Laptop's Te duur Te brak Te beperkt!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn met mijn standpunt. Ik heb over 10 jaar verschillende Laptop's gehad. Variabel van Toshiba tot Dell. De duurste die ik kocht was een Toshiba 5000-204 daarvoor betaalde ik in 2000 een bedrag van 4200 euro voor.

Algemeen werken de lappie's het eerste jaar prima. Daarna word het minder vooral Toshiba takkelt hard af. Accu's schijf je na 2jaar gegarandeerd af. Een nieuwe kost gemiddeld rond de 100euro. En dan heb ik het niet over DVD/CD-rom drive's die gaan altijd kapot, mobo die spontaan de geest geven, behuizing scheurt altijd bij de schanierpunten of beeldschermen blijven op zwart. Uitbreiding is helaas t.b.v. videokaart, proc ook nul komma nul.

Ik vind het prul dingen een hebbedingetje...wat beperkt is en altijd gammel, gaar of kapot gaat.
Een altenatief heb ik inmiddels wel..een 2,5 Hdd schrijf extern met USB2.0 is veel goedkoper.
Makkelijk mee te nemen. En overal waar ik kom op een PC aansluiten en werken maar ;)

Zo, dat moest ik ff kwaad. Baal gewoon dat die dingen mij een hoop geld uit m'n zak geklopt hebben
en dat ze altijd kapo gaan, jawel..net buiten de garantie!! Het ergste van heel het spul is Toshiba :r
Die durven voor 2X 256mb so-dimm en een combo-drive maar liefs 1978,- euro te vragen.
Ben je dan helemaal begodverdomt!!!!...of hoe zit dat

Tubes....It's what make music music!

• Fire69
  • Laatst online: 22:13
Raar, ik heb mijn Compaq (Compaq ja!) al 2 jaar, mankeert nog niks aan. Wordt nochtans elke dag meegesleurd in een losse rugzak...
Misschien eerst even naar de gebruiker kijken. ;)

edit:

Waar haal je die prijs trouwens vandaan!? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 17-02-2005 10:02 ]

Verwijderd

Ik heb nog geen ervaring..
Ik heb een Dell inspiron 5100, nu net een jaar..
Ben er opzig goed zuinig op..
Ben benieuwd hoelang die mee gaat..

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb mijn compaq al weer ruim 2 jaar en deze werd tot voor kort altijd per rugzak naar mijn werk mee genomen. Nu sinds een maand of 2 een ibm van de baas en ook die doet het nog prima.
De compaq gaat nu een 2e leven in als computer voor mijn vrouw die hiervoor een oude acer laptop had (die overigens ook zonder problemen jarenlang trouw dienst heeft gedaan) die nu verkocht is.

Discogs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fire69 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:01:
Raar, ik heb mijn Compaq (Compaq ja!) al 2 jaar, mankeert nog niks aan. Wordt nochtans elke dag meegesleurd in een losse rugzak...
Maar dan noem je ook een merk dat erom bekend staat HEEL degelijke notebooks te maken.

Ik kan me echter wel vinden in het verhaal van de TS. mijn notebook wordt ook steeds brakker en denk dat ik het ding na mijn stage onderhand wel af kan schrijven (zit gemiddeld 5 a 6 uur per dag in de trein en daarvan probeer ik zo lang mogelijk op mijn notebook te werken, het is anders zo supervervelend om in de trein te zitten). Ding valt echter steeks vaker uit (met een volle accu).
Net op Dell een notebook samengesteld die me wel wat leek, prijs van tegen de 2700 euro.. Tja, dat heb ik niet, zeker niet nu er een nieuwe auto in de planning staat.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Tja wat moeten wij met dit topic ? :)

Jammer dat je vaak pech hebt. Maar iedereen heeft dat wel eens. Zo heb ik 9x in 11 maanden mijn Acer Travelmate 800CLi rma moeten sturen.

Hierna heb ik een IBM gekocht en nooit problemen mee gehad.
Maar de IBM die ik daarna kocht had weer een CD-RW drive die niet open wou.
Ik wil zeggen niets is perfect, en die hoge prijzen die ze vragen worden vaak gewoon betaald omdat de normale consument niet weet dat hij bedonderd wordt.

Maar ik zou zelf (ik repair laptops) voor zoiets incl. installatie nooit meer dan 300 euro vragen :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:25
Is maar net hoe je de laptop gebruikt. Heb ook een Toshiba (Satellite 1800-100) uit 2001 en die werkt nog steeds goed hoor. Enige probleem wat ik nu heb heeft te maken met de inverter voor de aansturing van het backlight, maar dat gaan ze kostenloos repareren.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:01:

edit:

Waar haal je die prijs trouwens vandaan!? :?
Die prijs kreeg ik netje op offerte thuis omdat ik m'n notebook ter reparatie had aangeboden.
En omdat ik natuurlijk niet gekke henkie ben...kreeg ik hen na 55euro onderzoekkosten weer netjes terug.

Ene, ik gebruik die dingen gewoon. 3 tot 10 maal per dag open en aan werken en weer dicht!!
Netjes in een tas meenemen...volgens mij zijn ze voor dit soort gebruik gemaak toch ;)

Thuis, op de tafel zetten..daar zijn desktop's voor uitgevonden

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben zeer tevreden met mijn HP/compaq nx9010. Op batterijen had ie wel iets langer mogen werken, maar dat is dan ook het enige probleem wat ik met dat ding heb. Die zit gewoon in een normale rugtas, en nog geen enkele beschadiging. (1 jaar oud)

(btw, de batterij is niet afgetakeld, maar heeft nooit lang gewerkt)

• Fire69
Terw_Dan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:05:
[...]

Maar dan noem je ook een merk dat erom bekend staat HEEL degelijke notebooks te maken.

Ik kan me echter wel vinden in het verhaal van de TS. mijn notebook wordt ook steeds brakker en denk dat ik het ding na mijn stage onderhand wel af kan schrijven (zit gemiddeld 5 a 6 uur per dag in de trein en daarvan probeer ik zo lang mogelijk op mijn notebook te werken, het is anders zo supervervelend om in de trein te zitten). Ding valt echter steeks vaker uit (met een volle accu).
Net op Dell een notebook samengesteld die me wel wat leek, prijs van tegen de 2700 euro.. Tja, dat heb ik niet, zeker niet nu er een nieuwe auto in de planning staat.
Ja, ik moet wel toegeven dat de Dell's die hier bij ons toekomen die 2-3 jaar oud zijn, echte rammelbakken zijn.
Maar toen ik vroeger nog in de repair zat, heb ik met Toshiba toch niet echt ondervonden dat ze uit elkaar begonnen te vallen. Eerder IBM had dit probleem vond ik.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:26

AirX

Tweak Guru

Ach ja, wie koopt er dan ook een nieuwe laptop?
Ik heb mooi een tweedehands Dell Latitude C600 gekocht. 750mhz, alles draait er op, belahve games. Games draaien zoiezo niet goed op laptops, dus dat is ook opgelost. Mijn laptop is niet super snel, dus lekker stil. Super sterk bakje, kan gewoon standaard geheugen etc in. Dik tevreden hiero _/-\o_

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 14:36
ach, ik heb al een aantal jaar een asus p3 850 laptop. de behuizing breekt wel aan alle kanten af, maar je ziet gewoon al dat het van pulp plastic is gemaakt. evenals de rubbertjes eronder, die gewoon verdwijnen.
maar de laptop zelf is echt super goed. de batterij trekt nog makkelijk 3h office werk, en met xp is hij super snel voor zo'n oud lappie.

je moet er gewoon een flap zoeken met een super stevige behuizing. er was een redelijk onbekend laptop merk die er 1 had met een magnesium behuizing (kan de naam me even niet herinneren).
die dingen waren echt onverwoestbaar

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb ook div. laptops gehad en kan er gedeeltelijk in mee gaan.

- ik heb nog nooit problemen met de harde schijven gehad, op die ene keer na dat mijn laptop stuiterde.
- 1x problemen met een gescheurde kap bij een scharnierpunt plastick kan wat harder worden en sneller kapot gaan, vooral in de kou en als het lang in de zon gestaan heeft (weekmakers verdampen)
- heel toevallig draai ik nu ook met volle tevredenheid een reeds 4 jaar oude Toshiba laptop en overweeg een writer te kopen.
- Accu´s is bij iedereen een bekend probleem (ook bij GSM´s) welke je met een beetje hobby goedkoop kunt oplossen door de behuizing van de accu open te breken, de losse cellen te bekijken, los bij de electronicahandel te bestellen en zelf opnieuw erin te solderen.

Dat je uitgemelkt wordt door merken is waar, maar als je verder zoekt kan je ook OEM producten krijgen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:11:
[...]

Ja, ik moet wel toegeven dat de Dell's die hier bij ons toekomen die 2-3 jaar oud zijn, echte rammelbakken zijn.
Maar toen ik vroeger nog in de repair zat, heb ik met Toshiba toch niet echt ondervonden dat ze uit elkaar begonnen te vallen. Eerder IBM had dit probleem vond ik.
Dan heb ik hier iets voor je, waarop je je kunt stukbijten.
Ik heb alleen de Toshiba nog omdat dat een vreselijk mooi ding is..en de sound uit de Harmon-kardon speakers is Top

De Toshiba 5000-204 heeft een probleem met het geheugen?. Hij stoot telkens na een tijdje het geheugen af.

Verder werkt de Toshiba na behoren..gisteren nog een danec 256mb van een vriend geprobeerd.
Dit probleem had tie van begin af aan al...maar stoote het geheugen om het half jaar af :(

Hij starte gewoon op en het zag er veelbelovend uit. 10min later kwam ik thuis en wilde hem weer aanzetten…beeld bleef zwart

Lampjes branden en je hoord ook ruis uit de speakers en daar blijft het bij…totdat je weer een nieuw so-dimm erin steekt.

Ik heb KINGSTON, DANEC, en SIEMENS geprobeerd. Overgens is er niks met het geheugen mis werkt gewoon in een andere laptop goed

Ik heb het vermoeden dat u zeer deskundig bent met laptop’s..en mischien heeft u al een vermoeden wat dat kan zijn.

Ik heb zelf het vermoeden dat de voltage van 3,3 volt op de 2banken niet goed is.

nou, zeg het maar!!! ;)

• Fire69
Geen idee, ben al tijdje uit de business. :P
Tja, zal wel het mb zijn dat beetje brak is idd.

Als je eentje zoek die ECHT niet kapot gaat na 2 jaar, kijk hier dan even.

Gebruiken de buitenwerkers hier bij ons ook, die kan je gewoon van 5m hoog laten vallen, en is dan nog in perfecte staat. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Fire69 op 17-02-2005 10:32 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:59:
Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn met mijn standpunt. Ik heb over 10 jaar verschillende Laptop's gehad. Variabel van Toshiba tot Dell. De duurste die ik kocht was een Toshiba 5000-204 daarvoor betaalde ik in 2000 een bedrag van 4200 euro voor.
Hoe kan je in vredesnaam een laptop kopen voor 4200 euro? wat zit daar allemaal wel niet in :|
Algemeen werken de lappie's het eerste jaar prima. Daarna word het minder vooral Toshiba takkelt hard af. Accu's schijf je na 2jaar gegarandeerd af. Een nieuwe kost gemiddeld rond de 100euro. En dan heb ik het niet over DVD/CD-rom drive's die gaan altijd kapot, mobo die spontaan de geest geven, behuizing scheurt altijd bij de schanierpunten of beeldschermen blijven op zwart. Uitbreiding is helaas t.b.v. videokaart, proc ook nul komma nul.
Ik ken mensen die al 5 jaar een en dezelfde toshiba laptop gebruiken, elke dag vervoeren etc. Ik denk dat je maar eens moet gaan kijken naar hoe je met je prul omgaat?
Ik vind het prul dingen een hebbedingetje...wat beperkt is en altijd gammel, gaar of kapot gaat.
Een altenatief heb ik inmiddels wel..een 2,5 Hdd schrijf extern met USB2.0 is veel goedkoper.
Makkelijk mee te nemen. En overal waar ik kom op een PC aansluiten en werken maar ;)
Inderdaad een prima oplossing
Zo, dat moest ik ff kwaad. Baal gewoon dat die dingen mij een hoop geld uit m'n zak geklopt hebben
en dat ze altijd kapo gaan, jawel..net buiten de garantie!! Het ergste van heel het spul is Toshiba :r
Die durven voor 2X 256mb so-dimm en een combo-drive maar liefs 1978,- euro te vragen.
Ben je dan helemaal begodverdomt!!!!...of hoe zit dat
Je kan je prul makkelijk voor weinig geld all risk verzekeren. Er zijn genoeg gadget verzekeringen die dit soort dingen bij elk ongemak direct vervangen. so-dimm is idd duur, je kan het echter ook zelf kopen en inbouwen, dit scheelt vaak al in de kosten. Verder is toshiba een duur merk, dit mede omdat alle producten die in zo'n laptop zitten door toshiba vervaardigd worden. Dell of HP is al een stuk goedkooper in de middensector.

Ik persoonlijk denk dat je je laptops ietwat misbruikt hebt (Tas hard neerzetten, scherm hard openklappen, etc..). Als je ooit nog een notebook overweegt, zoek dan naar een mooie hardpack, met daarin veel schuimrubber etc.

Succes :Y)

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
matiasjansen schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:31:
[...]

Hoe kan je in vredesnaam een laptop kopen voor 4200 euro? wat zit daar allemaal wel niet in :|

google maar eens.. >:)

[...]

Ik ken mensen die al 5 jaar een en dezelfde toshiba laptop gebruiken, elke dag vervoeren etc. Ik denk dat je maar eens moet gaan kijken naar hoe je met je prul omgaat?

Nou, neem maar van mij aan dat ik zeer zuinig met m'n spullen ben..voorzichtig en alles ziet er nog als nieuw uit..maar ze gaan kapot

[...]

Inderdaad een prima oplossing

dacht ik ook :)

[...]

Je kan je prul makkelijk voor weinig geld all risk verzekeren. Er zijn genoeg gadget verzekeringen die dit soort dingen bij elk ongemak direct vervangen. so-dimm is idd duur, je kan het echter ook zelf kopen en inbouwen, dit scheelt vaak al in de kosten. Verder is toshiba een duur merk, dit mede omdat alle producten die in zo'n laptop zitten door toshiba vervaardigd worden. Dell of HP is al een stuk goedkooper in de middensector.

Ik persoonlijk denk dat je je laptops ietwat misbruikt hebt (Tas hard neerzetten, scherm hard openklappen, etc..). Als je ooit nog een notebook overweegt, zoek dan naar een mooie hardpack, met daarin veel schuimrubber etc.

Succes :Y)
all-risk verzekeren..vind ik weer wat ver gaan. Ene, had ik al gezegd dat ik zeer zuinig met me gear omga? :P

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
IK... heb in augustus 2002 een Asus L3800s laptop gekocht voor 2250 euro (wat waren ze toen nog duur >:) ) en heb er tot aan vandaag zelf verschillende problemen aan ondervonden..
Na ongeveer 9 maanden ging mijn videokaart naar de klote (weet niet precies hoe dat komt, misschien overhit ofzo?) en hebben ze binnen de garantie het hele moederbord vervangen (jeej :9 ) Had 2 jaar garantie dus das wel mooi en na 2 jaar was mijn harde schrijf gewoon gecrasht! (gewoon te oud om te functioneren) en moest nieuwe halen voor 80 euro en verwacht binnenkort dat er wel weer iets kapot gaat..

Ik vind dat asus niet zo goed is in laptop's maken maar ja, misschien heeft ie van mij wel een fabrieksfout ofzo :'(

vanpeltje

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met laptops, maar ik hoor wel van anderen veel problemen die zelf ook niet zo makkelijk op te lossen zijn. Conclusie: garantie is superbelangrijk. Het is een van de eerste dingen waar ik naar kijk bij een laptop. Fabrikanten met slechte support of RMA kunnen het sowieso al shaken bij mij (Acer bijvoorbeeld). Dit is een van de redenen dat ik voor IBM ga kiezen. Ik ben het wel met de TS eens dat een laptop een nogal risicovolle investering is en dat de kwaliteit blijkbaar nogal eens te wensen over laat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 10:55 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 23:20
Ik heb er ook niet echt veel ervaring mee. Ik heb er geen nodig, en ze zijn te duur. Verder game ik veel en dat gaat met een laptop niet echt bepaald.

offtopic:
Alhoewel... Ik heb zondag een 286 laptop gekregen \o/ :P

_@/'

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik geem er niet op, maar maak er wel muziek mee/op en mijn iBookje G4 is nog altijd niet beperkt gebleken... O-)

Ja, qua HD-ruimte, maar een 7200rpm/8MB/FW-schijf van 250GB helpt dan best... ;)

En dan kun je over de brakheid van een laptop een hoop zeggen maar de behuizingen van Apple zijn schier onverwoestbaar! :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:07

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb al bijna 4 jaar een Dell Latitude CPi :P 2de hands gekocht en werkt nog steeds prime op de accu enzo dus ach ik denk dat er ook een bepaalde gebruikers factor aan zit ?

4 jaar studie op gedaan en gebruik hem nu om ff snel op de console port COM1=>RJ45 me router in te loggen als ik toch op lokatie ben ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
ShadowBumble schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:01:
Ik heb al bijna 4 jaar een Dell Latitude CPi :P 2de hands gekocht en werkt nog steeds prime op de accu enzo dus ach ik denk dat er ook een bepaalde gebruikers factor aan zit ?

4 jaar studie op gedaan en gebruik hem nu om ff snel op de console port COM1=>RJ45 me router in te loggen als ik toch op lokatie ben ;)
Nou, denk eerder een percentage geluk. Of in mijn geval pech |:( . Je denkt toch niet dat als ik een machine koop van 4200 euro daarmee ga gooien en smijten of wat dan ook.

Heb de geldpest niet!!! :+

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:12

netblade

Sunrise

Mwa heb nooit echt ernstige problemen gehad met notebooks.
Alhoewel ik een hekel heb aan toshiba, belachelijk dure apparaten met een kut support (van het kastje naar de muur). En support na de garantie? Ze nemen m niet eens aan (ook niet voor opname kosten).
Mijn oom heeft een toshiba, en wat een elende heeft hij met dat ding gehad zeg.

Ikzelf heb altijd acer (en dan een dell notebook als download servertje).
Weinig probs (op die brakke cheapass cd branders in die cellys).

Ik werk practisch alleen nog maar op mijn notebook.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
BMRS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:54:
Ik heb er ook niet echt veel ervaring mee. Ik heb er geen nodig, en ze zijn te duur. Verder game ik veel en dat gaat met een laptop niet echt bepaald.

offtopic:
Alhoewel... Ik heb zondag een 286 laptop gekregen \o/ :P
Niet kunnen gamen op een laptop ? Ik game altijd op mijn lappie.
Het ziet er mss niet meer zo super goed uit maar de spellen spelen nog goed op mijn bijna 3 jaar oude dell lappie.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
netblade schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:07:
Alhoewel ik een hekel heb aan toshiba, belachelijk dure apparaten met een kut support (van het kastje naar de muur). En support na de garantie? Ze nemen m niet eens aan (ook niet voor opname kosten).
Mijn oom heeft een toshiba, en wat een elende heeft hij met dat ding gehad zeg.

Ikzelf heb altijd acer (en dan een dell notebook als download servertje).
Weinig probs (op die brakke cheapass cd branders in die cellys).

Ik werk practisch alleen nog maar op mijn notebook.
Kijk met jou kan ik praten!!...Toshiba is gewoon waardeloos. Daar ben ik inmiddels ook achter. Waarom
geef Toshiba maar 1jaar garantie en kun je meerdere jaren bijkopen? Als je als fabrikant 100% achter je product staat geef je tot klakkeloos tenminste 3jaar of meer. Nee, dit is geen bedrijfsvoering maar achterlijke bedragen uit de consument z'n zakken kloppen.

Veel beloven maar weinig geven, doen gekken en dwazen in vreugde leven O-)

uuhh..daar (hoorde) ik ook bij ;)

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hier ook een Asus-p3-1184mhz uit 2001, draait geregeld continue 24 uur om te downloaden. Behalve een redelijk brak toetsenbord draait het verder prima hoor. :)

• Matias
  • Niet online
all-risk verzekeren..vind ik weer wat ver gaan. Ene, had ik al gezegd dat ik zeer zuinig met me gear omga? :P
All-risk is meestal relatief goedkoop. Vaak bied de standaard inboedel verzekering al dekking voor dit soort moois. Mobiele telefoons, mp3 spelers, laptops etc zijn allemaal te verzekeren. Het lijkt mij alleen maar logisch dat je dit soort spul verzekerd. :9

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Voor de laptop-sceptici verwijs ik gaarne naar het volgende draadje (SPAM!!!) http://gathering.tweakers...list_messages/912729/last ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 23:20
Ybox schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:09:
[...]

Niet kunnen gamen op een laptop ? Ik game altijd op mijn lappie.
Het ziet er mss niet meer zo super goed uit maar de spellen spelen nog goed op mijn bijna 3 jaar oude dell lappie.
Naja. Probeer maar eens HL2 op beetje hoge resolutie te spelen. Verder vindt ik ook de upgrade mogelijkheden nogal beperkt. En het casemodden natuurlijk.

_@/'

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

Nick Name

SinFest!

Ik heb hier een Acer laptop uit 1999 die het technisch gezien nog redelijk doet (celeron 366). Accu doet het nog zoals hij het hoort te doen en met w2k loopt office werk gewoon lekker.
Als ik mij niet vergis is de laptop in z'n eerste jaar 3 of 4 keer (via de winkel) terug geweest naar het bedrijf dat toen servicewerk voor Acer deed.
* de batterij laadde niet meer op -> het zogenoemde dc/dc charger board had de geest gegeven
* het scherm werd onleesbaar als gevolg van een kabelbreuk op een plek waar geen beweging is (!)
* scheuren in het plastic ter hoogte van de scharnieren van het scherm

Dat laatste puntje was wel opmerkelijk. Toen ik naar de winkel terugging gaven ze aan dat dit wel vaker voorkwam, maar dat zoiets zeker niet in het eerste jaar mag gebeuren. Het ironische is dat binnen een jaar na de reparatie er nieuwe haarscheurtjes ontstonden op exact dezelfde plek. Deze week is het plastic zo ver gescheurt dat ik de laptop niet meer kan gebruiken voor portable zaken.

Afgezien van het brakke plastic (een plastic scheidingsdeel in de usb poort brak - bij sporadisch en voorzichtig gebruik - ook al vrij snel af) ligt de oorzaak ook bij de scharnieren zelf. Na drie jaar werd overduidelijk dat één van de scharnieren veel stroever ging dan de ander. Hierdoor werd de spanning op de behuizing nogal ongelijk met grotere scheuren als gevolg. Daarna ging het heel hard met de scharnieren...op een gegeven moment zaten ze beide gewoon vast! En tsja, daar zit je dan met een laptop die niet meer dicht wil.

Ik heb (omdat er toch geen garantie meer opzat en bovenal omdat ik geen zin had om te wachten op de oh zo trage service van het reparatiecentrum) vervolgens de laptop opengeschroefd en de scharnieren vewijderd. Ik heb de scharnieren toen met siliconenolie behandeld. De scharnieren konden toen weer bewegen, maar het ging te stroef voor normaal gebruik. Als laatste redmiddel heb ik beide scharnieren laten drenken in (als ik mij niet vergis) naaimachineolie. 24 uur wachten, alles goed schoonmaken en de laptop kon weer worden dichtgeschroefd. Dat heeft allemaal leuk gewerkt totdat dus deze week het plastic alsnog verder scheurde...

Okay, dit is geen V&A, maar toch: Beste Acer (of mensen met een donor laptop),
als jullie een extra bezel hebben liggen voor een Acer Travelmate 512T (510 series, 12,1" tft scherm) al dan niet met bijbehorende scharnieren, dan houd ik mij van harte aanbevolen

Ik heb trouwens ook regelmatig gewerkt met een Compaq Presario uit 2000. Afgezien van een accu die het na 2 jaar echt had gehad, heeft die altijd perfect gewerkt (doet ie nog steeds :D)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Tot nu toe uit ervaringen blijkt dat Compaq en IBM en Apple als zeer degelijk uit de bus komen.
Duurzaamheid is een pre voor een notebook.

Ik kan zo straks een aardige analyseoverzicht maken over betrouwbaar en duurzaamheid Laptop's
Vanuitgaande dat de meeste hier z'n mobiele pc hoofdzakelijk voor office en internet gebruikt.
En wat ook nog interessant is het 2e hands aspect wat betreft aanschaft.

Verwijderd

BMRS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:19:
[...]

Naja. Probeer maar eens HL2 op beetje hoge resolutie te spelen. Verder vindt ik ook de upgrade mogelijkheden nogal beperkt. En het casemodden natuurlijk.
Ja wat wil je ? Dat is een van de nieuwste spellen die grafisch gezien nogal wat vragen. Dat draait idd mss niet goed op een laptop maar als je dat wil kunnen draaien heb je ook een dure desktop nodig. Als je de nieuwste van het nieuwste games wil spelen moet je idd geen laptop kopen.

Verwijderd

Ik zit eigenlijk te wachten op OLED schermen, die veel zuiniger zijn (vooral bij donkere beelden bijna geen stroomverbruik) zodat je echt een hele dag mobiel kunt werken. Maar de OLED ontwikkeling lijkt wel stil te staan: twee jaar geleden toonden ze al 30cm schermen, maar die zijn nog steeds niet in productie...

Iets anders: portable CD-spelers hebben altijd een klapdeksel. Waarom hebben notebookspelers altijd een lade? Er zou toch ook een klepje onder de 'polssteun' passen? Zo'n lade is extra kwetsbaar, en vereist een lade-motortje - dat stuk kan gaan, en stroom vreet. Een afgebroken klepje betekent niet dat je brander niet meer werkt.

Over accu's.
Bij oudere notebooks is de accu samengesteld uit losse cellen (~batterijen). Losse accucellen zijn meestal veel goedkoper dan een nieuwe accu. Als je de accu open kunt krijgen, zou ik proberen om die cellen te vervangen i.p.v. de hele accu. Bij mijn (oude) telefoon bespaarde ik zo 100 gulden, omdat ik voor 10 gulden een accupack in de ramsj kon kopen, met cellen die mijn telefoon gebruikt. (Of nieuwe notebookaccu's ook losse cellen hebben weet ik niet. De iPod heeft i.i.g. een speciaal soort platte accu, die je niet in de ramsj zult aantreffen).

Verwijderd

Het is idd wat je er mee doet, als je echt een heavy user bent lijkt het me verstandig om ook dat in je achterhoofd te houden als je er ééntje aanschaft.

Ook is het verstandig niet altijd haantje de voorste te willen zijn. Wat oudere technologie die aangeboden blijft worden is technologie die zich "bewezen" heeft. Een laptop kopen omdat hij er in de winkel zo mooi uitziet en omdat hij "voor wat je er mee wilt doen" wel redelijk geschikt is lijken mij geen goede uitgangspunten.

Toen ik mijn laptop kocht heb ik specifiek gezocht naar een "rugged" model, ik heb nu de garantie dat als ik het ding van een meter laat vallen op tapijt of als ik er koffie overheen gooi dat dit volledig binnen de garantie valt :D en dat klopt!!, ik heb al mensen gehoord die het meegemaakt hebben, je krijgt gewoon een nieuwe. btw: ik heb een paradigit rocksolid magnesium behuizing

Verwijderd

Ik heb mijn Toshiba Satellite 2100 Pro nu al een aantal jaar en heb alleen nog maar een toetsenbord hoeven te vervangen omdat er een cursortoetsje was afgebroken, maar dat is mijn eigen fout. 79 Euro. Ik zet hem nooit uit maar altijd in standby-modus (gewoon dichtklappen). Hij wordt zeker 12 uur per dag intensief gebruikt en sjouw hem overal mee naar toe (goeie tas).
Toegegeven, de accu is niet alles, 1 uur en dan is het gebeurd. Maar eigenlijk was deze nooit echt spectaculair en omdat ik vrijwel overal lichtnet tot mijn beschikking heb, vind ik dit nog geen probleem.
Ik heb al heel wat laptops in mijn handen gehad en moeten installeren, onderhouden, repareren en moet zeggen dat juist Toshiba, samen met IBM (met name de accu), een goede en solide indruk maakt. Ik moet toevoegen dat dit met de luxere modelen soms wat minder is.
Met NEC heb ik wat mindere ervaringen. (By the way, ik zoek nog een DVD-spelertje voor mijn NEC M320, dus als iemand wat weet .... :))

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb verschillende notebooks gehad,

Ik ben nu in het bezit van een 2dehands Compaq Armada M700, 320Mb ram, 20Gb, 1Ghz p3, dvd speler en een dockingstation en ik moet zeggen, voor een 2dehandsje gaat de accu nog steeds 2½ uur mee.
Verder nog _nooit_ een blauw scherm gezien, vastlopers gehad, problemen met het scherm, software of soort gelijks.
Op me werk hebben we meestal veel notebooks.
Dell heeft een grote uitval, Toshiba is het merk van slechte accu's viel mij enorm op.
Verder hebben we IBM's goeie notebooks, handige toetsenborden :)
En compaq's, de m700 heeft 1 probleem en dat is het scherm, deze maakt een soort contact met de muistoetsen en deze zorgen dan voor kleine pitjes c.q strepen op het glas van het TFT scherm, maar die zijn zo nietsnuttig dat je ze alleen ziet wanneer je een hele witte achtergrond hebt.

Al met al zal ik altijd kijken voor een Compaq of een IBM, deze vertrouw ik gewoon het meeste.

• driedees
  • Registratie: December 2004
Ik ben zelf in het bezit van een Compaq Presario 1700 Notebook (P3 1000Mhz, 256 MB, ATI Mobility 8MB). Ben er erg tevreden over, als tweede eigenaar. Het is namelijk een afdankertje van een familielid. De notebook is zelfs een keer gevallen, gestuiterd en kapot gegaan (er ontbreekt een hoekje uit de behuizing). Nadat alles weer 'vast' is gezet door een professional werkt hij weer prima, al twee jaar. Ik heb voor de rest geen ervaring met andere merken laptops.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb een Acer Ferrari 3000 (AMD2500+m,512MB,60GB,128MB VGA,DVD-brander,WLAN,bluetooth) Met 3 jaar pickup and return garantie en schadeverzekering. Ik heb hem al meer dan een jaar en ik moet zeggen, dat ik hem al 3 keer naar de garantie moest sturen omdat 1 de harde schijf stuk was 2 de koeler te heet werd en de derde keer was het moederbord stuk was.
Gelukkig heb ik er goede garantie bij gekocht, anders had ik telkens die reparaties moeten betalen.

De accu is al een half uur vanaf; slijt ook snel. Op zich is het wel een stevige behuizing ondanks de krassen op de deksel.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Een jaartje of 2 geleden heb ik besloten een laptopje te scoren. Een 2e hands Dell Latitude C810. Pentium 3 1133 256mb ram en 20gb HD en 24x cdrom. Inmiddels voorzien van 512 mem, wlan,40gb hd, 16x cdbrander zodat ie echt alles kan wat ik ermee wil doen.

Het speelgoed heeft 3 jaar on site gerantie, dus bellen: volgende dag een monteur aan de deur. Heb inmiddels daar 2 keer gebruik van gemaakt: TFT en HD kaduk. Erg handig en in verhouding goedkoop, onderzoekskosten alleen al halen het bedrag er in 1 keer uit.

Ik gebruik em veel (gewoon voor alles behalve gamen) en ik leur em overal mee naartoe in een fatsoenlijke tas (bezuinig hier svp *nooit* op!) Ben er vrij zuinig maar niet extreem voorzichtig mee. De lichtnetadapter is vakkundig gemold doordat een bekende er een goede ruk aan gaf terwijl de stekker strak vast zat, bij Dell hoef je dan geen nieuwe te bestellen: bijna ZEVENTIG EURO.
Had voor 35Euro een andere via marktplaats die het prima doet so far.

De accu is inmiddels zeer brak, maar ik zit eigenlijk nooit op accu te werken, dus geen probleem voor mij. Ondanks de reparaties en ongemakjes denk ik dat ie het nog wel even uithoudt. Ik vind de onderdelen vrij duur en de upgrademogelijkheden zijn natuurlijk beperkt, maar toch denk ik dat als je houdt van lekker vrij in de tuin puteren, altijd een pc bij je hebben of weinig ruimte hebt toch aardig af bent met een laptop.

Ik hoop alleen dat in de toekomst de onderdelen degelijker worden of meer garantie krijgen. Ik denk dat er dan wel meer mensen overgaan tot het aanschaffen van een laptop.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 21:05

JorisPenders

Designer & Coder

Bij mijn broer op de TUE hebben ze 2 jaar geleden alle laptops vervangen van Toshiba naar NEC. Is ook nog in het nieuws geweest. Dat dingetje werkt nog steeds.. ook al is mn broer dr niet echt bepaald "voorzichtig" mee

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IBM laptop, en dat ding gaat zelfs nooit uit, ik heb em nu een half jaartje, en zolang staat ie ook al op standby of aanstand, met de occasionele reboot ertussen.

Ding wordt redelijk intensief gebruikt, aangezien ik dat ding nodig heb op school. Heel vaak open en dicht klappen dus.

Ding werkt nog perfect, is nog niks aan, als ik dr niet op game en ik zet de brightness van mijn scherm laag, haal ik 6 uur op mijn batterij, wat ik ook niet slecht vind.

Het is natuurlijk wel geweten dat IBM degelijke laptops maakt, en dat is ook te zien aan de prijs die je er gemiddeld voor betaalt, maar ik denk dat brakke laptops toch vaak de gebruiker als oorzaak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:13:
Ik heb een IBM laptop, en dat ding gaat zelfs nooit uit, ik heb em nu een half jaartje, en zolang staat ie ook al op standby of aanstand, met de occasionele reboot ertussen.

Ding wordt redelijk intensief gebruikt, aangezien ik dat ding nodig heb op school. Heel vaak open en dicht klappen dus.

Ding werkt nog perfect, is nog niks aan, als ik dr niet op game en ik zet de brightness van mijn scherm laag, haal ik 6 uur op mijn batterij, wat ik ook niet slecht vind.

Het is natuurlijk wel geweten dat IBM degelijke laptops maakt, en dat is ook te zien aan de prijs die je er gemiddeld voor betaalt, maar ik denk dat brakke laptops toch vaak de gebruiker als oorzaak hebben.
nop..ligt aan Toshiba :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus laptop die nu net buiten de garantie gewoon kapot is.

Asus zelf heeft het lef gehad om mij de schuld in de schoenen te schuiven dat ik een schroef door de IDE poort heb geramd dus geen garantie. Ik heb nooit wat met die laptop gedaan.

Het begon in het eerste half jaar. Laptop startte niet normaal op. Laptop naar Asus. Laptop terug gehad, batterij kon niet opladen. Weer terug. Toen ik hem terug had, CPU fan vergeten aan te sluiten. Weer terug. Ok na 1 jaar laptop deed het niet lekker dus ik had gezegd let er op dat die harde schijf niet zo lekker is. Ok was geen probleem. Ik had de laptop terug vergeten cdromspeler aan te sluiten. Weer terug. Nou ok na 1½ jaar problemen net een DVD/CD Writer van Asus gekocht. Kostte € 300 euro ok nou ja kan doe dan maar. Laten inbouwen en sindsdien alleen maar problemen met die laptop. Nadat deze weer terug kwam bleek dat ze vergeten waren om de startknop aan te sluiten. Ik had de laptop weer terug en ja hoor vergeten de batterijlader aan te sluiten. Sindsdien dat die terug is start Windows XP pro heeeeeeeeeeeeel slecht. Doet er 20 minuten over om op te starten en dan niet te praten over het aantal keren herstarten om WXP op te starten. Daarnaast doet mijn CDRomspeler het niet maar als de laptop werkt dan werkt die wel 3½-4 uur op de standaard batterij. Ik heb niet echt te spreken over de RMA afdeling van Asus en die laptop heeft mij meer gekocht dan opgebracht.

Het is een Asus L2000D serie met een AMD Athlon 1400 M versie met 512 MB intern geheugen dus zo slecht is de laptop dus ook weer niet maar Asus heeft wel een puinhoop van deze laptop gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door itsalex op 19-02-2005 09:15 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Als je ze allemaal niks vind, dan maak je er toch lekker zelf 1 die het wel langer uithoud onder jouw eigen omstandigheden? Redenatie van lik me reet natuurlijk... Het is maar net hoe je er mee omgaat, dingen scheuren niet kapot bij scharnier punten als je ze voorzichtig open doet en niet open drukt/slaat etc.

Ik heb 3 maanden geleden mijn Sony Vaio 601 verkocht en die zag er nog hetzelfde uit als toen ik hem 2.5 jaar daarvoor kocht. Ken niemand met de problemen die de TS heeft, tis maar net hoe je er mee omgaat...

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

relonky schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:06:
Is maar net hoe je de laptop gebruikt. Heb ook een Toshiba (Satellite 1800-100) uit 2001 en die werkt nog steeds goed hoor. Enige probleem wat ik nu heb heeft te maken met de inverter voor de aansturing van het backlight, maar dat gaan ze kostenloos repareren.
Sterker nog, de faculteit farmacie (universiteit utrecht) heeft deze serie gekocht voor een heel stel eerste jaars uit 2001. Meest voorkomende problemen zijn:
- idd de backlight
- accu snel leeg/kapot
- harddisk crash

Die van mij doet het overigens nog, ik moet zeggen dat ik ze niet geweldig vind, maar ze zijn ook niet echt rotzooi.

Wel handig.... maar nogal zwaar ;x

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

Nick Name

SinFest!

Taro schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:20:
Het is maar net hoe je er mee omgaat, dingen scheuren niet kapot bij scharnier punten als je ze voorzichtig open doet en niet open drukt/slaat etc.
Interessante stelling, maar ik denk niet dat je het kunt bewijzen ;) Bij mij was het probleem dat de scharnieren zelf steeds stroever gingen waardoor de spanning op het plastic groter werd. Hoe voorzichtig ik ook omging met de laptop (en geloof me maar dat ik netjes met dit soort spullen omga) het plastic scheurde toch :P

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

jappo

eens een prutser altijd ....

Hann1BaL schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:10:
Ik ben zeer tevreden met mijn HP/compaq nx9010. Op batterijen had ie wel iets langer mogen werken, maar dat is dan ook het enige probleem wat ik met dat ding heb. Die zit gewoon in een normale rugtas, en nog geen enkele beschadiging. (1 jaar oud)

(btw, de batterij is niet afgetakeld, maar heeft nooit lang gewerkt)
dit is natuurlijk ook geen "echte" laptop maar een mobile workstation. het feit dat je hij krachtig is is ondergeschikt aan de mobiliteit van het apparaat. ;)

wel een leuk pjoetertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb een Toshiba Satellite Pro 6100 (ja die rampenserie) en heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad, wel een keer dat de videokaart los zat (is bekend probleem bij deze serie) maar na die eventjes aangedrukt te hebben geen problemen meer mee gehad.
Mijn ervaringen met laptops van Toshiba zijn over het algemeen erg goed geweest, met compaq daarentegen niet zo heel erg.
Ik heb hier nog 2 oude compaqs liggen die het allebij niet echt lekker meer doen, de ene werkt wel maar niet meer op de accu (hield er al erg snel mee op) en de andere start helemaal niet meer.
Maarja, dat zijn dan ook laptops uit de 486 reeks :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:07:
Alhoewel ik een hekel heb aan toshiba, belachelijk dure apparaten met een kut support (van het kastje naar de muur). En support na de garantie? Ze nemen m niet eens aan (ook niet voor opname kosten)...
Ik heb naast een Toshiba A30-614 nog een 3-jaar oude Satellite Pro 6000 (Celeron 1,06GHz) welke sinds een half jaar kuren heeft. Eigenlijk had ik daar al lang vrede mee want het apparaat is de halve wereld over gezeuld in een rugzak en heeft weer, wind, kinderen en huisdieren getrotseerd. Heb het apparaat op marktplaats gezet zodat een liefhebber er nog eens iets mee kon proberen, toen kreeg ik van iemand de tip om toshiba eens te bellen. Wat denk je?

Ik kreeg een RMA-nummer en ze repareren het apparaat gratis en voor niks!!! Die kut-support gaat misschien op voor hun nieuwe en duurdere modellen maar mijn ouwe Celly is momenteel gratis op vakantie in Capelle om eens helemaal onder handen te worden genomen. Dat noem ik grote klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

[...]

Ok, dat kan ik best (Dell Inspiron 9100 met 3,2Ghz P4 en R9800 Mobile (x800 core >:) ). Gamen op een laptop kan best, als je maar een goede videokaart neemt. Tegenwoordig is de 6800 Go een hele goede, zelfs sneller dan de desktop variant af en toe.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 06:45
[...]

Hier gebruik ik een Dell D800 en die kan HL2 lekker spelen , in 1280x800 ofzo (widescreen resolutie).

Die resolutie is goed genoeg om te gamen in de trein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

GambitRS schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:11:
Ok, dat kan ik best (Dell Inspiron 9100 met 3,2Ghz P4 en R9800 Mobile (x800 core >:) ). Gamen op een laptop kan best, als je maar een goede videokaart neemt. Tegenwoordig is de 6800 Go een hele goede, zelfs sneller dan de desktop variant af en toe.
Gamen op laptops werkt over het algemeen toch niet zo heel erg geweldig, maar ik noem het apparaat wat jij hebt dan ook geen laptop meer.
Dat is gewoon een portable desktop, dit aangezien een laptop dus op je schoot kan blijven liggen. Dat is bij apparaten zoals dat van jou meestal niet mogelijk vanwege de enorme hitteproductie (en het gewicht is misschien ook wat onprettig)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Wolfboy schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:33:
[...]
Gamen op laptops werkt over het algemeen toch niet zo heel erg geweldig, maar ik noem het apparaat wat jij hebt dan ook geen laptop meer.
Dat is gewoon een portable desktop, dit aangezien een laptop dus op je schoot kan blijven liggen. Dat is bij apparaten zoals dat van jou meestal niet mogelijk vanwege de enorme hitteproductie (en het gewicht is misschien ook wat onprettig)
En ook niet goed voor je ballen die verhoogde temperatuur :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Dat trukje mag je mij uitleggen. Geef mij dan maar eens een tel. nummer en een naam. Dan wil ik die persoon ook weleens spreken!!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:56:
[...]

Ik heb naast een Toshiba A30-614 nog een 3-jaar oude Satellite Pro 6000 (Celeron 1,06GHz) welke sinds een half jaar kuren heeft. Eigenlijk had ik daar al lang vrede mee want het apparaat is de halve wereld over gezeuld in een rugzak en heeft weer, wind, kinderen en huisdieren getrotseerd. Heb het apparaat op marktplaats gezet zodat een liefhebber er nog eens iets mee kon proberen, toen kreeg ik van iemand de tip om toshiba eens te bellen. Wat denk je?

Ik kreeg een RMA-nummer en ze repareren het apparaat gratis en voor niks!!! Die kut-support gaat misschien op voor hun nieuwe en duurdere modellen maar mijn ouwe Celly is momenteel gratis op vakantie in Capelle om eens helemaal onder handen te worden genomen. Dat noem ik grote klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vind ze ook prul, mijn Acer Travelmate 800Lci wordt nu meer als een jaar +/- 30 uur per week gebruikt, en hij doet het nog steeds zonder mokken.... ik wil een nieuwe maar dan moet deze wel eerst kapot gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:56:
[...]

De Satellite Pro 6xxx serie bevat een door Toshiba erkende ontwerpfout. Vandaar dat je hem waarschijnlijk gerepareerd krijgt. Iedereen die ik ken met dat type laptop heeft inmiddels een vervangende laptop of een verbeterd moederbord gekregen.

Ik ben zelf begonnen met een Toshiba Sattelite 2100 ofzo (486DX2 50MHz). Die doet het nu nog steeds, al is de accu op. Maarja, wat moet je met 16 MB RAM en 210 MB HD en monochrome beeld. Het diskettestation van deze Tosh is ooit eens (onder garantie) vervangen. Daarna kreeg ik een Acer (P200MMX en CD-ROM en kleurenscherm!). Heeft inmiddels ook geen werkende accu meer, maar verder doet hij het nog goed. De externe floppy-drive is ooit vervangen onder garantie en de CD-ROM speler is ooit gereinigd. Daarna heb ik een Packard Bell Easy Note 3700sc gehad. Voor die tijd een superluxe laptopje met digital 5.1, DVD enzo. Die heb ik 3 jaar gehad ongeveer en nu is het scherm stuk. Volgens mij is de flatcable gebroken. Gebruik hem nu als servertje.

Toen heb ik van de zaak een Toshiba Satellite Pro A10 gekregen. Daar heb ik een kleine anderhalf jaar mee gedaan. Op zich een probleemloos apparaat, maar die kop koffie er overheen was teveel van het goede. Heb nu een paar weken een Asus A4700G ofzo. Tot nu toe gaat alles nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk al sinds de 486 met IBM thinkpad laptops, en geen klagen. Helaas is de 486 overleden doordat ik et scherm stuk heb gemaakt, de rest werkt nog prima.
Pagina: 1