ik dacht dat het 8094/1024 zou zijn? maar ik heb maar 7136/896 gehad. . op mn modem en ik haal maar 6000 kbit en 500 kbit upload... wat klopt er hier niet..?
Dat je het sterretje niet hebt gelezen bij het product! Of in het geval van XS4all het 1-tje ...Imperium schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 07:24:
ik dacht dat het 8094/1024 zou zijn? maar ik heb maar 7136/896 gehad. . op mn modem en ik haal maar 6000 kbit en 500 kbit upload... wat klopt er hier niet..?
Het is niet te garanderen op elke koperlijn die 8000Kbps. En zeker de 1024Kbps upstream is een maximum. Alles tussen 704 & 1024Kbps is prima en helemaal normaal aan upstream. Afhankelijk van zo veel factoren. Zeker 800, 832, 864 en 896Kbps is meest voorkomend met een wide-open upstream (dus 1024Kbps wat maximaal is voor huidige DSL standaard).[1] de snelheden zijn weergegeven in downstream/upstream.
Snelheid downstream: Dit is de snelheid waarmee u informatie ophaalt, zoals het bekijken van websites. Snelheid upstream: Dit is de snelheid waarmee u informatie verzendt, zoals e-mails en chats.
De daadwerkelijke maximale down- en upstream snelheid is afhankelijk van een aantal factoren waaronder de afstand van de koperlijn tussen uw adres en de KPN centrale, de kwaliteit van die koperlijn, de kwaliteit van de bekabeling bij u thuis en de gebruikte apparatuur.
Wat je effectief haalt kan ook nog anders zijn. Stel je modem bouwt verbinding op op jou lijn op 896Kbps en dat is eigenlijk teveel van het goeie voor die specifieke lijn heb je misschien wel 10% errors en zal dus 10% van de pakketen opnieuw verzonden moeten worden. Dit levert een extra verlies op. En daarnaast is het altijd delen door 9.6 of 10 ivm overhead.
Misschien kan je nog iets verbeteren door de enorme hoeveelheid meters kabel en koppelstukjes weg te halen en je modem + splitter direct bij je ISRA (binnenkomstpunt) van je lijn aan te sluiten. Zo voorkom je extra storing en/of verlies op het signaal.
[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 17-02-2005 07:32 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik heb op mijn werk precies hetzelfde probleem.Imperium schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 07:24:
Tussen de modem en de lijn zit ongeveer 1 meter kabel en de utp kabel is grofweg 3 meter.
Ik vind het wel erg toevallig dat de snelheden zo erg overeen komen dat ik het verhaal van "Je zit te ver weg van de centrale"niet meer geloof...
Zelf thuis heb ik ook xs4all en daar is het nog slechter gesteld met de upgrade
Ik heb geen upgrade Nu is het waar dat de uiterste datum waneer het geupgrade zal worden nog niet in zicht is Maar vertel mij dan eens waarom me buurjongen wel geupgrade is.....
Nu heb ik ook al van kennissen vernomen dat er daar ook geen upgrade is gedaan en dan WEL bij andere mensen van zijn woonplaats!
En raad het eens Die kennis heeft ook xs4all.
Nu vroeg ik me af Imperium heb jij het oude adsl modem?
dus deze mooie modem:
http://www.xs4all.nl/help...dems/alcatel_ethernet.gif
Op mijn werk en thuis staat een oude. Bij mijn kennis een linksys modem/router.
Ik hoop dat andere tweakers ook wat meer info kunnen geven over dit rare verschijnsel !
Me_dusa
Vlak voor de upgrade heb ik een brief gekregen met daarin de mededeling dat ik, ivm de afstand tot de centrale en/of de kwaliteit van de lijn, waarschijnlijk niet optimaal kan profiteren van de snelheidsverhoging. Heb jij die niet gehad?
Ook niet alle modem ondersteunen een upload van 1024 kbps. [search= modem upload] Als je nou een goede topic start had gemaakt en geschreven had wat voor modem je hebt......
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Xs4all levert niet de hardware kant, dat doet KPN.
Ik vind de snelheden die de TS aangeeft prachtig. Als je overhead in ogenschouw neemt, heeft hij bijna maximale snelheden. Het is in ieder geval ruim 50% erbij. Waarom dit gezeur?
Verder is het mogelijk dat je buurman op een andere centrale zit aangesloten.Kom op mensen, KPN is pas 2 weken aan het upgraden. Ik ben ook nog niet geholpen, terwijl bij de vorige upgrade ik de upgrade al na een dag had. Het is gratis hoor, 3 maanden geleden waren we nog tevreden met de oude snelheid....
Ik vind de snelheden die de TS aangeeft prachtig. Als je overhead in ogenschouw neemt, heeft hij bijna maximale snelheden. Het is in ieder geval ruim 50% erbij. Waarom dit gezeur?
Verder is het mogelijk dat je buurman op een andere centrale zit aangesloten.Kom op mensen, KPN is pas 2 weken aan het upgraden. Ik ben ook nog niet geholpen, terwijl bij de vorige upgrade ik de upgrade al na een dag had. Het is gratis hoor, 3 maanden geleden waren we nog tevreden met de oude snelheid....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 10:29 ]
Heb ik niet gehad op het werk en thuis ook nog niets gehoord (ik zal eens bellen zo)Glival schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:16:
Vlak voor de upgrade heb ik een brief gekregen met daarin de mededeling dat ik, ivm de afstand tot de centrale en/of de kwaliteit van de lijn, waarschijnlijk niet optimaal kan profiteren van de snelheidsverhoging. Heb jij die niet gehad?
Ik kreeg wel een brief over de upgrade van xs4all maar ik gok dat het een standaard brief is.
Me_dusa
ik ga mijn adsl-verhoging vraagje maar even hier neergooien:
Nieuwegein-noord staat al even gemarkeerd als zijnde 'klaar' (groen stipje op de kaart). Maar mijn snelheden zijn nog precies het zelfde
Ik heb al aangegeven op adslcentrale.nl dat nieuwegein-noord nog de oude snelheid heeft, maar hij blijft groen(waarschijnlijk dus omdat er meerdere mensen hebben aangegeven dat de centrale geupgraded is). Via de tu-delft site heb ik gecontroleerd op welke centrale ik zit, en het is idd nieuwegein-noord(maakt niet uit, nieuwegein zuid is inmiddels ook groen)...
Iemand enig idee??
Nieuwegein-noord staat al even gemarkeerd als zijnde 'klaar' (groen stipje op de kaart). Maar mijn snelheden zijn nog precies het zelfde
Iemand enig idee??
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik heb het idee dat jij hetzelfde hebt als bij mij thuis.beany schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:32:
ik ga mijn adsl-verhoging vraagje maar even hier neergooien:
Nieuwegein-noord staat al even gemarkeerd als zijnde 'klaar' (groen stipje op de kaart). Maar mijn snelheden zijn nog precies het zelfdeIk heb al aangegeven op adslcentrale.nl dat nieuwegein-noord nog de oude snelheid heeft, maar hij blijft groen(waarschijnlijk dus omdat er meerdere mensen hebben aangegeven dat de centrale geupgraded is). Via de tu-delft site heb ik gecontroleerd op welke centrale ik zit, en het is idd nieuwegein-noord(maakt niet uit, nieuwegein zuid is inmiddels ook groen)...
Iemand enig idee??
Veenendaal staat ook als klaar op de kaart maar ik behaal nogsteeds de oude snelheden. Heb de modem al 5 min uit gehad en weer aan om opnieuw aan te melden. Meerdere malen opnieuw inloggen maar niets helpt! Volgensmij wordt dit een groot topic ;P
Me_dusa
Ik zit sinds vandaag op 512/1600 (ipv 352/1120). Het ziet er goed uit, mooie downloads. Dit is snel zat voor mij, anders had ik een maand geleden een sneller pakket genomen.
Me_dusa: ik heb het vermoeden dat ze het ook onderverdeeld hebben in snelheden... Heb jij ook de fast-adsl?? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat die later worden gedaan. Dus dat ze eerste de 'gewone' meest gebruikte varianten pakken....
Of denk ik raar
Of denk ik raar
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik heb al ruim een week de nieuwe snelheid. En ik heb een hele afgelegen centrale. Toevallig zit mijn buurman wel op een andere centrale. Lijn loopt net tussen ons in. Ik heb ook XS4ALL, en ik ben er best tevreden over.
_@/'
Daar heb je een punt!beany schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:42:
Me_dusa: ik heb het vermoeden dat ze het ook onderverdeeld hebben in snelheden... Heb jij ook de fast-adsl?? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat die later worden gedaan. Dus dat ze eerste de 'gewone' meest gebruikte varianten pakken....
Of denk ik raar
Ik heb zelf ook fast adsl.
Maar het vreemde is dat ik op mijn werk (fast adsl lijntje van xs4all maar dan aan de andere kant van veenendaal) dat daar al wel een soort van upgrade is gedaan met dezelfe snelheden als Imperium. Zouden ze dan de upgrades in 2 stappen doen voor fast adsl? en waarom missen wij die 1e stap?
Me_dusa
Ik heb hier op mijn werk de upgrade wel gehad en ik moet zeggen dat het me ook een beetje tegenvalt.
Niet dat ik verwacht had om de volle 8000/1024kbps te halen (theoretisch dan), maar we zijn nu van een reële download van zo'n 465KB/s naar een download van 550KB/s gegaan. 550KB/s is dus 4400kbps, precies evenveel als de oude, theoretisch maximale snelheid. Is toch wel erg ver verwijderd van 8000kbps. Ik had toch wel minstens een reële download van 700KB/s verwacht.
Misschien heeft het nog wat te maken met het feit dat hier nog een oude Speedtouch Home staat en dat we ADSL over ISDN draaien. Dat schijnt altijd wat langzamer te zijn.
Zou het helpen om een ander ADSL-modem te installeren?
Niet dat ik verwacht had om de volle 8000/1024kbps te halen (theoretisch dan), maar we zijn nu van een reële download van zo'n 465KB/s naar een download van 550KB/s gegaan. 550KB/s is dus 4400kbps, precies evenveel als de oude, theoretisch maximale snelheid. Is toch wel erg ver verwijderd van 8000kbps. Ik had toch wel minstens een reële download van 700KB/s verwacht.
Misschien heeft het nog wat te maken met het feit dat hier nog een oude Speedtouch Home staat en dat we ADSL over ISDN draaien. Dat schijnt altijd wat langzamer te zijn.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Me_dusa: kijk eens wat de afstand is van jou naar de centrale( http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm ) Misschien dat het daar afhankelijk van is?? (mijn afstand is 790 meter... ja ik weet dat het schattingen zijn e.d.)
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1477 meter.beany schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:50:
Me_dusa: kijk eens wat de afstand is van jou naar de centrale( http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm ) Misschien dat het daar afhankelijk van is?? (mijn afstand is 790 meter... ja ik weet dat het schattingen zijn e.d.)
Lijkt aardig wat maar hoor net van vriend met demon dat hij ongeveer hetzelfde heeft en een aardige 8/1mbit kan halen via de adsl.
Me_dusa
Ik zou zeggen probeer het eens Nooit geschoten is altijd mis!Tachyon schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:48:
.........snip
En post aub het verschil want ik ben zeer benieuwd op het resultaat.
Me_dusa
ik vraag me overigens ook af in hoeverre adslcentrale.nl echt betrouwbaar is.
Maar goed, er zit denk ik niks anders op dan wachten... En ach, eigenlijk mogen we al niet echt klagen he
Maar goed, er zit denk ik niks anders op dan wachten... En ach, eigenlijk mogen we al niet echt klagen he
Of adslcentrale.nl betrouwbaar is Geen ideebeany schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:57:
ik vraag me overigens ook af in hoeverre adslcentrale.nl echt betrouwbaar is.
Mijn probleem is dat ik straks betaal voor een verbinding die 8/1mbit zou worden en is blijven steken op de oude snelheid die gelijk staat aan het lagere pakket de aanzienlijk goedkoper is dus dan zou ik of een oplossing willen voor de snelheid door misschien en nieuw modem ofzo of een korting op het maandelijks bedrag. Mocht dat allemaal niet baten dan is het tijd voor een downgrade/kabel internet.
Me_dusa
Hmm, ik heb zo ongeveer hetzelfde 'probleem'. Ik heb XS4all ADSL Fast, en een Speedtouch Home ISDN. (1e generatie diehard, maar wel nieuwste firmware). Uit veel dingen blijkt dat Huizen waar ik zit geupgrade is, mijn modem geeft aan dat die snelheid redelijk mogelijk is (att. 7400 atm 6900), maar dat nog de oude snelheid gebruikt wordt (att 4800, atm 4400). Speedtest is ook geen kb sneller dan voorheen.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1550 meter.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1550 meter.
[ Voor 12% gewijzigd door superduper op 17-02-2005 11:37 ]
Ik las dit en toen toch eens checken. Ik had tot eergister nog steeds op isdn nog de oude snelheid en sinds vandaag of gister pas de nieuwe, dat terwijl volgens adslcentrale.nl de upgrade allang had plaatsgevonden. Ik heb ook isdn, misschien dat dat dus niet synchroon verloopt....
Op welke centrale zit je?Bas! schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:46:
Ik las dit en toen toch eens checken. Ik had tot eergister nog steeds op isdn nog de oude snelheid en sinds vandaag of gister pas de nieuwe, dat terwijl volgens adslcentrale.nl de upgrade allang had plaatsgevonden. Ik heb ook isdn, misschien dat dat dus niet synchroon verloopt....
Een centrale bestaat uit verschillende DSLAM's, modembanken. Die gaan niet altijd tegelijk. Soms is er een capaciteitstekort.
Dat je modem niet op 8mbit traint: Shit happens. Niets is gegarandeerd, de ADSL techniek is simpelweg niet in zoverre perfect dat de hoogste snelheden op elke afstand mogelijk zijn.
Dat je modem niet op 8mbit traint: Shit happens. Niets is gegarandeerd, de ADSL techniek is simpelweg niet in zoverre perfect dat de hoogste snelheden op elke afstand mogelijk zijn.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()