Verwijderd
Je hoort wel veel over storingen bij mensen die gerounde ata 100(66) kabels hebben. Maar als je ze koopt bij bijv oc-shop ofzo dan zal het nie zo zijn...
Kan ik hier uit concluderen dat het met 33 kabels niet het geval is..(of zijn deze hetzelfde als 66 kabels...nee toch?)Op zondag 07 januari 2001 14:55 schreef Alchemy het volgende:
Je hoort wel veel over storingen bij mensen die gerounde ata 100(66) kabels hebben. Maar als je ze koopt bij bijv oc-shop ofzo dan zal het nie zo zijn...
Ik heb ook scsi kabel geround voor mijn scsi writer en werkt perfect. Volgens mij krijg je pas echt storing als je de kabel zo snijdt zodat het binnenste deel bloot komt te liggen, wat je ook kan doen is gewoon een heel klein stukje snijden en de rest scheuren, is veel makkelijker en veiliger
Echt dataloss zul je niet krijgen, want er zit wel een foutcorrectie-mechanisme ingebouwd, het enige wat dus kan gebeuren is dat je doorvoersnelheid een FRACTIE lager word.
mijn scsi kabel is al geround. Dat was ie al toen ik hem Kreeg 
Hij zat in een IBM 486'er met SCSI HD. En ik gebruik hem nu voor mijn Brander
Hij zat in een IBM 486'er met SCSI HD. En ik gebruik hem nu voor mijn Brander
Pak je rust!
Verwijderd
Ik heb naast mijn floppy- en SCSI-2 kabel ook mijn UW-SCSI kabel geround.
Nu kan er eidelijk een beetje lucht door dat gat in de AOpen HX-08. Van verminderde prestaties heb ik nog niets gemerkt.....
Nu kan er eidelijk een beetje lucht door dat gat in de AOpen HX-08. Van verminderde prestaties heb ik nog niets gemerkt.....
Verwijderd
Data losses door gerounde kabels? Kan iemand me hier uitleggen hoe dat zou komen zolang je de draad zelf niet raakt. Principieel zal er iets minder volt door de draad gaan en gaat die iets warmer worden, maar ik denk niet dat dat echt merkbaar is. Je mag natuurlijk de koperen(?) draad niet raken.
Ik heb een keer een ATA33 kabel draad voor draad bewerkt. Ik was met het mes half door een draad gegaan. Dat heb ik gemerkt: halverwege ineens hangers, afslaande hdds, etc. Heb er maar weer een andere kabel ingezet: rond gemaakt per 6 a 7 draadjes, die werkte wel goed. Ga nooit een kabel draad voor draad rounden, gegarandeerd dat ie kapot is op het eind.
ik heb al mn kabels geround (ok, gesquared dan) en ik heb geen problemen..
(floppy, ide0 en ide1, 5 devices in totaal)
edit: wel allemaal ATA33 (okee, behalve de floppy, zeurpiet
)
(floppy, ide0 en ide1, 5 devices in totaal)
edit: wel allemaal ATA33 (okee, behalve de floppy, zeurpiet
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Pagina: 1