Hoge pieptoon ... kan het niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:35
Sinds een week heb ik een Antec Neopower 480 .......... met het gevolg dat de Pc nu erg stil is, de vorige voeding was een oude "met" zeer veel lawaai. ( dus ik hoorde ook nix anders )

Maar nu hij zo stil is hoor ik een heel hoge "pieptoon" als ik m'n hoofd een beetje draai hoor ik het niet meer........... niet echt constant zeg maar.

wat ik geprobeerd heb:

1. video-kaart fan stil gelegd (helpt niet)
2. proc fan stil gelegd (helpt niet)
3. voeding fan stil gelegd (helpt niet)

Verder draait er nix meer in mijn pc ......

De pieptoon is ook zo moeilijk te traceren ...... :(

Nu is mijn vraag dan ook ...... kan het bv in het MOBO zitten ?

specs: asus p4b 533 intel P4 2.66

Verwijderd

Check je harde schijf en de filterspoelen/(mosfet)regelaars van je moederbord eens ;)

zoeken naar 'mobo + herrie' NOT bios NOT post
en dan bijv. Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 02:32 ]

• Joen
  • Laatst online: 06-01 11:56
Je hoort het alleen als je PC aan staat?
Anders zou het ook nog een trafo, TV, monitor, etc. etc. kunnen zijn (meestal trafo's).

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
probeer je HD, gewoon loskoppelen en naar je bios booten.

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 02:31:
Check je harde schijf en de filterspoelen/(mosfet)regelaars van je moederbord eens ;)

zoeken naar 'mobo + herrie' NOT bios NOT post
en dan bijv. Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)? :)
Ok .... heb de HD ook los gekoppeld .. helpt ook niet.

Dat word moeilijk zoeken :) ben nu de topics aan het doorlezen ..... MOBO lijkt me dan een goede kanshebber ....

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 18:57
Ik zet mijn geld in op de voeding. Zelf als een paar keer meegemaakt.

Verwijderd

Wat voor muis heb je? Mijn mx510 hoor ik ook piepen als het helemaal stil is.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En wat het ook nog wel eens kan zijn: je monitor :o Dat heb ik hier namelijk. Monitor even uitzetten, eventueel ook nog stroom eraf als je pc aanstaat natuurlijk ;)

edit:
Niet van die pc, van je monitor :P

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 17-02-2005 15:59 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

thomastvd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:53:
Ik zet mijn geld in op de voeding. Zelf als een paar keer meegemaakt.
Ik sluit me hier bij aan, heb zelfs een voeding die weliswaar stil is maar piept ook.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
over het algemeen zijn het idd travo's die piepen, die zitten veel in voedingen, maar ook in monitoren / tv's etc.

probeer eens alles uit te doen, en dan 1 voor 1 iets van je hardware aan (dus bijv alleen naar bios booten zonder monitor en HDD's enzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• RoaDHouse
Heb nu alles gedaan wat jullie gezegd hebben.............

Behalve de voeding en het mobo ........

Ik hoop dus niet dat het de voeding is ... die heb ik net een week :(

( vanmiddag bij een vriend van me geweest met hetzelfde mobo .... maar wel een andere voeding ( daar hoor ik het dus ook: hij dus nu ook :) )

Zal het dan normaal zijn ?

• RoaDHouse
Ik heb de voeding vervangen door een andere ...... en de piep is nog aanwezig ..... nu heb ik ook alle opties gehad.

Alleen het mobo blijft over :) dus maar een nieuwe kopen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

RoaDHouse schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:25:
Ik heb de voeding vervangen door een andere ...... en de piep is nog aanwezig ..... nu heb ik ook alle opties gehad.

Alleen het mobo blijft over :) dus maar een nieuwe kopen.
Waarom? Is het zodanig irritant dat je van je mobo afwil? Het is namelijk niet perse zo dat die hoge pieptoon betekent dat er iets mis is...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Plus dat het nieuwe mobo waarschijnlijk dezelfde piep zal hebben (hij heeft tenslotte dezelfde regelaar ;))

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik ervaar ook een hoge piep met mijn bijna geruisloze systeempje. Die piep valt grotendeels weg wanneer ik de F-Lock en numlock uitzet bij mijn toetsenbord. Misschien kun je het ook in die richting zoeken, zoals hierboven reeds is gesuggereerd met de MX-510.

• RoaDHouse
Het wordt nu een beetje een obsessie voor mij ......

Ben er vandaag ook alweer de hele dag mee bezig :( Ik heb werkelijk alles gedaan ..... van HD
tot geluidskaart enz ............

Ik heb toch een vermoeden dat MOBO het piepje veroorzaakt.... maar zeker weet ik het dus niet :)

Straks koop ik een nieuw MOBO en heb het nog steeds ::P

Mischien is het wel heel normaal ...... het is ook niet zo dat het een heel harde piep is ... maar ik hoor het wel, vooral als je er op let.

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:04:
Plus dat het nieuwe mobo waarschijnlijk dezelfde piep zal hebben (hij heeft tenslotte dezelfde regelaar ;))
Ik neem dan wel een ander merk MOBO :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Bij m'n vorig mobo, een Soltek SL-75FRN2-L, ontwikkelde op het laatst ook een hoge pieptoon. Niet altijd, maar voornamelijk onder zware belasting. Het geluid leek van de spoeltjes naast de CPU-socket vandaan te komen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wildfire schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:19:
Bij m'n vorig mobo, een Soltek SL-75FRN2-L, ontwikkelde op het laatst ook een hoge pieptoon. Niet altijd, maar voornamelijk onder zware belasting. Het geluid leek van de spoeltjes naast de CPU-socket vandaan te komen.
Jup, hier ook met een Asrock K7S8XE+, ding begon te piepen, later werd ie instabiel en nu mag ie op garantie vanwege vieze prut over de spoeltjes en een gebarsten elco (ja, bij een bord gemaakt in 2004 zitten die brakke dingen er nog steeds op :r ). Heb er een andere Asrock K7S8XE+ in zitten die niet piept, komt dus van je spoeltjes op het mobo af lijkt het wel.
Pagina: 1