Toon posts:

Netware 6.5 Netwerk Driver problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Documentatie: Http://80.100.12.200/ce1000.htm

Ik heb hulp nodig want ik krijg het niet geregeld hier :) dit is trouwens mijn eerst post hier en dit is de 4de keer dat ik em typ (Gaat steeds iets mis steeds)

Het probleem is dat ik niet weet welke slot nummer ik moet kiezen ik kan kiezen tussen 10001 10002 en 3 want ik heb netwerk kaarten in my systeem en dan moet ik nog iets van Node invullen geen idee wat dat is maarja hopelijk dat iemand mij kan helpe :D. De Drivers zelf heb ik gewoon en hij vind ze. Eenigste wa ik moet doen is die slotnummers kiezen. Maarja die HOWTO heb ik gevolgd maar ik krijg gewoon geen slotnummer te zien. Die LOAD krijg ik dan failed te zien :'(

Groetjes Nibiru

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik denk dat we iets meer informatie nodig hebben, het komt namelijk een beetje warrig over :)

- Ben je NetWare aan het installeren of heb je een nieuwe netwerkkaart in de server gezet
- De link die je gaf is een howto van Intel? Het is vaak beter gewoon de drivers van NetWare te gebruiken
- Welk commando type je exact in en wat is de exacte foutmelding

Overigens zou HDETECT gewoon moeten werken en (meestal) ook het port nummer moeten weten.

Verwijderd

Topicstarter
Bet Netware ana het installeren die HDETECT werkt wel ja :)

Ik moet een Slot Number invullen en een Node Address

Error melding is hier:

TEMPORARY_095A3677:LOAD CE1000 <-- dat typte ik in
Loading Module CE1000.LAN [ INIT FAIL ]
Auto-Loading Module ETHERTSM.NLM [ OK ]
Auto-Loading Module MSM.NLM [ OK ]
Module initialization failed

Die link is een HOWTO van Intel ja

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Op de "Logger Screen" (volgende scherm, te berijken via <alt>-<esc>) staat meer informatie over de foutmelding.

Maar als ik het goed begrijp detecteerd NetWare tijdens de installatie je netwerk kaart niet?

• Webxorcist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11-2024
10001 is gewoon je eerste pci slot, 10002 je tweede enz...

Gewoon tellen in welke dattie zit. 10015 is onboard dacht ik. Maar een fatsoenlijke netwerkkaart wordt altijd automatisch gevonden en dan hoef je geen slot nummer in te vullen.

Je Node nummer hoef je niet te geven. Dat is je mac address. Door een Node nummer op te geven wordt je echte mac address niet gebruikt.

Real men use Linux

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens proberen ik heb gewoon een onboard netwerk kaart hele nieuwe Gigabyte Moederbord dus geen idee waarom die niet automatisch werd gedecteerd.Op die loggerscherm heb ik al gekeken staat ook nix gemeld van slot nummer. Effe kijken hmm

Verwijderd

Topicstarter
Hmm met die 10015 krijg ik deze error:

The following driver instance failed to load and will be deleted:
Z:\DRIVERS\CE1000.LAN SLOT=10015 FRAME=Ethernet_802.2 NAME=CE1000_1_E82
(The device supported by the driver may be disabled.)

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 13:03

Scraper

ErikJ

In principe als je met de hand de driver laad dan zou hij met de mogelijke waardes komen.

load ce1000.lan

Deze komen zoals gezegd waarschijnlijk in het logger screen.

Komt hij hier niet mee, dan is het een aantal keer gokken.

Als ik hier in de documentatie van een klant kijk dan zie ik een onboard netwerkkaart op slot 10007 zitten en de pci netwerkkaart op slot 3. Ik heb geen idee of dit op alle mainboards zo geteld wordt, maar ik zou in jou geval 10001 - 10010 eens proberen. Waarschijnlijk dat je in het begin al raak zit.

• Webxorcist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11-2024
Scraper schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:56:
In principe als je met de hand de driver laad dan zou hij met de mogelijke waardes komen.

load ce1000.lan

Deze komen zoals gezegd waarschijnlijk in het logger screen.

Komt hij hier niet mee, dan is het een aantal keer gokken.

Als ik hier in de documentatie van een klant kijk dan zie ik een onboard netwerkkaart op slot 10007 zitten en de pci netwerkkaart op slot 3. Ik heb geen idee of dit op alle mainboards zo geteld wordt, maar ik zou in jou geval 10001 - 10010 eens proberen. Waarschijnlijk dat je in het begin al raak zit.
Idd, gewoon proberen. Begin bij de eerste en loop ze ff door. Kan verder geen kwaad ofzo.

Real men use Linux

Verwijderd

Gaat het niet makkelijker met inetcfg ?
Pagina: 1