Ik heb afgelopen week voor iemand op zijn laptop een wireless card geïnstalleerd zodat deze persoon in het buitenland in bijv een hotel draadloos kan internetten of emailen. Probleem is alleen dat internetten en email ontvangen uitstekend werkt. Zodra deze persoon email wil versturen gaat het mis. Gezien het smtp adres niet aansluit op de locatie in het buitenland kan geen email worden verstuurd. Heeft iemand een oplossing om dit probleem te verhelpen.Op de thuislocatie (kantoor) draad een eenvoudig netwerkje onder Windows XP, dus geen windows server)!!
Verwijderd
Allereerst heb je indien je in het buitenland internet daar dus ook logischerwijs een inter provider, die waarschijnlijk ook wel een SMTP server heeft staan. Het is mogelijk om SMTP server adressen via DHCP te laten toewijzen, maar een slimme provider zal dat niet durven te doen. Zoek de informatie van het SMTP server adres op via het www. De provider zal dat vast wel op zijn homepage hebben staan.
Oplossing 2 is SMTP authenticatie. Ik kan me haast niet voorstellen dat de bewuste provider in Nederland dat niet zou toestaan en alleen maar op basis van IP mensen hun SMTP server laat gebruiken. Waarschijnlijk heb je dan hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam nodig als waarmee je inlogged op de POP3/ IMAP server van je provider. Dit kun je simpel instellen onder Outlook (Express) of een willekeurige andere e-mail client. Vaak is er ook de mogelijkheid om in een e-mailclient te kiezen voor SMTP na POP3 authenticatie, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.
Oplossing 3 is je eigen SMTP server installeren, maar dat is een stuk linker. Jouw SMTP server kan ook door anderen misbruikt worden als je hem niet goed configureerd.
Oplossing 2 is SMTP authenticatie. Ik kan me haast niet voorstellen dat de bewuste provider in Nederland dat niet zou toestaan en alleen maar op basis van IP mensen hun SMTP server laat gebruiken. Waarschijnlijk heb je dan hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam nodig als waarmee je inlogged op de POP3/ IMAP server van je provider. Dit kun je simpel instellen onder Outlook (Express) of een willekeurige andere e-mail client. Vaak is er ook de mogelijkheid om in een e-mailclient te kiezen voor SMTP na POP3 authenticatie, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.
Oplossing 3 is je eigen SMTP server installeren, maar dat is een stuk linker. Jouw SMTP server kan ook door anderen misbruikt worden als je hem niet goed configureerd.
[gt] -> [i&t]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
een korte termijn oplossing is het instellen van een hotmail account in outlook. Hiermee kan wel altijd email verstuurd worden
Of een eigen domeinnaa, met bijbehordende e-mail adressen?
Zodat je onafhankelijk van je provider e-mail verkeer heb?
Of idd hotmail accountje of zo.
Zodat je onafhankelijk van je provider e-mail verkeer heb?
Of idd hotmail accountje of zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Mister I op 17-02-2005 18:22 ]
De ondersteuning van Hotmail zou in Outlook verdwijnen voor gratis gebruikers. Plus, je hebt een gigantische limiet (ik geloof berichten tot 500kb, voor tekst is dat geen probleem en HTML normaal ook niet, maar voor andere bestanden al sneller).Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:19:
een korte termijn oplossing is het instellen van een hotmail account in outlook. Hiermee kan wel altijd email verstuurd worden
Als je echt naar zoiets wilt gaan, kies dan een met een echte SMTP-server (want Hotmail biedt enkel "HTTPMail"). GMail van Google biedt wel een SMTP-server, alsook een POP3-server. Als je een invite zou willen: egon[].[]geerardyn[]@[]gmail.com (zonder de vierkantjes haakjes daarin natuurlijk) en je krijgt er wel een (of meerdere) natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door ILUsion op 17-02-2005 18:25 ]
Provider zoeken die authenticaded SMTP ondersteunt of zoiets simpels als POP-before-MAIL (de mailserver en pop-server zijn dan met elkaar verbonden, als jij je post via POP ophaalt komt jouw ip-adres een tijdje in de relay lijst te staan, dan mag je daarna dus post versturen).
Geen idee welke providers dit bieden... Gebruik altijd mijn webmail-functie op mijn eigen server.
Geen idee welke providers dit bieden... Gebruik altijd mijn webmail-functie op mijn eigen server.
rm -r *
Daar komt nog bij sommige providers uitgaande poort 25 dicht zetten, en dwingen je met hun SMTP server te gebruiken. Dit kan je verhelpen door te emailen via een tunnel. Mijn eigenmailserver is van buiten niet te bereiken, maar ik zet dan altijd een ssh tunnel op. Op mijn laptop heb ik dan ingesteld als smtp server de localhost, dat gaat dan door de tunnel en komt mooi binnen op mijn eigen mailserver vanwaar het weer verder de wereld ingaat.
...
Heel simpel: een provider zoeken die Authenticated SMTP aanbied. Dat kan vaak via bijvoorbeeld webmail, en sommige ISP's bieden het ook daadwerkelijk aan via SMTP op poort 25.
Waarschijnlijk is webmail het makkelijkste, tenzij je geluk hebt, en je toevallig bij een ISP zit ie auth. SMTP doet
Waarschijnlijk is webmail het makkelijkste, tenzij je geluk hebt, en je toevallig bij een ISP zit ie auth. SMTP doet
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()