Toon posts:

geen toegang met net use

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes:

Mijn probleem is het volgende en ik word er stapel gek van

Ik ben een pc opnieuw aan het installeren en die hangt onderhand in het netwerk. Nu heb ik een netwerk printer geinstalleerd op deze pc en wil ik dat deze printer ook kan printer via een dos applicatie onder windows xp service pack 2

Nu ga ik naar de commanderen typ het volgende commando in: net use lpt1 \\servernaam\sharenaam :yes

Dit zou normaal gesproken moeten werken want heb hiervoor een precies dezelfde pc ook geinstalleerd alleen voor een andere netwerkgebruiker en dit werkte zonder problemen.

De foutmelding die die me geeft is: System error 5 has occured

Access is denied

Oke, ik de gerbuiker alle rechten gegeven op wat dan maar ook, hij is administrator op al het gebied wat er maar kan bestaan maar toch krijg ik hetzelfde. Ik voer dit commando dus uit onder zijn inlognaam. Doe ik dit echter onder administrator doet die het wel, maar deze user heeft onderhand meer rechten dan de administrator. Commando doet het wel bij andere gebruikers en op andere computers maar niet op deze met die gebruiker.

Wie kan mij hiermee heeeeeeeeeeeeeel asjeblieft mee helpen.

Groetjes Guus

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

firewall ?
over welke usernames en passwords heb je het ? Welke username bestaat op welke PC , en zijn de passwords op beide PC's identiek ?

Meer info, hier kunnen we weinig mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Die pc komt in een netwerk te hangen.

Windows 2000 server netwerk.

De usernames en wachtwoorden staan uiteraard op de server in de Active Directory.

Het zijn gewoon usernames en wachtwoorden om in te kunnen loggen op het netwerk.

Die 2 personen hebbe allebei dezelfde rechten. alleen dan andere gebruikersnaam en ander wachtwoord maar dit mag het probleem niet zijn lijkt me zo.

Firewall heeft het niks mee te maken lijkt me want er gaat niks naar buiten toe en binnen draait er geen firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Modbreak:We zijn hier geen helpdesk hoor ... :/
Een beetje geduld graag, mocht er na 24 uur niemand gereageerd hebben, zou je je topic eens kunnen schoppen met meer informatie

[ Voor 91% gewijzigd door Koffie op 17-02-2005 10:29 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
perongeluk policy ? hoe staan de rechten op die resource ?