Ik weet dat de topictitel wat vaag is, maar ik kan het moeilijk allemaal omvatten... Ik heb al vanalles geprobeerd (zie hieronder), hopelijk hebben jullie nog wat ideëen, want ik sta echt voor een raadsel.
Situering
Netwerkkaart (enige): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Router: Topcom Webr@cer
Probleem:
lukt niet:
- surfen met IE of Firefox (noch via url's, noch via ip's), met als foutmelding: "pagina kan niet weergegeven worden"
- mail ophalen met Outlook Express
- Panda AV updaten
- inloggen op router (via gateway ip)
- pingen naar url's (dit is mogelijk een DNS probleem, maar zeker niet het enige probleem)
- ip adres verkrijgen mbv DHCP (onderstaande lukt dus enkel met static ip)
- ipconfig /release of ipconfig / release, met als foutmelding: "bewerking mislukt omdat er geen enkele adapter is die zich in een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan"
lukt wel (met static ip):
- pingen naar ip's (router (192.168.1.1), 216.239.39.104 (google.be), ...)
- bestanden delen mbv Windows XP (mappen sharen over het netwerk)
- surfen na booten met Knoppix (hier werkt DHCP dus wel, want ik heb niets ingesteld, enkel geboot van cd-rom en pingen + lynx uitgeprobeerd)
Pogingen
Wat heb ik geprobeerd:
- instellen v/e ander MAC-adres
- andere netwerkkabel gebruiken
- geprobeerd met zowel DHCP (niets werkt, krijg dan XP foutmelding "deze verbinding heeft beperkte mogelijkheden") als static ip
Vreemd, vreemd, vreemd
Wat het voor mij zo vreemd maakt:
- pingen lukt wel, surfen naar ip niet
- knoppix lukt wel, winXp niet (dus wsl instellingen in xp, geen brakke netwerkkaart)
- het werkte vroeger wel, opeens v/d enige dag op andere niet meer (zonder iets te wjizigen, volgens de eigenaar )
- andere pc's aangesloten op dezelfde router doen het wel gewoon nog (laptop winXP + desktop win98)
- bij het intikken v/e ip of url in IE, lijkt ie vanzelf volgende tekens toe te voegen voor het adres: '/?%20'
Mensen met tips wat ik nog kan uittesten, oplossingen, ervaringen, hulpgroepen, ik hoor het graag.
Situering
Netwerkkaart (enige): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Router: Topcom Webr@cer
Probleem:
lukt niet:
- surfen met IE of Firefox (noch via url's, noch via ip's), met als foutmelding: "pagina kan niet weergegeven worden"
- mail ophalen met Outlook Express
- Panda AV updaten
- inloggen op router (via gateway ip)
- pingen naar url's (dit is mogelijk een DNS probleem, maar zeker niet het enige probleem)
- ip adres verkrijgen mbv DHCP (onderstaande lukt dus enkel met static ip)
- ipconfig /release of ipconfig / release, met als foutmelding: "bewerking mislukt omdat er geen enkele adapter is die zich in een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan"
lukt wel (met static ip):
- pingen naar ip's (router (192.168.1.1), 216.239.39.104 (google.be), ...)
- bestanden delen mbv Windows XP (mappen sharen over het netwerk)
- surfen na booten met Knoppix (hier werkt DHCP dus wel, want ik heb niets ingesteld, enkel geboot van cd-rom en pingen + lynx uitgeprobeerd)
Pogingen
Wat heb ik geprobeerd:
- instellen v/e ander MAC-adres
- andere netwerkkabel gebruiken
- geprobeerd met zowel DHCP (niets werkt, krijg dan XP foutmelding "deze verbinding heeft beperkte mogelijkheden") als static ip
Vreemd, vreemd, vreemd
Wat het voor mij zo vreemd maakt:
- pingen lukt wel, surfen naar ip niet
- knoppix lukt wel, winXp niet (dus wsl instellingen in xp, geen brakke netwerkkaart)
- het werkte vroeger wel, opeens v/d enige dag op andere niet meer (zonder iets te wjizigen, volgens de eigenaar )
- andere pc's aangesloten op dezelfde router doen het wel gewoon nog (laptop winXP + desktop win98)
- bij het intikken v/e ip of url in IE, lijkt ie vanzelf volgende tekens toe te voegen voor het adres: '/?%20'
Mensen met tips wat ik nog kan uittesten, oplossingen, ervaringen, hulpgroepen, ik hoor het graag.
[ Voor 3% gewijzigd door Boegel op 17-02-2005 12:50 ]
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen