Apple spell check -> waar zit die dictionary?

Pagina: 1
Acties:

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Topicstarter
Ik vraag me al een tijdje wat af. Ik geniet dagelijks van de Apple spellingscontrole die in elk programma werkt. Maar ik vraag me dus af waar die dictionary zit die gebruikt wordt. Waarom? Omdat ik graag Appleworks van mijn harde schijf af wil halen, en ik gezien heb dat daar een dictionary in zit. Nu kan ik natuurlijk wel gewoon domweg uitproberen wat er gebeurd als ik die map wis, maar vanwege mijn Windows-achtergrond :P :X ben ik daar een beetje huiverig voor ... omdat daar "domweg wat uitproberen" steevast uitloopt op een re-install |:(
Is er iemand die meer weet van de werking van de systeem-spellingscontrole?

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Daar zit de spelling niet in, ik heb ook geen Apple Works op mijn mac staan.
het zit ergens in de system library

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Inderdaad, de Spell Check in OS X is systeem-wijd geimplementeerd; je kan bij sommige browsers zelfs de URL's die je intypt spell-checken.

Daarbij zijn toevoegingen op de dictionary altijd in je ~/Library/ en niet in de Applicatie map.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 07:18
Is het geen geniale uitvinding?! Ik ben zo god-ganse blij met die spell checker dat ik'm overdag op kantoor heel erg mis :)

Er zijn een paar dingen die wat makkelijker kunnen aan de spell checker (perfect is ze zeker niet), maar het is een heel mooi begin.

Liege, liege, liegebeest!