Java virtual machine onder linux

Pagina: 1
Acties:

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgende vraag:

Nu ik Linux naar redelijke tevredenheid heb ingesteld is het me opgevallen dat ik geen java virtual machine heb. Wanneer ik vanaf de Sun homepage het java pakket ophaal en installeer krijg ik de melding dat deze al is geinstalleerd.

Ik heb gelezen dat ik op een of andere manier een link moet leggen tussen de directory waar java in staat en de directory waar mijn browser in opstart.
Wie wil mij uitleggen hoe ik dit doe, en vooral waar ik die directories kan vinden. Ik maak gebruik van de standaard mozilla browser.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wie wil mij uitleggen hoe ik dit doe, en vooral waar ik die directories kan vinden.
ik denk dat google dat wel wil..

Verwijderd

Je moet een symlink leggen tussen naar de java plugin .so file in de plugins directory van je browser. Althans zo gaat het met Firefox.

Details kan ik je niet geven. Zit nu op een windows only bak op 't werk.

• MarchelV
Zou je, wanneer je er tijd voor hebt, dit voor me willen opzoeken Hoshi?

Dat er veel op internet staat weet ik ook wel, ik weet ook wel wat ik zo ongeveer moet doen (link leggen tussen java en mozilla) maar het gaat me er om waar ik deze link moet maken.

Verwijderd

kan je de binaire pakketen niet gewoon installeren? dan zou ziets toch allemaal automatisch gedaan moeten worden.

Verwijderd

at er veel op internet staat weet ik ook wel, ik weet ook wel wat ik zo ongeveer moet doen (link leggen tussen java en mozilla) maar het gaat me er om waar ik deze link moet maken.
Door zoiets te doen:
code:
1
ln -s /plaats/waar/java/staat/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so /usr/lib/mozilla/plugins/

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Start een terminal en doe:
code:
1
2
3
su
updatedb
locate libjavaplugin_oji.so

Die file moet je dus symlinken naar je plugindir van firefox.
Dat kan zoals malaria zegt in /usr/lib/mozilla/plugins zijn maar ook in je homedir.
bijv: /home/$user/.mozilla/plugins

[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 17-02-2005 14:58 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MarchelV
Er staat bij mij nergens een directory /usr/lib/mozilla/plugins/. Toch maak ik gebruik van deze browser.
Ook staat er in mijn homedir niets over mozilla.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

MarchelV schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:09:
Er staat bij mij nergens een directory /usr/lib/mozilla/plugins/. Toch maak ik gebruik van deze browser.
Ook staat er in mijn homedir niets over mozilla.
Geef eens de output van:

locate mozilla |grep -i plugin

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MarchelV
Locate wordt niet door mijn computer herkend! Er is iets meer aan de hand dan alleen een linkje wat niet werkt...

Via search heb ik het volgende pad gevonden waar libjavaplugin_oji.so staat: opt/MozillaFirefox/lib/plugins/

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens op deze pagina, ergens onderaan, volledige instructies:

http://www.java.com/en/download/help/5000010500.xml

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• MarchelV
Het is me gelukt hoor! Alles werkt naar behoren.

Bedankt!
Pagina: 1