Toon posts:

[VBA Word] Code voor Volgende-knop met tabbladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje waar ik nergens een antwoord op kan vinden: wat is de code voor een Volgende-knop die er voor zorgt dat je naar het volgende of vorige tabblad van het dialoogscherm springt? Alvast bedankt..

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Welk dialoogscherm? Probeer het eens met de macro recorder en zie wat Word er zelf van maakt.

Waarschijnlijk wil je overigens gewoon de tabindex van je tabcontrol eentje ophogen...

My personal website

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:45:
Een vraagje waar ik nergens een antwoord op kan vinden: wat is de code voor een Volgende-knop die er voor zorgt dat je naar het volgende of vorige tabblad van het dialoogscherm springt? Alvast bedankt..
Volgende:
Visual Basic:
1
2
If multipage1.value < (multipage1.pages.count-1) then
multipage1.value=multipage1.value+1

Vorige kun je dan wel raden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal geweldig, 't werkt met de Multipage-optie hierboven, bedankt!

Ik heb eigenlijk nog een gerelateerd probleem.. kan ik er ook voor zorgen dat bij de laatste invulregel op het eerste tabblad ervoor zorgen dat bij de eerstvolgende tab-toets-actie automatisch naar de eerste invulregel van het volgende tabblad wordt gesprongen. Ik wil sowieso de volgende-knop behouden, maar voorgaande optie lijkt me erg handig.
Wat me ook opvalt is dat als ik de tab-volgorde wil aanpassen van 1 t/m 10 bijv. om de sprongetjes in een logische volgorde te zetten en te kunnen springen in het (zelfgemaakte invul-)dialoogsscherm, dat deze getallen achteraf weer steeds wijzigen; heeft dit te maken met de labels die ook genummerd zijn en daardoor mogelijk de nummering in de war raakt? Moeten de tabindex-nummer van ALLE tabs opéénvolgend zijn of alleen per tab opéénvolgend zijn? Hoe dan ook, ik heb het beide geprobeerd maar ik zie waarschijnlijk iets anders over het hoofd.

Verwijderd

de multipage is een container, bijgevolg moeten ze per tab opeenvolgend zijn. wat betreft je eerste vraag, op het eerste zicht lijkt dit handig, maar ik zou dit toch sterk afraden. wil je het toch proberen, moet je in het exit event van het laatste invulveld naar de volgende multipage1.value gaan en eventueel de setfocus methode van het eerstvolgende invulveld toepassen.