Toon posts:

Email verzenden vanuit buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Email verzenden vanuit buitenland??
Ik heb afgelopen week voor iemand op zijn laptop een wireless card geïnstalleerd zodat deze persoon in het buitenland in bijv een hotel draadloos kan internetten of emailen. Probleem is alleen dat internetten en email ontvangen uitstekend werkt. Zodra deze persoon email wil versturen gaat het mis. Gezien het smtp adres niet aansluit op de locatie in het buitenland kan geen email worden verstuurd. Heeft iemand een oplossing om dit probleem te verhelpen.Op de thuislocatie (kantoor) draad een eenvoudig netwerkje onder Windows XP, dus geen windows server)!!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 17:26
Ik weet er verder geen oplossing voor, maar is Hotmail niets voor hem/haar?
Dan heb je ook geen last van smtp en pop3 servers ...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Opties:
- eigen mailserver met authentificatie en genoeg beveiliging!
- abonnement bij een ISP die aan SMTP met autherntificatie doet. Dat kan dus overal vandaan
- uitzoeken welke mailserver gebruikt wordt in dat hotel
- webmail

edit:

Ik zie dat je nieuw bent. Welkom op GoT :)
Ook zie ik wat andere zaken:
- je stelt je vraag in twee subfora (SMTP emailen in buitenland). Een keer op alleen de juiste plaats is genoeg ;)
- je geeft niet aan welke opties volgens jouzelf handig zijn, of waar je aan hebt lopen denken. GoT is een plaats waar men meedenkt, niet voor je denkt
- op GoT [search=smtp buitenland] lijkt al de verschillende opties weer te geven. Probeer dat een volgende keer dus eerst even :)

Kortom: lees voor een volgend topic Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door, deze heb je min of meer ook bij aanmelden al eens gezien trouwens ;)

[ Voor 64% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2005 12:52 . Reden: zoek. ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
er zijn verschillende mail server pakketjes die je eventueel op de thuis lokatie zou kunnen draaien.
kijk bijvoorbeeld op http://www.argosoft.com/mailserver/

zoals de persoon boven mij al zegt, let goed op de beveiliging!!

[ Voor 18% gewijzigd door kippetje01 op 17-02-2005 12:45 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Gmail heeft 'n SMTP server met authenticatie, die kan je dus vanaf overal benaderen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:13

samo

yo/wassup

Gebruik g-mail.... Heeft pop-functie inclusief smtp server...

edit: spruit 11
offtopic:
want ik woon in brussel

[ Voor 32% gewijzigd door samo op 17-02-2005 12:46 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 17:26
Jullie vergeten, dat niet iedereen tegenwoordig Gmail heeft ...
Of jullie moeten hem/haar moeten kunnen inviten :P

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

De meeste mensen die het al hadden hebben geloof ik iets van 50 invites gekregen (ik iig wel), dus dat moet geen probleem zijn ;)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

inXs

known as inXs

Kan hem wel inviten idd :P Zoals de meeste hier ;) Maar ik denk dat webmail veruit de beste optie is anders.

superB

Pagina: 1