[Debian] Sid Install

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11
Na CD 1 van Debian Sid gedownload te hebben en vervolgens een gloednieuwe installatie van Debian gedaan na een jaar, heb ik de installatie emthode zoals gewoonlijkgevolgd alles ging zonder errors en na de installatie gaf ie aan te moeten rebooten.
Geen probleem uiteraard heirna kon ik weer lekekr genieten van een nieuwe Debian install.
Maar na het booten krijg ik de volgende melding:
Grub is loading please wait,

Hierna staat het zo vast als een huis, ik moet zeggen dat ik wel altijd de laatste kernel geprobeerd heb.(optie " boot:linux26")
Zou er een bug in de installer zitten of...?

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Als het goed is heeft de installer automagisch een menu aangemaakt voor Grub, met hierin alle kernels waarmee je kunt booten, je hoeft dus geen opties mee te geven... Gewoon de juiste kernel selecteren en gaan...
Dus: krijg je een bootmenu als je gewoon van harde schijf opstart?

(Je boot niet toevallig vanaf de CD??)

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:57

Sjonny

Fratser

Ik neem aan dat je de testing rc2 bedoeld? http://www.debian.org/devel/debian-installer/
ander moet je hier ff zoeken of er iets nuttigs tussen staat:
http://bugs.debian.org/cg...h=tag&data=d-i&archive=no

grub load dus wel, anders zie je niets over grub .. maar waarom die niet doorgaat ... :?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• GeeMoney
Hij laad inderdaad wel, maar gaat gewoon niet door hij blijft hangen op; grub is loading please wait,
En heirna gebeurd niets meer.
De install is op mijn laptop die ok een Mediacenter editie bevat van Microsoft.
Vandaar dus dat Grub vraagt om zich in de mbr te plaatsen.
Voorheen gebruikte ik Lilo welke ik ook makkelijker vond werken maar goed de installer geeft me geen keuze hiervoor, automatisch word er grub geinstalleerd.
Het is inderdaad de rc-2 versie.
Ik zal eens de links doorkijken bedankt.

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Je zou met een live cd kunnen bootten en de inhoud van /boot/grub/menu.lst checken.
(dat is de grub equivalent van lilo.conf en in RH/FC wordt er dan ook weer een etc/grub.conf gemaakt die een kopie is van dat bestand)

• Buffy
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

The_Dart schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:39:
Hij laad inderdaad wel, maar gaat gewoon niet door hij blijft hangen op; grub is loading please wait,
En heirna gebeurd niets meer.
De install is op mijn laptop die ok een Mediacenter editie bevat van Microsoft.
Vandaar dus dat Grub vraagt om zich in de mbr te plaatsen.
Voorheen gebruikte ik Lilo welke ik ook makkelijker vond werken maar goed de installer geeft me geen keuze hiervoor, automatisch word er grub geinstalleerd.
Het is inderdaad de rc-2 versie.
Ik zal eens de links doorkijken bedankt.
Je kan de de installatie cd ook starten met expert26 dan heb je de keuze om LILO ipv van GRUB te installeren. Wel het hele installatie proces opnieuw door lopen (herinstall dus). Als alternatief kan je natuurlijk ook Alt-F2 in het installatie menu doen en dan via de console handmatig het probleem oplossen (mounten root filesysteem en dan chroot en dan lilo apt-get etc etc).

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
je kan altijd kiezen voor LiLo hoor.
je moet dan GRUB cancellen, dan ga je naar een soort main menu. onder GRUB staat dan LiLo, die je na een entert gewoon kunt installen op je mbr, of waar je wilt.

• GeeMoney
Bedankt voor de reply mensen, ondertussen in mijn nieuwe Debian install.
Harde schijf was dus gewoon niet lekker, heb hem vervangen en ben weer terug van weggeweest!
Ik kwam hierachter omdat zelfs mijn windows cd niet wou booten, livecd bootte wel en liet ook keurig een nette config zien dus snapte er verder niets van.
Nieuwe schijf erin install laten lopen met 2.6 kernel en gewoon booten ;)
Pagina: 1