Toon posts:

Linux Server Maken

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan thuis een server te gaan inrichten.
De volgende zaken moeten gaan draaien op de bak:
- Webserver (Apache)
- PHP
- MySql
- Mail Server (voor 3 domein namen)
- DNS server
- SSH toegang
- FTP server (een die makkelijk is te beheren!)
- Windows Sharing
- Remote toegang
- Webmin
- PhpMyAdmin

Ik wil een makkelijke maar goeie distro hebben met geen dingen extra erbij. Ik heb ooit een keer met Clark connect gewerkt en dat was heel goed, makkelijk en simpel, maar inmiddels moet je ervoor betalen, en daar heb ik geen zin in. Wat is een kleine, simpele, stabiele en gratis oplossing? Ben geen Linux freak, maar ook geen NoNo. Hoop dat jullie tips kunnen geven.

Alex

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 19:48
Clarkconnect. Is gratis te downloaden. (En anders zorg je dat je een oudere versie download) Niet goed gelezen :/ Btw. ik heb hier ook al ooit een topic over gehad. Ff kijke... Deze

[ Voor 53% gewijzigd door Steephh op 17-02-2005 13:07 ]

_@/'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Opzich is het met debian ook niet moeilijk te doen... okay, installatie is iets pittiger en minder grafisch geweld. Maar als het eenmaal draaid (zonder x) is het prettiger werken. Eigenlijk een kwestie van een paar apt-get commandos en klaar ben je.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 19:48
Icey schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:08:
Opzich is het met debian ook niet moeilijk te doen... okay, installatie is iets pittiger en minder grafisch geweld. Maar als het eenmaal draaid (zonder x) is het prettiger werken. Eigenlijk een kwestie van een paar apt-get commandos en klaar ben je.
Kan ik over meepraten. Dacht eerst ook altijd dat het moeilijk was, maar een maandje terug kon ik heel makkelijk zo debian installeren + software. En ik ben niet eens zo'n linux-knowhow

_@/'

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:34
Volgens http://www.clarkconnect.org/index.php is ClarkConnect voor thuisgebruik nog steeds gratis hoor.
Anders zou je met Debian moeten gaan stoeien. apt-get --install kantenklareserver ;)

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59
Daar hebben we Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 voor :)

Eigenlijk kan iedere Linux distro dat allemaal wel. Mijn voorkeur gaat naar Debian uit (makkelijk package beheren met apt-get, standaard een klein basis systeem zonder (voor een server, uitzonderingen daargelaten) onnodige dingen als X, en veilig dmv security.debian.org :) ) Maar goed, bij al die punten zal ieder zijn eigen favoriet aanprijzen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.