Toon posts:

[XP] Zeer wazig NTFS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:

Oorsprongelijk was een HD ingedeeld met 2 partities:
c: NTFS met Win2k
d: NTFS

Tijdje geleden heb ik op de C win2k vervangen met winxp pro.

Op de D heb ik alle rechten weer goed gezet met de 'nieuwe' users in XP. Dit werkt allemaal perfect.

Nu draai ik een FTP server, onder de user administrator. Als ik inlog op deze ftp server kan ik NIET de oudere directories in (krijg een no such directory error). Als ik een nieuwe directorie aanmaak in XP zelf of via een ftp client, dan is dit probleem niet. Dit lijkt dus een beveiligingsprobleem of instelling, echter heb ik alle instellingen van de 'oude' directories vergeleken met de 'nieuwe' directories, en die zijn exact hetzelfde. Als ik een 'oude' directorie kopieer naar een nieuwe, dan blijft het probleem in de nieuwe directorie. Het probleem is er dus alleen niet wanneer het een nieuw aangemaakte directorie is. Ik heb al alle rechten van de 'oude' directories weggehaald en opnieuw aangemaakt, maar ook dit had geen zin.

Wat het nog waziger maakt is dat losse files wel gewoon toegankelijk zijn in alle directories.

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen? Ik kan wel alle directories opnieuw aanmaken maar het gaat hier over enkele honderden (sub)directories, dus ik hoop dat iemand een goed idee heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 23:00 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zet ik [XP] even in de topictitel. Jouw topic mag dat ook net als alle andere topics in WOS :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters