CNPS7700-AlCu maakt herrie als ie op de CPU zit

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:40
Misschien een wat korte TS, maar ik heb gisteren m'n systeem inelkaar geschroefd met deze koeler... en hij maakt lawaai :( . Het irritante is dat als ik de koeler eraf schroef en laat draaien je 'm nauwelijks hoort (ook als je 'm verticaal houdt zoals ie in de kast zou zitten), maar op de cpu geschroefd (s939 voor als dat iets boeit) maakt ie een duidelijk hoorbaar *HM**HM**HM*-geluid (frequentie ervan afhankelijk van de snelheid), ook als de fanmate op de laagste stand staat. Ik heb dus de koeler eraf gehaald om te testen of het aan de koeler zelf ligt (blijkbaar dus niet) en bij het terugzetten de schroefjes en nippels wat steviger aangedraaid, maar het storende geluid blijft (bij ~900rpm). Maar als het niet de koeler zelf is, wat kan ik er dan wel aan doen? Nog lager voltage op de fan kan ik op zich wel doen, maar ik verzin liever iets structurelers, ik erger me er dood aan en de koeler terugsturen naar de alternate heb ik ook niet zoveel zin in :/ ...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
zit er iets los in je pc misschien, een draaiende fan kan zo'n los-zittend onderdeel makkelijk laten trillen.

[ Voor 18% gewijzigd door Matias op 17-02-2005 12:06 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Waarschijnlijk resoneert je kast mee met je ventilator, je kast versterkt de trillingen van de ventilator enorm. Mss helpen rubbertjes tussen het koelblok en de fan?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Fan>>processor>>mobo>>kast = resonantie. Zit je mobo werkelijk goed vast?

• Bananenplant
Zouden rubber ringetjes tussen schroefjes ook helpen? Kan op zich wel eens proberen m'n mobo beter vast te draaien (stijver dus), m'n kast is wel zo dat op sommige stukjes van die witte afstandhouders zitten ipv schroefgaten... Naja even eens rustig naar kijken, teveel stress is ook niet goed ;) .

Ik moet nog even een mic fixen misschien :/

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Waarschijnlijk resonantie idd. Zet je pc eens aan en pak hem dan op verschillende plaatsen even vast. Dus even tegen je moederbord aanduwen, zijpaneel, harddisk rekjes etc om zo te onderzoeken waar het vandaan komt.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:18

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Is dir niet zo'n qfan achtige technologie op je moederbord die je fan steeds sneller en langzamer laat draaien?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Bananenplant
*schop*

Ik heb het hele zootje in een andere kast gezet, en het probleem is er nog steeds. Kan het zijn dat ik het eerder niet gehoord heb omdat zo'n kast als klankkast gaat werken? Ik ga 'm maar terugsturen naar alternate denk ik :( .

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

De lagers van de koeler kunnen kapot zijn, en daardoor een irritant lawaai maken :)
Pagina: 1