Toon posts:

[CSS] Standaard tags voorbeeld

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site die word gemaakt door een JSP pagina.
Ik kan hier dus niks aan veranderen.
Nou wil ik deze pagina er wat gelikter uit laten zien mbv een stylesheet.
Zelf ben ik totaal geen designer en weet ik niks van CSS af. Ik heb me rot gezocht naar een mooi voorbeeld CSS maar alles wat ik vind maakt gebruik van custom tags. Mijn vraag is dus of iemand een CSS weet die enkel gebruik maakt van alle standaard tags dus van H1 tot TABLE enz. en waar het er gewoon wat mooier mee uitziet.

Weet iemand dus een site waar zoiets vandaan te halen is of is dit helemaal niet mogelijk?
Of anders wat zijn mijn mogelijkheden?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat wil je nu eigenlijk? wil je gewoon een voorbeeld van wat je allemaal kan aanpassen aan een pagina, dus:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
p {
  margin: 2px;
  padding: 2px;
}

etc. etc.?

edit:
Overigens doet jou vraag mij een beetje denken aan dit topic. Wellicht handig?

[ Voor 31% gewijzigd door Woudloper op 17-02-2005 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk hoop ik op een CSS file die enkel gebruik maakt van de standaard HTML tags en het er wat gelikter uitlaat zien.
En dan het liefst 1 die dus ook de tabelen met de lijntjes aan past, de buttens enz.
Die ik dan eventueel weer zelf kan aanpassen kwa kleur ofzo.

• Captain Caveman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-01 13:28
Of wil je gewoon de basis van css leren?
http://www.w3schools.com/css/

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan natuurlijk ook.
Maar omdat design eigenlijk laagste prioriteit heeft en het alleen maar gaat om het wat mooier over te laten komen.
Dacht ik: kan ik niet gewoon een CSS file van iemand gebruiken die het geheel net even wat gelikter uit laat zien.
Het kost domweg te veel tijd om CSS te leren en dan nog is toetepassen.

Zoals ik al zei ben ik wel op wat voorbeeld sites geweest maar die maken allemaal gebruik van eigen tags in de HTML die ze dan in de CSS er anders uit laten zien. En omdat ik de HTML niet kan veranderen hoopte ik eigenlijk op een CSS file die ik zo kan gebruiken die alle standaard HTML tags er mooier uit laat zien.

Hoop dat het nu een beetje duidelijker is. Zoals ik zei, ben ik totaal geen designer en weet ik niks van CSS dus wellicht is dit helemaal niet mogelijk. Graag hoor ik dan ook mijn mogelijkheden ;)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je al naar de link van mijn edit gekeken? Daar omschreef leeko namelijk ook een soortgelijk iets dat hij graag de stylesheet van een JSP pagina wilde aanpassen, maar niet de HEAD kon aanpassen...

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Kijk eens naar de site die captain Caveman gaf. Volgens mij is dit: http://www.w3schools.com/css/css_examples.asp precies wat je zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:57:
Heb je al naar de link van mijn edit gekeken? Daar omschreef leeko namelijk ook een soortgelijk iets dat hij graag de stylesheet van een JSP pagina wilde aanpassen, maar niet de HEAD kon aanpassen...
Dat is het probleem niet. Ik kan wel gewoon de CSS aanpassen die al word gebruikt. En die word ook gewoon in de HTML aangegeven. Ik heb gewoon een betere CSS nodig.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28

TeeDee

CQB 241

Dan moet je die maken. Dat kan alleen door een beetje rond te snuffelen op google e.d.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
mr_obb schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:00:
Kijk eens naar de site die captain Caveman gaf. Volgens mij is dit: http://www.w3schools.com/css/css_examples.asp precies wat je zoekt.
Maar eigenlijk zoek ik dus een voorbeeld waar alles bijelkaar komt. En het er gewoon beetje gelikt uit ziet. Een geheel dus die ik zo kan toepassen en wat het geheel er al mooier uit doet zien.

Of zie ik iets over het hoofd dat er wel bij staat?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
p {
margin:2px;
padding:2px;
font-family:Verdana;
font-size:12px;
}

h1 {
font-size:18px;
font-weight:bold;
}

Zo, daar heb je al iets.
Met andere woorden: Jij zoekt een voorgekauwd stuk CSS, zonder er moeite voor te doen en met de mogelijkheid om iets te leren?

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:08:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
p {
font-size:12px;
}

h1 {
font-size:18px;
font-weight:bold;
}

Zo, daar heb je al iets.
Met andere woorden: Jij zoekt een voorgekauwd stuk CSS, zonder er moeite voor te doen en met de mogelijkheid om iets te leren?
Komt het misschien wel op neer. Maar alles wat ik vond maakt gebruik van custom HTML tags. Nu zou ik dus graag 1 willen die enkel alle standaard HTML tags naar 1 beter uitziende style verandert.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Dat voorbeeld heb ik je dus gegeven.
Aan jou om de rest te doen.

Als je JSP netjes <p>, <h1> e.d. uitpoept, dan kan je die zo stylen.
Verder: "custom html tags". Heb je daar een voorbeeld van?
* TeeDee benieuwd is!

[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 17-02-2005 10:13 ]

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik zou zeggen download het programma Topstyle en ga oefenen aan de hand van de handleiding bij w3schools...

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:12:
Dat voorbeeld heb ik je dus gegeven.
Aan jou om de rest te doen.

Als je JSP netjes <p>, <h1> e.d. uitpoept, dan kan je die zo stylen.
Verder: "custom html tags". Heb je daar een voorbeeld van?
* TeeDee benieuwd is!
Nou dat bedoel ik dus.
Maar is er dan nergens een CSS file die al ALLE <table>, <h1> enz. aanpast naar de zelfde style.
Die ik dan heel eenvoudig mijn eigen look kan geven zonder eerst alle CSS mogelijkheden te leren en eigenlijk ook alle HTML opmaak gerelateerde zaken te leren. Want die kennis heb ik dom weg niet. En kost te veel tijd om te leren. Dit lijk mij dan dus ook een realistisch iets. Maar zelf heb ik nergens een compleet voorbeeld kunnen vinden en mijn uiteindelijk vraag is dus: bestaat zoiets en zo ja waar te halen? en anders moet ik dus from scratch alle CSS mogelijkheden gaan toepassen en HTML opmaak codes leren?? Is er dan totaal geen middenweg? :?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Gewoon scriptrequest als je het mij vraagt... :{

• Zoek op internet een lijst met alle html elementen
• Zet die onder elkaar in een CSS file
• Kijk bij w3schools.com naar welke CSS er allemaal is
• Combineer het geheel en klaar ben je

Zo moeilijk is dat niet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:22:
[...]
Maar is er dan nergens een CSS file die al ALLE <table>, <h1> enz. aanpast naar de zelfde style.
Want die kennis heb ik dom weg niet. En kost te veel tijd om te leren. Dit lijk mij dan dus ook een realistisch iets.
Ja, eentje die je zelf maakt, of desnoods met dreamweaver.
Die ik dan heel eenvoudig mijn eigen look kan geven zonder eerst alle CSS mogelijkheden te leren en eigenlijk ook alle HTML opmaak gerelateerde zaken te leren.
Ja, met bovengenoemd topstyle of dreamweaver. Voor voorgekauwde stylesheets ben je hier echt aan het verkeerde adres. Iedereen hier maakt zijn eigen stylesheets.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.
Hoopte dus eigenlijk idd op een CSS die deze twee dingen al gecombineerd had.
Dit is er dus blijkbaar helemaal niet en ik zal dan ook op deze manier aan de gang gaan.
Als iemand toch nog een voorbeeld heeft: heel graag.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Er zal geen complete CSS file bestaan waar alle elementen kant-en-klaar met stijl in staan. Waarom niet? Omdat dat zwaar overbodig is! Als je CSS gebruikt heb je er (meestal) verstand van, en gebruik je dus alleen de elementen / stijlen die je nodig hebt. Waarom zou je dan alle elementen willen opnemen in je CSS? Dat is vrij overbodig lijkt me. :{ 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Css syntax voorbeeld:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
p {
color: #0000FF;
}

Hier staan trouwens wel zo gruwelijk veel voorbeelden gegeven. Dit is gewoon de css reference, een beetje bladeren daar in moet je toch wel een idee geven.

[ Voor 62% gewijzigd door Rowanov op 17-02-2005 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja zoals voor mij dus als voorbeeld.
Omdat ik totaal geen kennis van CSS heb en minimale HTML kennis.
En ik ook niet voor enkel deze enne keer dat ik het nodig heb bijde geheel wil opdoen ook ivm tijd gebrek. Zou het mij dus ongeloofelijjk veel tijd schelen en kan dit als start punt gebruikt worden. Ik kan het helemaal mis hebben maar het leek mij geen slecht idee. Waarschijnlijk door mijn gebrek aan kennis zie ik dus ook niet in waarom zoiets niet bestaat. Vandaar dat ik deze topic opende om er achter te komen :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:07

Pelle

🚴‍♂️

Google, w3schools.com, w3c.org etc zijn je vrienden. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.