van Pioneer zit, maar zoals bij bijna ieder merk zit er weleens een verrotte serie tussen, zo zijn/waren de oude DVD-105F Slot-in drives zeer gewild, en kun je de nieuwere DVD-120 Slot-in drive wel bagger noemen.

[ Voor 10% gewijzigd door KILLorBE op 25-02-2005 16:06 ]

Pagina: 1