Toon posts:

error gallery php (No such file or directory)

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een fotogallery te maken met php. Aan de hand van het boek "Website Deluxe".
Nu ben ik bij het maken ervan op een probleem gestuit, waar ik niet uit kom:

Nadat ik de setup heb doorgelopen (http://localhost/gallery/setup/) wil ik naar mijn gallery gaan. Als ik daar heen ga krijg ik een melding dat het programma een ongeldige bewerking heeft.
Op de pagina die ik dan krijg staat de volgende error aangegeven:
Warning: open(/tmp\sess_228b68c0664407883ed4d89e95cf3c74, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in c:\apache\htdocs\gallery\session.php on line 51

Op line 51 van de session.php staat een opening van een session: session_start();

Op google zie dat meer mensen dit probleem hebben, maar oplossingen kan ik nog niet vinden :?.
Ik ben al een tijdje op zoek maar ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken en kan dus ook helaas niet verder meer, ik hoop daarom dat iemand mij met mijn probleem kan helpen.
Alvast Bedankt.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Zit de fout niet in het pad naar de tempdir? /tmp\sess....... Let daarbij vooral op de eerste slash!
Kijk in je php settings (php.ini) even naar je tmp path. Ik heb het gevoel dat daar /tmp staat (dat is de unix variant) en jij bijv. c:\tmp moet hebben voor de windows variant.
edit:

Mijn gevoel was wel goed dus.. zie LuCarD 8)

[ Voor 11% gewijzigd door beetle71 op 17-02-2005 10:17 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 11:25
Doorloop je php.ini eens en verander de instelling van de map waar de sessies weggeschreven kunnen worden even of maka de juiste mappen aan. Deze melding van PHP geeft eigenlijk aan dat ie de map niet kan vinden (en dus ook niet in kan schrijven.
Je vind php.ini in C:\Windwows of C:\Winnt (afhankelijk van je Windows versie).

Wat meer info was btw wel egwenst:
- PHP versie
- Welke Apache versie
- Welke Windows versie
- Wat je zelf uitgeprobeerd en gezocht hebt
- Misschien toch nog iets duidelijkere titel

Kortom: check ff je php.ini instellingen en of de juiste mappen wel bestaan.

Edit
Ik was dus net ff te laat, maar hebw el het uitvoerigste antwoord. :P
Als je gewoon bij php.ini kunt komen kun je het pad dus aanpassen naar de juiste map waarin de tijdelijek bestanden van sessies mogen worden geschreven.
Dat staat dus nu inderdaad op /tmp wat gelijk zou staan aan C:\tmp.
Ik zou het instellen als "/apache/php/sesstmp" wat gelijk staat aan C:\apache\php\sesstmp en dan de bijbehorende mappen aanmaken (evt. de mappen "php" en "sesstmp").

[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 17-02-2005 10:21 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is geen programmeer probleem, maar een foute instalatie van php. De temp directory in de php instellingen staat op een linux variant terwijl je zelf windows draait.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
jaaaaaa....dank dank dank _/-\o_

Hier was ik zelf niet achter gekomen en nu kan ik lekker verder fröbelen!

Hartelijk Dank!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En voor de volledigheid nog even een schopje richting Software Algemeen, aangezien configuratieproblemen van standaard software daar horen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1