Middenweg tussen PDA en Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
In de (verstandelijk) gehandicaptenzorg is steeds meer vraag naar digitale administratie. Omdat geahndicaptenzorg veelal op locatie plaatsvind zou het veel tijd en moeite schelen om deze administratie (dagverslagen bijvoorbeeld) op locatie te kunnen uitvoeren. Nu gebeuren deze dingen nog op papier. Maar de visionaire blik van mijn baas en ook een beetje onder druk van de mensen aan de top verlangen vooruitgang. Wat mij, als systeembeheerder en ontwikkelaar in de gehandicaptenzorg, als muziek in de oren klinkt.

Omdat op een PDA niet prettig te tikken is en omdat een laptop te groot is, te riskant om de hele tijd mee te zeulen (mensen voelen zich er niet veilig mee op straat) ben ik op zoek naar een middenweg.
Bijvoorbeeld een 10'' scherm met een wat kleiner dan gemiddeld toetsenbord, maar geen uitklapbare want dat is te fragiel. Een hardeschijf van +/- 20GB en 256MB RAM is voldoende. Een CD-rom speler is geen must, software installeren kan ik doen via een USB cd-rom drive. Wel moet er de mogelijkheid zijn om op een draadloos netwerk te komen.

Ik kwam de Sony Vaio PCG-c1 tegen in mijn zoektocht (o.a. op dit forum)... Maar ik geloof dat die al wat ouder is want ik kan nergens vinden wat hij kost en waar ik hem kan kopen. Maar iets in trent zou mooi zijn.

Iemand ervaringen met iets dergelijks en suggesties wat betreft recentere apperatuur?

Verwijderd

je bedoelt een tablet ofzoiets... heb ik eens gezien. is een touch-scherm wat in principe het zelfde werkt als een pda, maar dan met meer laptop functionality.

zoeits:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:FEeT_qouq74J:www.touchworksemr.com/docs/MediaKits/Image_TWTablet.jpg

Verwijderd

toshiba libretto

Afbeeldingslocatie: http://www.ueda.info.waseda.ac.jp/~gaku/doc/libretto.gif

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Toshiba en IBM maken alle2 small-sized laptops.

Ik denk dat je daarmee de gulden middenweg betreed ;)

Succes :Y)

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 11:52
Heb je wel gezocht hier op het forum?
Er loopt een compleet topic over compacte laptops, kijk hier.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 14:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Redelijk recente PDA met een USB toetsenbord?

Signatures zijn voor boomers.

• Bram77
Ik heb redelijk grondig gezocht ja, maar was dat topic niet tegengekomen.
Daar staat ongeveer in wat ik weten moet!

Een PDA heeft toch een te klein scherm.

http://webshop.fujitsupc....ldseriesbean.do?series=P1
Lifebook P1000 á $1.199,-

en als dat te klein blijkt te zijn een.....

http://www.computers.us.f...oductbridge_pseries.shtml
Lifebook P7000 á $1.799,-

Lijkt me perfect! Ik ben nu met wat leveranciers aan het bellen. Bedankt voor de hulp!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Iets waar je wel op moet letten (lijkt mij) is dat een PDA enorm handig is omdat deze meteen aan is (geen of nauwelijks opstart tijd). Ga je de laptop kant op, dan zit je altijd vast aan de opstarttijd van het OS. En dat kan al gauw een paar minuten zijn. Op zich niet zoveel, maar aangezien je aangeeft dat het apparaat 'overal' mee naar toe moet, neem ik aan dat de administratie vooral kleine activiteiten betreft. En dan wordt die opstarttijd lastig.

Nadeel van een PDA is weer dat bestaande applicaties zullen moeten aangepast om op een PDA te draaien. Overigens is het beperkte scherm en het gebrek aan invoer in veel gevallen wel eenvoudig op te lossen met een goed ontworpen GUI.
Dingen als (ik noem maar wat) namen van bewoners e.d. zijn vaak vooraf bekend en dus in te voeren, waarna ze eenvoudig uit een lijstje te halen zijn.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 21:27

themaxter

Bugged..

boppert schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:30:
Iets waar je wel op moet letten (lijkt mij) is dat een PDA enorm handig is omdat deze meteen aan is (geen of nauwelijks opstart tijd). Ga je de laptop kant op, dan zit je altijd vast aan de opstarttijd van het OS. En dat kan al gauw een paar minuten zijn. Op zich niet zoveel, maar aangezien je aangeeft dat het apparaat 'overal' mee naar toe moet, neem ik aan dat de administratie vooral kleine activiteiten betreft. En dan wordt die opstarttijd lastig.
Daarvoor hebben ze bij laptops de slaapstand uitgevonden :)
Mijn acer start in 10 sec op hiermee.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een andere middenweg: digitale pennen: link

je schrijft op een schrijfblok met formulieren, en de pen zendt de info in computer-leesbare vorm naar de gewenste applicatie via een web-portal.

• Bram77
Zo'n gek idee nog niet! Die pen. Ga ik even in duiken.

De tijd die het opstarten kost is geen probleem. Al zou dat 5 minuten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 19-02-2005 18:44 ]

Pagina: 1