Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wil graag een PDA kopen. Dit apparaat ik voornamelijk gebruiken voor navigatie in de auto. Nu zit ik te twijfelen welke PDA ik moet kopen. de PDA's van HP spreken mij het meeste aan. Helaas heb ik nog nooit met een dergelijk apparaat gewerkt dus ik zou bij god niet weten welk type het beste voor mij geschikt is. Mijn belangrijkste eis is dus dat ik een fatsoenlijk navigatie systeem in de auto heb. Daarnaast is het leuk als ik nog wat extra dingen er op kan doen.

In de auto wil ik binnenkort een Parrot CK3100 inbouwen i.c.m. een Nokia 6310i. Het geluid van de GSM gaat dan via de luidsprekers die al ingebouwd zijn in de auto. Als ik een HP met Tom Tom in de auto neem, gaat het geluid van de routeplanner dan ook over de luidsprekers van de auto, of gaat het via een speaker in de PDA?

Mijn vragen zijn dus:

- Welke PDA kan ik het beste kopen voor navigatie in de auto?
- Hoe kan ik het beste het geluid van de PDA laten verlopen?

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als je een systeem met Windows neemt, heb je wat meer vrijheid om de daarbij behorende navigatiesoftware uit te zoeken; voor het Palm OS is wat minder beschikbaar. In feite kan je elke GPS module combineren met elke navigatiesoftware, mits de aansluiting correct is. Dus Bluetooth of het juiste connectortje aan een seriele aansluiting. Die HP dingen zijn echt prima, maar er zijn meer goeie apparaten, sommige zelfs met geintegreerde GPS. Zo heb ik goeie ervaringen met de units van Fujitsu Siemens gecombineerd met Tomtom 3 BT. Wat betreft het doorsluizen van het geluid: Het kan wel, maar bij mijn weten alleen voor hobbyisten. Op praktisch elke PDA zit een standaard koptelefoonjack, dus met wat draadjes kan je 'm in principe naar je radio doorzetten. Er zijn wel bedrijven actief die volledige inbouw voor een PDA verzorgen, maar dan willen ze 'm zelf ook inbouwen. Hou die eurootjes dan maar bij de hand.........

Geen Ping, wel Pong

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18
Wil je de gps via bluetooth of mag het gewoon een draad zijn?

Ik heb zelf beide gehad en ik ben toch meer van de draad. Bluetooth is toch meer stroing gevoelig en als de batterij op is dan moet je toch weer met een draad gaan werken. Rij je vaak korte afstanden dan is het geen probleem.

Het geluid komt standaard uit de pda dit is voor mij goed genoeg want ik hou er niet van als bram constant door mijn muziek zit te ouwehoeren (je kan het ook duidelijk zien waar je naartoe moet dus ik heb bram ook niet altijd aanstaan). Je hebt ook speciaale houders waar een versterker inzit die zijn dus al iets luider. je kan het idd ook via de boxen laten lopen maar hier heb ik geen ervaring mee.

dus als jij verteld of de gps via bluetooth moet lopen of met draad mag kunnen we je weer verder helpen :)

• Paters
  • Niet online
De GPS mag via een draad lopen. Ik zit op dit moment te denken aan een HP iPAQ hx2410 met een TomTom GPS kit. Dit kost bij pdashop € 606. De software die je bij de TomTom GPS kit krijgt ben ik niet echt in geinteresseerd. Het gaat mij om een houder, lader en de gps ontvanger. Zijn er ook nog andere (goedkoper en/of beter) aanbieders van deze pakketten (mag dus zonder software).

• thomastvd
Als je puur voor navigatie gaat zou ik de hp 2210 nemen snel genoeg en vrij goedkoop.
Op je gps zou ik niet besparen ik gebruik zelf die van tomtom en dan zo'n brodit autolader.
Vergeet niet dat je waarschijnlijk ook nog een sd kaart nodig hebt.
Als geld geen issue is zou ik voor de hx 4700 gaan die gebruik ik zelf nu 2 maanden en die bevalt me super het scherm is gewoon om van te kwijlen. (aanrader dus)

• Paters
  • Niet online
Ik moet deze PDA bij Officecentre kopen en ik heb net even gebeld naar officecentre welke modellen ze kunnen leveren. Dat zijn de volgende:

- HP 4150 € 449,- (excl. btw)
- HP hx2110 € 315,- (excl. btw)
- HP hx2410 € 419,- (excl. btw)
- HP rx3715

Welk van deze modellen kan ik het beste nemen i.c.m. met een GPS systeem?

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44
Ik kan je de HP 2110 aanraden. Ik heb hem zelf ook en het is een leuke instapper. Daar zit ook bluetooth op.

edit: ik heb zelf een Hp 2210. Ik had niet door dat het om HP hx 2110 ging.

[ Voor 29% gewijzigd door badkuip op 17-02-2005 16:24 ]

• thomastvd
Paters schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:18:
Ik moet deze PDA bij Officecentre kopen en ik heb net even gebeld naar officecentre welke modellen ze kunnen leveren. Dat zijn de volgende:

- HP 4150 € 449,- (excl. btw)
- HP hx2110 € 315,- (excl. btw)
- HP hx2410 € 419,- (excl. btw)
- HP rx3715

Welk van deze modellen kan ik het beste nemen i.c.m. met een GPS systeem?
Dan zou ik gewoon voor de goedkoopste pda gaan want die zijn kwalitatief allemaal goed.
Het gaat meer om de snelheid en/of bluetooth aangezien de snelheid bij de traagste al voldoende is moet je denk ik de goedkoopste nemen.
en dan een kwalitatief goeie gps bijvoorbeeld de tomtom gps muis.
Succes

• Paters
  • Niet online
Maar ik vind het wel leuk als ik in de toekomst nog wat andere leuke dingen op kan doen. Aangezien ik nog nooit zo'n ding heb aangeraakt ben ik ook nog niet bekend de mogelijkheden. De rx3715 lijkt me wel leuk echter zit er maar een 400 mhz CPU in, terwijl de hx2410 een 520mhz CPU heeft.

Weet iemand waar je los een GPS pakketje kunt kopen (bijvoorbeeld tomtom)? Het mag zonder software, als het maar goede kwaliteit is.

• thomastvd
pdashop heeft een hoop spullen. En anders de pricewatch!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:16
Paters schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:57:
Maar ik vind het wel leuk als ik in de toekomst nog wat andere leuke dingen op kan doen. Aangezien ik nog nooit zo'n ding heb aangeraakt ben ik ook nog niet bekend de mogelijkheden. De rx3715 lijkt me wel leuk echter zit er maar een 400 mhz CPU in, terwijl de hx2410 een 520mhz CPU heeft.

Weet iemand waar je los een GPS pakketje kunt kopen (bijvoorbeeld tomtom)? Het mag zonder software, als het maar goede kwaliteit is.
TOM TOM is juist de software. Dus als je geen software wilt heb je niks aan TT maar moet je op zoek naar een willekeurige gps ontvanger, een car-houder en lader. Welke software ga je gebruiken dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Switek op 17-02-2005 21:29 ]

• Paters
  • Niet online
Dat weet ik nog niet. Maar standaard zit benelux in het pakket, daar zit ik niet op te wachten. Als met software even duur is als zonder software dan neem ik natuurlijk het pakket met software. Maar als zonder software goedkoper is, dan heb ik dat pakket liever.

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:16
Paters schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:36:
Dat weet ik nog niet. Maar standaard zit benelux in het pakket, daar zit ik niet op te wachten. Als met software even duur is als zonder software dan neem ik natuurlijk het pakket met software. Maar als zonder software goedkoper is, dan heb ik dat pakket liever.
Wat je dan dus nodig hebt is een PDA een car-houder met lader en eventueel een kabel voor naar de GPS ontvanger. Dit gaat dan geheel buiten TOM TOM om. TT zonder software is geen TT

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 21:17
koop en Ipaq 2210 met Alturion navigatie. Deze navigatie kan ook op je computer geinstalleerd worden. op de Site van www.alturion.nl kun je er meer over vinden.

Ik heb zelf ook Alturion en vind deze beter dan Tom Tom. vooral op de punten snelheid met rekenen en de opties voor berekenen. Tevens het rekenen op de computer (kan ie veel betere en kortere routes vinden door meer opties) krijg je betere routes. en die kun je zou exporteren naar de PPC.

Alturion levert sofware en GPS en Carkit bij elkaar voor 270 euro. Dan heb je standaard pakket. wil je meer dan is er Prof versie. met deze versie kun je zelf een programma er omheen maken en nog veel meer.

succes er mee.

Klaas

Verwijderd

Kijk ook even bij www.pdaspullen.nl

Ik had nog een oude Palm Tungsten T/T liggen en heb bij hun een Rikaline gps 6030 blue tooth gekocht.

I.c.m Viamichelin heb ik een prima El Cheapo navigatie oplossing voor in mijn auto. Geluid via de pda is prima...al lijkt haar stem af en toe een beetje te veel op onze koninklijke Trix.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zit ook een beetje rond te kijken naar PDA's. Als ik voor 255 euro een nieuwe Asus MyPal 620BT kan kopen, is er voor ongeveer hetzelfde geld dan een betere te vinden?
Dingen waar ik over twijfel zijn de kwaliteit van het schermpje en het feit dat er geen SD slot naast het CF slot op zit. Bluetooth zit er wel op maar WiFi niet. Als ik er een CF WiFi kaartje in zet, kan ik niks meer opslaan. Ook de accu kan er niet uit.
Ik kan voor 75 euro dan een Asus GPS set kopen bestaande uit autohouder, lader en GPS-muis.

Welke CPU snelheid moet je minimaal hebben? De Asus is 400MHz.

Verwijderd

Wat is er mis met de Mitac Mio 168 ?

Deze biedt ingebouwde GPS in, voor een zeer scherpe prijs (300 euro).

Ik ben nl. van plan deze te komen voor dezelfde redenen als de TopicStarter.

Zijn er betere alternatieven dan dit? (is de 300 mhz vb. nog snel genoeg enz?)

Thx!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Net een Acer N30 met Destinator navigatie en BT module voor 300 euro inclusief btw besteld. Die acer heeft een USB host aan boord, dus een cardreader of een externe harddisk is geen probleem.
Verder is dat ding snel genoeg, ookal is het aantal MHz slechts 266, maar door een andere processorstructuur issie toch weer snel!
Iemand ervaring met destinator, de nieuwste versie?

Gadgets FTW!

• Paters
  • Niet online
Ik heb nu de HP hx2410 gekocht. Er zit een TomTomHolder bij. Moet nog wel een GPS ontvanger kopen. Ik zit te denken aan 1 van de volgende ontvangers:

- Rikaline 6030 Bluetooth €109
- Emtac Bluetooth GPS III Receiver €136
- ADAPT Bluetooth GPS Receiver €106
- Holux GR-230BK Bluetooth GPS-ontvanger €119
- TomTom Wireless GPS Receiver Bluetooth €169

Welke kan ik nou het beste kopen? Ik kan nergens een vergelijkende review vinden.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Paters schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:31:
Ik heb nu de HP hx2410 gekocht. Er zit een TomTomHolder bij. Moet nog wel een GPS ontvanger kopen. Ik zit te denken aan 1 van de volgende ontvangers:

- Rikaline 6030 Bluetooth €109
- Emtac Bluetooth GPS III Receiver €136
- ADAPT Bluetooth GPS Receiver €106
- Holux GR-230BK Bluetooth GPS-ontvanger €119
- TomTom Wireless GPS Receiver Bluetooth €169

Welke kan ik nou het beste kopen? Ik kan nergens een vergelijkende review vinden.
Hmm ik weet wel dat Rikaline een goed merk is, maar heb er verder ook geen ervaringen mee.

Hier heb ik nog een review voor je http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3831 van de ADAPT, en die komt er behoorlijk goed uit. Je zou ook op die site nog even op het forum kunnen rondneuzen.

• Paters
  • Niet online
Ik zag dat de ADAPT om de 1 seconde de positie opnieuw bepaald. De Rikaline en TomTom doen dat om de 0,1 seconde. Merk je daar in de praktijk veel van dit verschil?
Pagina: 1