Toon posts:

[MCE 2005] Handmatig geprogrammeerde opnames werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MCE gaat netjes in hibernate als hij een tijdje niks staat te doen, en wordt keurig op tijd wakker om programma's op te nemen die ik in de guide heb aangewezen. Tot zover niks aan de hand.

Maar gisteren wilde ik iets van MTV opnemen, en MTV staat niet in de guide, dus heb ik handmatig een opname geprogrammeerd. Keurig kanaal, begintijd, eindtijd, kwaliteit opgegeven, en de opname stond keurig in het lijstje van geprogrammeerde opnames. Bij thuiskomst bleek het dus niet opgenomen te zijn. :( Volgens MCE kon de opname niet gemaakt worden wegens een systeemfout of een stroomstoring. Uh huh.

Ik heb de situatie nogmaals getest door weer een programma handmatig te programmeren, en af te wachten. Blijkt dat de machine op zich wel wakker wordt, maar om de een of andere reden gewoon niet begint met opnemen? Na een kwartiertje gaat de machine braaf weer in winterslaap, en als ik hem weer aanzet, komt hij weer met z'n systeemfout of stroomstoring.

Het is niet dat ik dit vaak nodig heb (alleen op zenders die niet in de guide staan), maar wel irritant. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb op internet sowieso weinig kunnen vinden over handmatig programmeren, iedereen gebruikt de guide.

Edit: met "MTV staat niet in de guide", bedoel ik dat hij wel in mijn kanalenlijstje voorkomt, uiteraard, maar er is geen programma-informatie beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 10:21 ]

• sven8v
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
komt ie niet bij het welkom scherm uit? daar kan ie ook nog wel eens op liggen te vervelen.

Greetz sven

Verwijderd

Topicstarter
sven8v schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:25:
komt ie niet bij het welkom scherm uit? daar kan ie ook nog wel eens op liggen te vervelen.
Nope, dat heb ik al uitgeschakeld. Hij komt gewoon in de desktop uit (aangezien ik MCE altijd afsluit voordat ik hem in slaapstand zet), en dat gaat altijd goed bij opnames uit de guide, maar niet bij handmatig geprogrammeerde opnames.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
1. Heb je de nieuwste drivers voor je GPU en TB kaart.
2. Alle windows updates gedaan?
3. Welke DVD decoder gebruik je (voorkeur powerdvd, persoonlijk)

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
pretorian_nl schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:17:
1. Heb je de nieuwste drivers voor je GPU en TB kaart.
2. Alle windows updates gedaan?
3. Welke DVD decoder gebruik je (voorkeur powerdvd, persoonlijk)
1. Ja
2. Ja
3. Nvidia's dvd decoder.

Maar het maakt niet meer uit. Nieuw probleem: vanochtend bleek ten eerste dat hij gisteravond helemaal niets opgenomen heeft (opnames uit de guide), en erger nog, alle zenders waren overhoop gehaald, en het merendeel gaf ruis. Geen wonder dat hij niets heeft opgenomen, dus.

Dit was een kersverse MCE 2005 installatie. Ik ben een paar uur bezig geweest met handmatig zenders invoeren (aangezien Zoetermeer niet met de juiste frequenties gesupport wordt), en dat werk is nu allemaal voor niets geweest.

Ik kap met MCE, ik ga nu Mythtv een kans geven. Ik vond het gebruiksgemak van MCE prima, maar dit soort grappen kan ik niet om lachen. Het is een gesloten systeem, dus je komt er nauwelijks achter wat er mis is gegaan.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

paQ

;(

helaas...

ik moet zeggen dat ik ook 4 keer he-le-maal overnieuw ben moeten beginnen eer dat alles goed werkte

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1