Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:45:
Deze showcase is eigenlijk vooral gepost als testcase, hoe kan ik mijn foto's nou beter maken, ik ga in ieder geval op zoek naar wat fotocursusjes en zal jullie binnenkort dus weer (voor jullie waarschijnlijk nog steeds op een laag niveau) wat foto's laten zien. Ik wil er gewoon beter in worden en daar kan jullie commentaar mij goed bij helpen. Aan "niet showcasewaardig, sorry" heb ik natuurlijk niets, wees dan gewoon hard en onderbouw je standpunt. Help me het liefst ook een beetje op weg. In ieder geval bedankt voor diegene die dit wel hebben gedaan.
Ik zie net dat er nu ook 'testcases' gepost mogen worden. Dan zou de topic titel even moeten worden aangepast. Maar deze foto's voldoen ook niet aan de criteria van de testcase: foto's die 'het' net niet hebben met als doel tips te krijgen om 'dat' te krijgen.
Dit betreft echt de beginselen van het fotograferen. Het is heel vriendelijk dat mensen hier al weer lappen tekst schrijven om je te helpen, maar zelf ben ik van mening dat ook hier de algemene regel van GOT hier van toepassing is: Got is geen helpdesk. Verdiep je eerst in de materie, laat zien wat je allemaa geprobeerd hebt, post niet zomaar wat kiekjes.
Ik fotografeer zelf al tijden niet meer dus het is feedback van de wal laten we maar zeggen. Doe daar mee wat je wilt.
Zowaar, dan zal ik toch nog wat extra motivatie posten.
#1: Een plant. Dat links er wat takken zijn afgehakt lijkt toeval. Zowel voor- als achtergrond is niet interessant. Ik weet niet of ik het goed zie, maar de plant lijkt geflitst, zeker het te witte handvat stoort. Met flitsen moet je erg oppassen omdat het heel vaak niet mooi uitpakt.
#2: Te donker. De muur als achtergrond is oninteressant, zeg gerust 'niet mooi'. Er is scherpgesteld op het blaadje, maar zo'n piep klein blaadje in zo'n grote foto past niet, mede omdat de rechter onscherpe tak ook afleidt. Er valt eigenlijk niets te zien op de foto.
#3: Een gieter. Roept geen enkele reactie op. Maar bedenk: met een originele compositie kan zelfs een baksteen nog interessant worden.
#4: Leuk ding: maar eigenlijk zelfde kritiek zie gieter.
#5: Ik kan er niets van bakken, er is niets te zien.
#6: Een willekeurige plant met wat strooisel er om heen, dat is toch niet interessant?
#7: een willekeurig stukje van een plant (onscherp) met een lelijke stoep als achtergrond. Lijkt zomaar een random snapshot.
#8: De pompoen en dat ding er achter hebben leuke kleuren, daar zou je iets leuks mee kunnen doen. Een schrijver hier boven mij heeft al wat tips.
#9: niet goed scherp en niet zo'n mooie achtergrond: het onderwep komt niet echt los van de foto'.
Ik begrijp dat je erg blij bent met je nieuwe camera maar om meteen de eerste kiekjes zo in een topic te smijten, dat lijkt me niet de bedoeling. Sommigen kunnen mijn reactie negatief noemen, maar ik noem het 'direct'. Als de ene volwassene tegen de andere.
Lees, bewonder mooie foto's, oefen, etc, etc. Doe je best. En post dan weer eens wat.
[
Voor 11% gewijzigd door
Q op 17-02-2005 20:28
]