[2000 TS] Print service stopt zodra remote wordt ingelogd *

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:43
Als ik vanaf mijn computer in log via extern bureaublad op onze printsserver (Win 2K server) lijkt dit goed te gaan, echter als ik weer uitlog stopt op een of andere manier de printservice, handmatig starten van de printservice verhelpt het probleem, maar dit is erg lastig om elke keer te doen.

In de eventlog komen de volgende meldingen
Melding 1 Printer HP LaserJet 4 Plus/....../Session 1 was purged. dit is event id 8
Melding 2 Printer HP LaserJet 4 Plus/...../Session 1 is pending deletion. dit is event id 4

En dan nog 2 meldingen die achteraf komen met event id 3
Printer HP LaserJet 4 Plus/...../Session 1 was deleted
Printer __server02_Printer Laserjet 4/..../Session 1 was deleted.

We hebben totaal 8 printers, de eerste meldingen geeft hij bij alle printers, de laatste 2 meldingen alleen bij deze 2 printers

.....= de pc die de server via verbinding maken met extern bureaublad remote heeft overgenomen.
Deze meldingen zijn er voor elke printer die er geinstalleerd is.

Printer opnieuw installeren heeft ook geen zit, probleem blijft hetzelfde,.

Verder zijn er geen policy's actief met betrekking op de printers

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 29% gewijzigd door Ora et Labora op 17-02-2005 13:45 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Dit heb ik ook al in mijn eventlog gemerkt, maar de spooler-service blijft bij mij wel draaien.
Heb er daarom ook nog niet echt verder naar gezocht. :)

edit:

Na titeledit: 't is W2K3 bij mij trouwens. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 17-02-2005 12:37 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titeledit + SA -> WOS, past daar denk ik beter.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mutsje

Certified Prutser

beetje sumiere informatie maar goed. Kun je de eventid's ook nog even posten door je Starterspost aan te passen middels de edit button. En heb je nog policies aktief op het domain mbt printers?

Verwijderd

de meldingen die je krijgt zijn normaal als je uitlogd. Dit zijn de je default printers die gemapt worden in een ts sessie. dat je print spooler stopt is echter niet normaal :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Windows helemaal up-to-date? Heb je deze meldingen ook bij andere dan HP-printers?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ora et Labora
sanfranjake schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:11:
Heb je Windows helemaal up-to-date? Heb je deze meldingen ook bij andere dan HP-printers?
Windows is niet helemaal up-to-date, wel servicepack 4 geinstalleerd meer er missen een aantal beveiliginsupdate's, die worden er binnenkort ingezet met SUS.
De eerste meldingen die in de startpost staan komen voor bij alle printers, ook een lexmark, nashuatec enz maar deze meldingen zijn dus normaal zo als ik begrepen heeft.
De andere 2 meldingen komen alleen bij die printers voor, van HP dus.
Nog een probleem, we hebben hier een applicatie op op Dos niveau draaien, na de terminalserversessie wordt die applicatie enorm traag bij de clients, dit duurt ongeveer een uur en daarna weer gewoon mee te werken, er staat dan niets over in de eventlog en de CPU blijft ook laag, ik weet niet of dit met elkaar te maken kan hebben maar je weet nooit...

• Ora et Labora
Niemand meer?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk zijn je printerdrivers niet compatible met terminal services, en dan willen dit soort problemen zich wel eens voor doen ja :)

Log bijvoorbeeld eens in op je server met een client die enkel HP4 printers heeft, en je zal zien dat het probleem niet meer voorkomt :)
Pagina: 1