Beste Tweakers,
Ik heb thuis een Medion-PC met een 120GB. Gisteravond werkte hij nog perfect, alleen nu krijg ik steeds:
Disk Boot Failure, insert system disk and try again
Ik heb de BIOS-settings op optimized staan.
Hij boot via CDROM en dan HDD.
Ik heb de SystemRecovery-CDROM al geprobeerd te booten... maar dat werkt ook niet. Hij blijft gewoon hangen... zwart scherm... alsof hij blijft proberen.
Ik heb de HDD op mijn andere Windows-PC aangesloten. Hij herkent hem in de BIOS en bij apparaatbeheer, maar niet als echte harde schijf (hij geeft wel xxx mb, maar niet als E:\ bijv.)
Ik heb de Seagate Online Drive Self Test gedaan... hier kwam uit:
Aan jumper-settings zal het niet moeten liggen. Windows herkent beide drives.
Ik heb deze drive overigens al eerder in mijn 2e computer gehad.
Toen kreeg ik mooi alle 3 de partities als E:\ tm G:\ erbij...
*OPMERKING*
Dit is dan weer interessant. Bij computerbeheer ziet hij de schijf als een niet toegewezen harde schijf... de fat-table is (zoals in meerdere topics gezegd) misschien toch niet in orde.
http://www.saiyanarena.com/dennis/manage.jpg (1024x768 plaatje)
Kan ik de partities opnieuw laten genereren? Ik wil niet helemaal opnieuw beginnen met de partities... E:\ was een hele belangrijke (De Medion-partitie, waardoor ik systeem opnieuw kon instellen)
Ik wil graag eerst zien wat er mogelijk is met deze hdd op de 2e computer. << NIX dus.
*De MBR-table wil ik nog proberen te restoren. Als dit niet lukt, kan ik beter wachten op een Medion monteur.*
Alle hulp is welkom!
Ik heb thuis een Medion-PC met een 120GB. Gisteravond werkte hij nog perfect, alleen nu krijg ik steeds:
Disk Boot Failure, insert system disk and try again
Ik heb de BIOS-settings op optimized staan.
Hij boot via CDROM en dan HDD.
Ik heb de SystemRecovery-CDROM al geprobeerd te booten... maar dat werkt ook niet. Hij blijft gewoon hangen... zwart scherm... alsof hij blijft proberen.
Ik heb de HDD op mijn andere Windows-PC aangesloten. Hij herkent hem in de BIOS en bij apparaatbeheer, maar niet als echte harde schijf (hij geeft wel xxx mb, maar niet als E:\ bijv.)
Ik heb de Seagate Online Drive Self Test gedaan... hier kwam uit:
Run: 17-2-2005 9:19:27
NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6) : ST3120023A
Model: ST3120023A
Serial Number: 3KA07ZV9
Capacity: 120.03 GB
Test result: Self-test routine completed without error.
Hebben jullie enig idee? En voordat ik meldingen krijg van... "HDD crash!!!"... graag een toelichting geven. Hoe kom ik erachter of de hdd werkelijk kaduuk is? En is het dan niet vreemd dat ik ook geen CDROM's kan booten via die computer? En als het aan de IDE-kabels ligt... is het dan niet vreemd dat hij ook niet als echte drive wordt herkend op de 2e computer?SeaTools Online 90 Second Surface Scan
Started at 9:25:53 AM on 1/17/2005.
Scanning drive: NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6) : ST3120023A
Serial Number: 3KA07ZV9
Capacity: 120.03 GB
Scan complete. No errors were found.
Aan jumper-settings zal het niet moeten liggen. Windows herkent beide drives.
Ik heb deze drive overigens al eerder in mijn 2e computer gehad.
Toen kreeg ik mooi alle 3 de partities als E:\ tm G:\ erbij...
*OPMERKING*
Dit is dan weer interessant. Bij computerbeheer ziet hij de schijf als een niet toegewezen harde schijf... de fat-table is (zoals in meerdere topics gezegd) misschien toch niet in orde.
http://www.saiyanarena.com/dennis/manage.jpg (1024x768 plaatje)
Kan ik de partities opnieuw laten genereren? Ik wil niet helemaal opnieuw beginnen met de partities... E:\ was een hele belangrijke (De Medion-partitie, waardoor ik systeem opnieuw kon instellen)
Ik wil graag eerst zien wat er mogelijk is met deze hdd op de 2e computer. << NIX dus.
*De MBR-table wil ik nog proberen te restoren. Als dit niet lukt, kan ik beter wachten op een Medion monteur.*
Alle hulp is welkom!
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 17-02-2005 11:42 ]