Geen internet tot LAN reset

Pagina: 1
Acties:

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06
Ik hoop dat de titel een beetje het probleem omschrijft wat ik heb, want het probleem is vrij vaag.
Ik heb een Casema Multi abonnement, dat wordt door mij en m'n huisgenoot gedeeld via een 5-port switch. De switch is netjes met crosskabel aan het kabelmodem verbonden en vanaf de switch loopt er gewoon straightcable naar mijn PC, so far so good.
Als ik echter mijn computer aanzet heb ik geen verbinding met het internet. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat ik dan de LAN-kabel uit de PC moet trekken en er opnieuw in moet steken. Als ik dit gedaan heb werkt het (meestal) weer gewoon. Eerst dacht ik dat het vast aan de switch zou liggen,maar als ik deze echter er tussenuit haal, blijft het probleem.
Nu heb ik het een tijdje zo aangezien maar nu wordt ik er toch wel langzaam aan gek van.

Bij Casema kan ik met deze vraag niet terecht, zij geven geen support op LAN problemen.
Ik hoop dat iemand hier er iets meer vanaf weet:

De specs van mijn systeem:
AMD Athlon XP 2400+
Asus A7V8X VIA KT400, Op de LAN via de onboard NIC
DDR 512 MB PC2700
Windows 2000 Pro
DHCP ingeschakeld
Casema Multi (en hiervoor ADSL Family van Zonnet)

Verwijderd

Kan je dat ook softwarematig bereiken? Dus door je LAN verbinding te herstellen of uit- en weer aan te schakelen bij je netwerkverbindingen?

• Sjoewe
Ja, software matig in en uitschakelen werkt ook.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is duidelijk een DHCP probleem. Als het niet werkt kan je dan eens een ipconfig doen om te kijken wat je ziet. Als jij weer kan werken kan je buurjongen dan werken

• Sjoewe
Ipconfig:

code:
1
2
3
4
5
6
Ethernet adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
        IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 83.83.**.*
        Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.252.0
        Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 83.83.32.1

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

en als het niet werkt ?

ik zal de laatste 2 ovtetten van je ip adres ff weghalen trouwens

[ Voor 60% gewijzigd door TrailBlazer op 17-02-2005 11:20 ]

• Sjoewe
Al het niet werkt staat er precies hetzelfde.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vaag en wat zegt de pc van je huisgenoot heeft die nooit problemen

• Sjoewe
Nee, die jongen is zo digibeet als de pest. Ik heb het hem gevraagd maar het werkte allemaal. Nu heeft hij ook een laptop die het overal naar toe sleept, dus volgens mij is zijn eerste actie zoiezo de netwerk kabel er in steken. Als hij er vanmiddag weer is zal ik eens wat testen draaien op zijn ding.

Ik heb hier nog een netwerk kaart liggen, zou het zin hebben om te kijken of het met dat ding anders gaat?

Verwijderd

Sjoewe schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:29:
Nee, die jongen is zo digibeet als de pest. Ik heb het hem gevraagd maar het werkte allemaal. Nu heeft hij ook een laptop die het overal naar toe sleept, dus volgens mij is zijn eerste actie zoiezo de netwerk kabel er in steken. Als hij er vanmiddag weer is zal ik eens wat testen draaien op zijn ding.

Ik heb hier nog een netwerk kaart liggen, zou het zin hebben om te kijken of het met dat ding anders gaat?
Inderdaad wel een vaag probleem :?
Ik zou die netwerkkaart inbouwen, je weet maar nooit...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je eerst dhcp request lukt dus niet?

Geeft de windows eventlog ( file -> run -> eventvwr ) nog een zinnige foutmelding?

(verkeerde afhankelijkheid tussen services? Met name half geinstaleerde antivirus ..kugh norton kuch is berucht. )

[ Voor 35% gewijzigd door leuk_he op 17-02-2005 12:55 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sjoewe
Staan geen gebeurtenissen in de logfile. Ik heb wel Norton Antivirus, maar dat heb ik werkelijk al eeuwen en het staat gewoon normaal geïnstalleerd.
Pagina: 1