Virtual reality met laser op netvlies projectie

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb een jaartje of wat terug een keer iets gelezen over een nieuwe generatie virtual reality brillen die met onschadelijke lasers het beeld eigenlijk net zoals je normaal kijkt direct op je netvlies projecteren. Toen waren ze daar vollop mee aan het experimenteren, en ik vroeg me nou af of iemand hier nog iets over dat concept gehoord heeft en of het inmiddels echt gerealiseerd is en al ergens te proberen of te koop is.

Want hoe ziet een film er beter uit dan rechtstreeks op het netvlies geprojecteerd ... of natuurlijk je nieuwste Xbox-games ed. :)

Ps. weet niet zeker of dit het juiste forum ervoor is, maar leek me wel het meest voor de handliggend

Never really found a place that I call home...

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:13
http://www.tweakers.net/nieuws/34860/
Die bedoel je toch? Nee nix meer van weergehoord...

[ Voor 40% gewijzigd door 2xdehelft op 17-02-2005 12:38 ]

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
neej niet dat ... echt virtual reality zoals die helmen die je nu hebt met LCD monitoren erin... alleen dan dus rechtstreeks op je netvlies zonder schermpjes maar gewoon met licht

Never really found a place that I call home...

Verwijderd

Dat is precies waar dat artikel over gaat. Rechtstreeks met lasers op het netvlies projecteren.

Nog een artikeltje over hetzelfde onderwerp bij de BBC, of direct naar de maker Microvision.

Volgens mij is het nog monochroom (rood), maar er wordt vast gewerkt aan 'full color' modellen.