Excel achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Ik heb al veel gevonden voor dit probleem maar het is nog steeds niet wat ik zoek en wil hebben.

Probleem

Ik heb een Excel document met cellen en kolommen waar ik informatie in wil zetten.
Bij dit excel documenten wil ik 1 foto of afbeelding kwijt op de achtergrond.

Dit kan je doen door "Opmaak > Blad > achtergrond"

Doe je dit dan krijg je een duizend aantal afbeeldingen op je achtergrond.
Wil ik niet hebben, ik wil er maar 1 kwijt op mijn formulier en wil mijn formulier kunnen afdrukken met mijn ene achtergrond erop. Maar dat kan dus niet.

Weet iemand misschien hoe ik mijn probleem kan oplossen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zet het anders in de kop/voettekst. Moet je het wel zelf de juiste kleuren, grootte, etc. geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Document gewoon lekker afmaken in Excel, copy pasten naar Word en dan daar de afbeelding als achtergrond selecteren een optie?

Toch?

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Nog bedankt in iedergeval, zou een optie kunnen zijn.

Niet iemand een ander idee?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

inXs

known as inXs

Copy pasten naar photoshop, kan je het nog mooi transparant maken ook ;) Anders in kop of voettekst plaatsen.

superB

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Een achtergrond printen via de Format --> Sheet --> Background... optie kan niet, dit is eenvoudig niet mogelijk ("is by design"). Wat je wel kunt doen, is een plaatje toevoegen (Insert --> Picture --> From File...) Deze zal echter ALTIJD voor je cell-waarden komen.

Enige wat wel mogelijk is, is om een 'WordArt' text te nemen, die 'semi-transparent' te maken en op al je pagina's te plaatsen die je wilt printen:

http://techrepublic.com.com/5100-6270-5029907.html#

edit:
Dit zijn natuurlijk de features die binnen Excel mogelijk zijn, met behulp van andere programma's (photoshop, etc...), zoals door inXs wordt gesuggereerd, is het waarschijnlijk ook mogelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door CoRrRan op 18-02-2005 12:55 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1