Toon posts:

Welke programmeer taal moet ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een programma maken waar je plaatjes/tekst/etc kan invoegen en daarna het hele document kan opslaan op PDF (of direct kan printen vanuit de applicatie). Welke programmeer taal is hier het geschiktst voor? Ik zat zelf aan een Java applet te denken, maar Flash zou misschien ook een oplossing zijn. Of kan ik beter C++ of iets dergelijks gebruiken?

Het grootste probleem lijkt me een export naar PDF functie, maar het is wel belangrijk dat het document geprint kan worden, anders heb ik niks aan de applicatie. Een direct-vanuit-de-applicatie-print-functie zou een tweede optie zijn. Ik heb me in Java Applets verdiept, maar ik heb niets over PDFs of printen gevonden, de rest van de applicatie zou er overigens wel in gemaakt kunnen worden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het kan in zo'n beetje elke taal die je wil... Java, C++, Delphi, VB (denkik?), PHP zelfs. Alles wat een een file kan openen (of voor het gemak: alles wat met plaatjes kan werken) en waar je PDF mee kan exporten (moet met elke taal wel kunnen, PDF is immers open) voldoet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

zo te horen is het de bedoeling dat je applicatie webbased is?

Verwijderd

Topicstarter
okay bedankt, dat klinkt goed :)

mabit:
Ja ik wil het aan een php applicatie als module toevoegen. En anders standalone

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 00:14 ]

Verwijderd

Word? Open Office?
Er zijn diverse PDF printer drivers te vinden (ook gratis) die van je standaard print-output een PDF'je kunnen maken. pdf995 is er bijvoorbeeld 1 die mij heel goed bevalt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:13:
Word? Open Office?
Er zijn diverse PDF printer drivers te vinden (ook gratis) die van je standaard print-output een PDF'je kunnen maken. pdf995 is er bijvoorbeeld 1 die mij heel goed bevalt.
Wow bedankt, dat ziet er veelbelovend uit. Volgens mij moet dit project wel haalbaar zijn :)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Voor java, maar ook veel andere talen, zijn op sites als sourceforge wel PDF libs te vinden, dat scheelt je veel programmeerwerk. Ook hebben ze daar wel complete pdf printers.

[ Voor 16% gewijzigd door Luxx op 17-02-2005 00:18 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 12:11

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar php heeft ook een PDF library: http://nl2.php.net/pdf

[ Voor 3% gewijzigd door dArtagnan op 17-02-2005 00:50 ]

Pagina: 1