Toon posts:

LAN(crossed) - geen verbinding/herkenning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu echt vast in alle hoeken van mijn netwerkproblemen dus ik dacht misschien kunnen jullie me helpen. Voor het gemak hebben we PC1 waar internet binnenkomt en die doorgelinkt wordt naar PC2.

Gistermiddag was ik wat Hardware aan het testen op beide pc's, daarvoor had ik nog geen problemen. Maar toen ik alles weer in elkaar draaide zoals het hoorde werd er geen netwerkverbinding aangegeven. Ik heb toen het netwerk opnieuw 'ingesteld' met de wizard: Er ontstond een netwerkverbinding. Maar internet was op PC2 ongeloofelijk veel langzamer dan op PC1
Ik heb nog gecontroleerd en de Firewalls stonden uit op dat moment.
Niet veel later viel de hele verbinding weg, en kwam rechts onderin beeld de waarschuwing dat er een van de netwerkkabels niet goed was aangesloten. Ik heb toen een andere cable geprobeerd, en deze gaf wel een verbinding. Maar de pc's zien elkaar dus niet in het netwerk
Ik heb proberen te pingen via cmd.exe maar ook hier vonden ze alleen zichzelf
de Workgroup staan beiden ingesteld op MSHOME dus dat is het ook niet.
Daarbij komt dat als ik de IP's wil herstellen op PC2 ik een foutmelding krijg, dat de IP dus niet veranderd kan worden. PC1 geeft als ip: 168.192.0.1 , PC2 geeft soms geen, en soms een heel ander IP: 169.254.2xx.2xx. Deze kon ik dus niet herstellen.
Ook als ik nu op PC2 naar de netwerkomgevingen kijk, geeft hij ook een foutmelding dat het onmogelijk is.
Ik heb beiden pc's gedefragmenteerd, op virussen gescand en ik heb de Bropia.REmoval tool eroverheen laten lopen. De scanners vonden beiden dus niets.
Ook als ik nu bij de status van de verbinding kijk waar ze zeggen dat ze verbinding hebben. Valt er te zien dat beide pc's alleen bytes verzenden en niet ontvangen.

Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd. En dat jullie me kunnen helpen.
(ik ga nu naar school, dus ik zie de replies vanmiddag pas mochten er snelle vogels bij zitten)

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand hier iets vanaf?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Topic schoppen zo snel word niet gewaardeerd ;)

Maar ik gok dat je netwerkkaart kapot is of hij heeft een conflict in het OS door hem in een ander slot gestopt te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
tja , dat wist ik niet, heb me vanmorgen voor hier aangemald. en ik zag al een hoop replies.

Beiden netwerkkaarten zijn onboard. dus die stop je niet zomaar ergens anders in.

Verwijderd

Geen DHCP Server (die ip's uitdeelt) in het netwerk?, stel dan ff op beide pc's een vast ip in.

Eigenschappen van het netwerk --> tcp/ip protocol eigenschappen en dan ip instellen, bijvoorbeeld op je internet pc 192.168.0.1, subnetmask: 255.255.255.0
op die andere pc 192.168.0.2, subnet: 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1
!!! let wel op dat je de ip's op de goede netwerkkaarten instelt !!!

ps. Krijg je het ip 169.254.x.x dan heb je hem op "ip automatisch verkrijgen" staan maar krijgt die niets. (geen IP van een DHCP server)

Verwijderd

zei je netwerkstekkertje "klik" toen je hem weer in je computer deed? :+

Ik zou het anders ook niet weten, dat zou ik dan zelf moeten zien. Wat heb je nog meer gedaan dan alleen getest?

Misschien is je on board lan ook wel defect... zou ook best kunnen hoor...

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik snap niet helemaal hoe jij je internetverbinding hebt gedeeld: deel je internet via PC 1 of heb je een router waar beide PC's aan hangen? Als je een router hebt, dan zouden je de adviezen van bpcservice je uit de problemen moeten helpen. Als je PC gebruikt om PC1 internet te verdelen, kun je misschien proberen de wizard uit te voeren zonder alle 'aanbevolen' instellingen.
Iets anders: ik meende dat Chello een streng 1 MAC adres beleid per aansluiting voerde... Zou het daar aan kunnen liggen of loop ik achter?

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel de internetverbinding vanaf PC1 door naar PC2
ik heb een vast IP ingesteld op beiden pc's en hij gaf inderdaad een verbinding weer tussen de twee pc's maar de internetverbinding op PC2 was nu weer ongeloofelijk traag. zoals ik al eens eerder heb gevonden. Firewalls stonden uit.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
driedees schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:56:
Ik snap niet helemaal hoe jij je internetverbinding hebt gedeeld: deel je internet via PC 1 of heb je een router waar beide PC's aan hangen? Als je een router hebt, dan zouden je de adviezen van bpcservice je uit de problemen moeten helpen. Als je PC gebruikt om PC1 internet te verdelen, kun je misschien proberen de wizard uit te voeren zonder alle 'aanbevolen' instellingen.
Iets anders: ik meende dat Chello een streng 1 MAC adres beleid per aansluiting voerde... Zou het daar aan kunnen liggen of loop ik achter?
Staat toch duildelijk genoeg in zn startpost hoe de connectie op gebouwd is.
Ik vraag me daarom ook af wat de toegevoegde waarde van deze post is ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dr nog wat mee gekloot. Ze vinden elkaar dus soms in het netwerk
en pingen gaat soms goed. Verder nog steeds traag :S

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Als ik je TS zo lees dan kan het aan een aantal dingen liggen.
De kabel die je gebruikt is brak.
Check de connectors of die nog goed in kabel zitten.
Zijn de kabels goed aangesloten? (lijkt mij niet zo moeilijk, zoals al werdt gezegd *klik*)

Het 162.xxx.xxx.xxx ip adres is een ip dat windows er zelf aan geeft wanneer hij geen dhcp server in je netwerk kan vinden. Het "verbinding herstellen" is gewoon een ipconfig /renew (als je weet wat dat is). Zoekt hij dus ook op een dhcp server. Vindt hij weer niet dus is het onmogenlijk.

Kabels goed en geen dhcp server?

Stel dan vaste ip`s in op beide pc`s. Zelfde ip-range en subnet. En het zou moeten werken.

Don't worry people, i`m a professional idiot

Verwijderd

Topicstarter
ik zit op het moment op school, zal het straks thuis eens proberen.
De kabels zeggen zeker weten klik, bij PC1 geeft hij zelf een dubbele klik.

Ik had IP's ingesteld op 192.168.0.1 en bij PC2 192.168.0.2
Nu nog ff googlen wat een DCHP server is.

Verwijderd

probeer eens op PC1 het adres op 192.168.0.1 te zetten, hij verkrijgt automatisch een subnetmask. DHCP moet ingeschakeld zijn.

PC2 zet je daarna op automatisch een IP adres verkrijgen.

Zorg er dan voor dat je PC1 eerst opstart en pas daarna PC2.

Als het goed is krijgt PC2 nu vanzelf een IPadres (ff checken via ipconfig) Waarschijnlijk zal het 192.168.0.x zijn, dan gaat het goed. Is het anders, tja... dan moet je verder zoeken.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je IP adressen in dezelfde range zitten (zoals je ook had) en dat ze hetzelfde subnetmask gebruiken.

succes

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd maar krijg er nog steeds niets uit. Heb inmiddels andere kabel gehaald
nu geeft ie rechtsonder in beeld aan dat een netwerkkabel niet goed is aangesloten
maar hij kan nu wel soms pingen. (van de 4 pogingen vind ie er altijd wel 1)

Verwijderd

Topicstarter
is het ook mogelijk om DCHP aan te hebben én een vast IP? of kan hij dan alleen zelf een IP aanmaken?

Verwijderd

Dat werkt bij mij niet

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Allebei geaard?
Pagina: 1