Toon posts:

Problemen met formatteren iPod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij a.u.b. helpen?

Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een (overgekochte) iPod 20 GB, 4e gen. en vandaag wilde ik er mee aan de gang op mijn laptop. Gedonder, gedonder en nog eens gedonder!

Ik sloot hem voor het eerst aan op mijn laptop en wilde de update er over heen gooien, wat resulteerd in steeds dezelfde mededeling nl. dat hij geen toegang kreeg tot de harde schijf van dat ding. Heb hem vervolgens maar geprobeerd te formatteren via windows om er daarna dan maar weer de software op te gooien, wat echter anders ging dan ik had gedacht. Bij het formatteren kreeg ik steeds weer het probleem dat hij het formatteren niet kon voltooien. De iPod lijkt leeg te zijn (hij geeft nl. alleen maar het Apple-logo en een map-icoontje met uitroepteken), maar nog steeds krijgt de updater geen toegang tot dat ding zijn schijf. Dus ik heb hem vervolgens maar gereset en weer opnieuw geprobeerd te formatteren.....maar steeds weer de melding dat het formatteren niet kon worden voltooid.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of heeft iemand hier een oplossing voor waarmee hij/zij mij heel erg blij mee kan maken! Alle hulp is meer dan welkom!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Een Map icoontje met uitroepteken, betekent dat de harde schijf van de iPod toch ech wel gaar is.
Spreek uit ervaring, had het met mijn oude iPod 2gen.
Heb je de iPod niet eerst werkend gezien voor dat je hem kocht. Anders ben ik bang dat je getild bent.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je hem toevallig op USB aangesloten, en gebruik je toevallig een USB verlengkabel? Dat probleem had ik namelijk. Als ik een USB verlengkabel gebruik dan kan ik mijn iPod (4e gen 20gb) niet updaten of formateren. Als je geen verlengkabel gebruikt probeer het dan eens op een andere USB poort.
De USB poort waar je hem op probeert te gebruiken, is die overigens USB 1.1 of USB 2.0?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003
Als dat allemaal niet werkt, hoop ik dat je ipod nog binnen de garantie valt en dat je het bonnetje meegekregen hebt van de vorige eigenaar. Ik zou ook nog eens navragen waarom hij hem weggedaan heeft..

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix, en de rest trouwens ook, bedank voor jullie hulp. Probleem is keurig netjes opgelost. De ene USB 2.0 slikt hem niet en de andere wel! Hij doet het weer!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik kick dit topic omdat ik een soortgelijk probleem heb.

Mijn iPod heb ik nu 2 jaar (2G) en ik heb al een keer een nieuwe gehad omdat de harde schijf aanliep. De laatste maanden heb ik met het nieuwe exemplaar problemen. Soms loopt de iPod gewoon vast waarna vervolgens het bekende mapje met het uitroepteken getoond wordt.

normaliter downloadde ik dan gewoon de nieuwste firmware en deed ik een Restore waarna hij het gewoon weer deed. Nu zat ik gister vrolijk op de pizzabrommer te luisteren naar mijn iPod toen mijn oren er bijna afvielen. Iedereen die ooit wel eens van Kazaa heeft geplukt kent het geluid wel, dat hakkende, afgrijselijke onaardse vastloop geluid van een MP3. De MP3tjes die ik aan het afspelen was waren helemaal niet van Kazaa, dat was het vreemde.

Toen ik het nummer wilde skippen lukte dat niet, de iPod was vastgelopen. Ik wil hem resetten. Mooi, play/pauze en Menuknop inhouden en resetten die hap. Apple logo, mooi, mapje met uitroepteken. Mmmh, minder :/.

Thuis wilde ik de iPod restore uitvoeren en toen ik dat deed zoals normaal kreeg ik na meerdere malen proberen pas weer de iPod op gang. Alle nummers er weer op gezet :). Toen ik wilde gaan luisteren kreeg ik weer dat verdomde mapje!! :( Ik weer restoren. Na ongeveer 10 keer restore geprobeerd te hebben bleef ik het mapje krijgen wanneer ik de iPod op een het lichtnet aansloot. Het ging elke keer ongeveer zo:

- iPod aansluiten op computer.
- Restore uitvoeren.
- Restore klaar -> Ontkoppelen.
- iPod op spanningsbron.
- Apple logo.
- Mapje met uitroepteken :/.

Ik was ten einde raad en heb toen met windows geprobeerd te formatteren. Snelformat: Kan format niet voltooien. Lange format: aan het eind, kan format niet voltooien. Grrrrr :(. Reset gedaan, mocht niets uithalen. Nog eens 20 keer de restore, NIETS!

Hoe kan dit nou zomaar? Ik heb me garantie al gecheckt maar die is verlopen. Ik heb hem niet mishandelt en toch zomaar stuk? Dat is toch belachelijk? Daar zijn in Europa toch regels voor?

;(

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 18-04-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik wil even een opmerking over de iPods. Als ik zo om me heen kijk en hier op GoT lees.
Vallen de iPods bij bosjes neer. De problemen die jij hebt, heb ik ook gehad met de 2G.
Om gegeven moment kreeg ik een nieuwe, en die heb ik toen gelijk door verkocht.
En een 4G gehaald, die het tot nu perfect doet.
Een paar ervaringen van mensen die ik ken:

- iPod mini waarvan de accu totaal gaar is na een paar maanden, kreeg een nieuwe maar mag niet baten
- iPod 4G werd al na een paar weken gaar, ik geloof dat vastlopers ed. nu een nieuwe en doet het nog perfect
- iPod 4G is tot nu al zo'n 3 vervangen, de klachten omvatten rare geluidjes en vastlopers
- iPod 2G (mijn oude) gare scherm en de accu is gaar, geen garantie

Hoe kan het dat ze bij bosjes neervallen? Komt het door de kleine behuizing waar alles in gepropt wordt, ten koste van kwaliteit? Aaargh klote iPods :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik weet 't niet, maar volgens mij doen die mensen iets fout :P

Ik heb een 3G iPod die geen van deze dingen doet. Werkt perfect, zelfs al heb ik 'm een keer laten vallen. Scherm is prima, batterij is prima (rekening houdend met de leeftijd), nog nooit vastgelopen, geen rare geluidjes en geen knipperende mapjes met resets elke drie weken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier een 1G iPod en ook nog nooit problemen mee gehad. Het enige is dat nu de batterij wat minder begint te worden, maar wat verwacht je dan ook na drie jaar intensief gebruik.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Zullen we hier niet verzanden in een discussie "Zijn iPods brak of niet"? Het gaat over problemen met het formatteren van een iPod hier ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

idd, niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Is er niet iets van een low-level format tooltje voor een iPod?

Of is dat normaal te doen met standaard hdd-tools?

Misschien is is gewoon een stukje hdd gaar, en dat kan je soms met een low-level format fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Geen idee. Hoe doe ik dat? Ik heb met windows gewoon geprobeerd te formatten en snelformat maar beide werken niet. Hoe doe ik een low level format op de iPod?

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 17-04-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
iPod uit de US over laten komen, aangesloten. Werd wel herkent maar niet te benaderen, iPod viel telkens uit, werd niet opgeladen en Windows begon te trippen. Dit telkens weer.
De iPod op een andere pc geprobeerd, werkt perfect...
Om het probleem op te lossen heb ik een FireWire kaart in mijn pc gestopt, vanaf die tijd heb ik nooit meer problemen.
Zeker het feit dat jij een Laptop hebt, welke USB poorten toch al minder stroom leveren, zou het best in hetzelfde straatje passen.
Probeer je iPod eens op een "normale" pc met een USB2.0 aansturing maar neem bij voorkeur toch een FireWire..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

franssie

Save the albatross

Mijn 2G heeft dat ook gehad, ikke boos op mijn vriendin omdat die dat ding had laten vallen maar ht zat ergens anders ...
Ik heb een oudere versie van de Firmware erop gezet en gek genoeg werkt ie nu wel weer als een zonnetje! Met de laatste firmware hangt ie de hele tijd en kan ik 'm ook niet meer updaten omdat de compu (met Firewire op noch apple OSX noch windows XP, USB is geen optie bij 2G helaas) de schijf wil herkennen. Misschien werkt een downgrade ook bij jou?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 18-04-2005 16:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Mag ik vragen welke versie je hebt gebruikt voor het herstellen? Ik heb nu 2004-11-15 geprobeert maar die werkt ook niet. :(

Het meest vreemde vind ik dat hij in het begin (gister) wel wilde updaten maar zodra hij wilde spelen over z'n nek ging. Nu gaat hij al na het uploaden van de firmware op z'n bek.

[ Voor 43% gewijzigd door Josh op 18-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

2004-11-15 inderdaad, ben bang dat jij een ander probleem hebt :S
kan je ergens firewire proberen, lijkt mij ook nog een optie.
Er zijn trouwens bedrijven die voor redelijke bedragen een iPod openschroeven (apple is denk ik duurder).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb alleen maar firewire. Geen USB. Het is een 2nd Gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

meuu, ook 2G dus, zal beter lezen.

Wat ik gedaan heb:
- Formatteren lukte bij mij gek genoeg ook niet op mijn XP bak, bleef aan het einde hangen.
- Na die mislukte format heb ik 'm aan mijn Apple gehangen en daar lukte de format wel, en toen pas de firmware erop gezet (laatste versie) en gelijk alle nummers. Toen deed ie wel afspelen maar kon ik niet meer bij de HD, dus alsnog een apple format, één-na-laatste firmware en sindsdien werkt het weer.

Het verschil lijkt 'm dus in XP vs. Apple te zitten, maar aan een Apple FS geformateerde iPod heb jij niet zoveel.
Tenzij jij hierboven nog inspirate opdoet weet ik het ook niet meer. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Bedankt in ieder geval. Ik heb helaas geen Apple.
Pagina: 1