Geen www/dns/dhcp, wel ping; in Knoppix wel alles*

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik weet dat de topictitel wat vaag is, maar ik kan het moeilijk allemaal omvatten... Ik heb al vanalles geprobeerd (zie hieronder), hopelijk hebben jullie nog wat ideëen, want ik sta echt voor een raadsel.

Situering

Netwerkkaart (enige): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Router: Topcom Webr@cer

Probleem:

lukt niet:
- surfen met IE of Firefox (noch via url's, noch via ip's), met als foutmelding: "pagina kan niet weergegeven worden"
- mail ophalen met Outlook Express
- Panda AV updaten
- inloggen op router (via gateway ip)
- pingen naar url's (dit is mogelijk een DNS probleem, maar zeker niet het enige probleem)
- ip adres verkrijgen mbv DHCP (onderstaande lukt dus enkel met static ip)
- ipconfig /release of ipconfig / release, met als foutmelding: "bewerking mislukt omdat er geen enkele adapter is die zich in een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan"

lukt wel (met static ip):
- pingen naar ip's (router (192.168.1.1), 216.239.39.104 (google.be), ...)
- bestanden delen mbv Windows XP (mappen sharen over het netwerk)
- surfen na booten met Knoppix (hier werkt DHCP dus wel, want ik heb niets ingesteld, enkel geboot van cd-rom en pingen + lynx uitgeprobeerd)

Pogingen

Wat heb ik geprobeerd:

- instellen v/e ander MAC-adres
- andere netwerkkabel gebruiken
- geprobeerd met zowel DHCP (niets werkt, krijg dan XP foutmelding "deze verbinding heeft beperkte mogelijkheden") als static ip

Vreemd, vreemd, vreemd

Wat het voor mij zo vreemd maakt:

- pingen lukt wel, surfen naar ip niet
- knoppix lukt wel, winXp niet (dus wsl instellingen in xp, geen brakke netwerkkaart)
- het werkte vroeger wel, opeens v/d enige dag op andere niet meer (zonder iets te wjizigen, volgens de eigenaar )
- andere pc's aangesloten op dezelfde router doen het wel gewoon nog (laptop winXP + desktop win98)
- bij het intikken v/e ip of url in IE, lijkt ie vanzelf volgende tekens toe te voegen voor het adres: '/?%20'

Mensen met tips wat ik nog kan uittesten, oplossingen, ervaringen, hulpgroepen, ik hoor het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Boegel op 17-02-2005 12:50 ]

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Boegel schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:49:
- ipconfig /release of ipconfig / release, met als foutmelding: "bewerking mislukt omdat er geen enkele adapter is die zich in een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan"
Dit lukt niet omdat ip statisch is ingesteld?

Panda AV heeft een firewall ingebouwd ( :? welke versie) en blockt dhcp en nog wat meer dingen teveel?

Weet je abosoluut zeker dat je dns instelling in je statische instelling goed zijn?
bij het intikken v/e ip of url in IE, lijkt ie vanzelf volgende tekens toe te voegen voor het adres: '/?%20'
Spyware die zich gedraagd als een virus? -> spyware check op die pc? (uitstekende faq met tools in ander subforum hier ;) )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:10:
[...]

1) Dit lukt niet omdat ip statisch is ingesteld?

2) Panda AV heeft een firewall ingebouwd ( :? welke versie) en blockt dhcp en nog wat meer dingen teveel?

3) Weet je abosoluut zeker dat je dns instelling in je statische instelling goed zijn?

[...]

4) Spyware die zich gedraagd als een virus? -> spyware check op die pc? (uitstekende faq met tools in ander subforum hier ;) )
1) Owja, stom van mij...

2) Het probleem deed zich al voor voordat Panda AV 2005 geïnstalleerd was, dus dat kan de oorzaak niet zijn.

3) Ja, overgenomen van op de laptop waar het wel werkt

4) Dat kan ik inderdaad wel even bekijken, goeie suggestie...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Verwijderd

Uitstekende topicstart, de titel had alleen nog wat beter gekund ;)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem waarscheinlijk als bij jou 2 keer gehad, helaas heb ik toen de boel geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.
Zelf zocht ik hier ook een oplossing voor en had gister een Topic gestart maar na nog verder onderzoek ben ik er hoogstwaarscheinlijk uitgekomen, heb het helaas nog niet kunnen proberen omdat de pc's dus AL opnieuw zijn geinstalleerd.

Zie mijn topic: Client IP instellingen fout

MS heeft de oplossing (denk ik) en is te vinden op:
http://support.microsoft.com/kb/811259
(staat ook in het vermelde topic)

Laat wat weten als het bij jou zo opgelost kan worden, weet ik dat ook in het vervolg...

Suc6

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:38:
Ik had hetzelfde probleem waarscheinlijk als bij jou 2 keer gehad, helaas heb ik toen de boel geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.
Zelf zocht ik hier ook een oplossing voor en had gister een Topic gestart maar na nog verder onderzoek ben ik er hoogstwaarscheinlijk uitgekomen, heb het helaas nog niet kunnen proberen omdat de pc's dus AL opnieuw zijn geinstalleerd.

Zie mijn topic: Client IP instellingen fout

MS heeft de oplossing (denk ik) en is te vinden op:
http://support.microsoft.com/kb/811259
(staat ook in het vermelde topic)

Laat wat weten als het bij jou zo opgelost kan worden, weet ik dat ook in het vervolg...

Suc6
Ik ben heb zojuist gaan uitproberen, en dat was inderdaad het probleem... Herstarten na de 2de stap (zoals aangegeven staat), en alles werkte weer.

Vet bedankt! Anders hadden die mensen hun pc moeten formateren (of verder leven zonder internet op die pc :p)

Pagina: 1