Ik zit er over te denken om op onze computers een nieuwer Officepakket te installeren. Er staat nu overal Office 2000 op. Ik ga kiezen tussen XP of 2003. Ik wou het eigenlijk al veel eerder gaan doen. Maar 1 ding hield mij altijd tegen. En dat was de uitwisselbaarheid van bestanden. Omdat ik, en ook anderen hier bij ons thuis buiten huis te maken krijgen met andere Officeversies (voornamelijk 2000). Wat ik tot nu toe weet is dat het voor Word weinig uitmaak als je Office XP zou hebben. Heb dit gevonden zie de zoekfunctie op dit forum. Dus ik neem aan dat 2003 hier ook geen problemen mee heeft. Maar hoe zit het met de andere progs van Office? ff van het ergste uitgaande (dus ingewikkelde/complexe bestanden die gemaakt zijn in b.v. excel, access en powerpoint). Wat zijn jullie ervaringen en problemen die je tegen bent gekomen? Verder zou ik ook ff willen weten of jullie keuze valt op XP of op 2003?
Met XP (als dat al leverbaar is) loop je meteen al achter.
Ja er zijn functies die in 2k niet zitten, maar ik ben er nog nooit tegenaan gelopen en ik wissel dagelijks Word en Excel docs uit met anderen die bijv. Office 2000 gebruiken. Evt. kan je ook opslaan als 2k doen.
Ja er zijn functies die in 2k niet zitten, maar ik ben er nog nooit tegenaan gelopen en ik wissel dagelijks Word en Excel docs uit met anderen die bijv. Office 2000 gebruiken. Evt. kan je ook opslaan als 2k doen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Access is een groot probleem, maar verder is de uitwisselbaarheid gewoon prima.
Gelukkig is Access het minst gebruikte programma hier bij ons. Dus ik denk dat het wel de moeite waard is om over te stappen. Alleen nog ff nadenken welk pakket het gaat worden. Denk zelf dat ik het beste voor het nieuwste kan gaan, 2003 dus. Met welk pakket hebben jullie beste ervaring?
De verschillen zijn voor de gemiddelde gebruiker nihil. Alleen Outlook is echt functioneel verbeterd naar mijn idee.