[XP] Fout in register, ook na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 09:04
Op een computer kreeg ik afgelopen zomer deze melding zodra de computer klaar was met de bootprocedure:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.
Ik heb toen de volgende stappen uitgevoerd:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545
De computer deed het weer normaal.

Vorige week gaf de computer weer dezelfde foutmelding. Ik heb toen opnieuw bovenstaande stappen uitgevoerd, en WinXP startte weer normaal op. Aangezien de Windows installatie nog steeds een beetje vreemd deed (explorer deede r een minuut over om op te starten, icoontjes verschenen langzaam), heb ik besloten Windows opnieuw te installeren.
Na het opnieuw installeren van Windows en enkele programma's, kreeg ik weer bovenstaande foutmelding.

Ik denk dat er hardwarematig wat mis is. Memtest86 heeft een nacht gedraaid, en geen fouten gevonden. Het is een
AMD AthlonXP 1700+
MSI K7T266a-RU
2x40 GB harde schijf in mirroring RAID

Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Deze foutmelding komt toch vaak voor door slecht geheugen of incompatibiliteit met je moederbord.

Ik weet niet of je meerdere reepjes geheugen hebt probeer ze anders 1 voor 1.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
PipelineNoise schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:34:
...
heb ik besloten Windows opnieuw te installeren.
Na het opnieuw installeren van Windows en enkele programma's, kreeg ik weer bovenstaande foutmelding.

...
Heb je de installatie op de partitie / schijf gedaan :
- over de reeds bestaande OS heen :?
- eerst een (quick) format waarna je de OS op een 'schone' partitie / schijf hebt geinstalleerd :?

:)

MW | BF1 Stats

• PipelineNoise
De neiuwe installatie is gedaan door de reeds bestaande Windowspartitie opnieuw te formatteren dmv het selecteren van de optie 'formatteren met NTFS' (dus niet snel formatteren).
Het geheugen heb ik getest met Memtest86. De computer heeft het tijdenlang wel goed gedaan, dus ik ga ervan uit dat er iets anders mis is.

Is het mogelijk dat de processor kapot is? Dat die af en toe een foute berekening maakt? Zelf dacht ik als eerste aan de harde schijf, maar aangezien de harde schijven mirroren, lijkt het me niet dat de fout daar vandaan komt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je de mirror afbreekt nogsteeds het probleem? Of die schijven al eens getest met een tool van de fabrikant, wat zijn het precies voor schijven? Bios-update ook al geprobeerd? Andere windows cd, andere cdspeler?

Kijk ook eens in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• PipelineNoise
De computer draait (schijnbaar) weer als een zonnetje. Het probleem was een dimmetje dat niet goed in zijn voetje zat |:(. Ik heb er zelf weeens aan zitten kloten, dus eigen schuld, dikke bult... 8)7
Pagina: 1