Modem wil niet installeren bij een TravelMate 800

Pagina: 1
Acties:

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
Beste medetweakers,

ik heb hier een Acer Travelmate 800 laptop, maar een probleem is dat de modem niet geinstalleerd wil worden met de bijgeleverde driver van Acer. Ik heb op de ftp van Acer gekeken en daar staat geen nieuwere versie van de driver.

Het ligt neit aan deze installatie vaN Windows XP, want vorige versies hadden hetzelfde probleem, als ik de recovery cd gebruik, dan is de modem netjes geinstalleerd en werkt naar behoren. Alleen wil ik niet de troep erbij die dan ook geinstalleerd wordt.

Vroeger kon ik zonder enige problemen de modem installeren, dus denk dat het door het laatste bios komt. Maar die wil ik toch graag behouden.

Heeft iemand een oplossing zodat ik de modem kan installeren of weet iemand wat voor modem er in een Acer TravelMate 800 zit? Want de modem is normaal ook alleen maar te installeren via een setup en niet handmatig bij apparaatbeheer.

Thanx already :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft. Zodra ik eventueel een oplossing heb gevonden zal ik hem hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De modem drivers moet je installeren via de setup uit de download. Gewoon zoals je gedaan had.

Nadat de setup is afgerond moet je via apparaatbeheer de driver bijwerken. Geef hierbij op dat jezelf een driver wilt kiezen. Vervolgens voor modems. Hierna wordt de driver database van XP geopend. Kies de driver van Agere en selecteer de AC'97 modem driver.

Bij de eigenschappen van het modem kan via diagnostische gegevens het modem getest worden door de instelling op te vragen (knop ; instellingen opvragen; bij tabblad diagnostische gegevens). Hierdoor wordt er met het modem gecommuniceerd als er informatie wordt terug gegeven weet je dat het modem goed functioneerd. Anders wordt er over het algemeen de melding getoond dat er niet met het modem gecommuniceerd kan worden.

Als het nog niet lukt. Doe dan hetzelfde nog eens, maar dan door eerst in de bios je seriële poort uit te schakelen.

--- aka netjack ---