[Server] Constante upload naar ?

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 23:19
Ik heb sinds een tijdje een p3 500mhz in gebruik als server (met windows server 2003 er op). Hier draait apache2, php, mysql en guildftp op. Nou heb ik zondag du meter geinstalleerd en ben ik er achter gekomen dat er constant een upload tussen de 1 en 6 kB/s is. Soms zijn er zelfs uitschieters naar 15 kB/s. Ik heb geen idee hoe dit komt. Ik heb met netstat gekeken welke verbindingen er open staan, maar dit geeft niets speciaals. Ook heb ik de server gecontroleerd op virussen en spyware. Niks werd gevonden. Ook als ik apache stop en de ftp server uit zet blijft hij maar uploaden. Hoe kan ik er achter komen wat er wordt geupload?
Natuurlijk heb ik gezocht op got en google, maar kwam alleen maar tips tegen van de virusscanner e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door Brammel op 17-02-2005 00:03 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20

Arno

PF5A

Met @Home is het normaal dat je een constante datastream hebt. Dit is ruis uit het @Home netwerk, je mag jezelf gelukkig achten dat het 'slechts' 1 tot 6 kb/sec is ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brammel
Arno schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:02:
Met @Home is het normaal dat je een constante datastream hebt. Dit is ruis uit het @Home netwerk, je mag jezelf gelukkig achten dat het 'slechts' 1 tot 6 kb/sec is ;)
Ik heb idd @home, maar hoe kan het dat dan dat het bij mijn gewone pc helemaal niet zo is, daar staat de upload bij du meter gewoon op 0,0 of 0,1 kB/sec

• Networkaholic
  • Laatst online: 07-05 23:18
Haal hier de utility TCPVIEW maar 's op:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml

die laat je zien welk proces wat doet op het netwerk.

Staan trouwens nog veel meer handige utils.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:02:
Ik gok dat je op de gigantische hoeveelheid aan ARP-requests doelt.. Dat zou echter slechts een constante download van ARP-requests opleveren. De PC zal niet reageren tenzij het zn eigen MAC-adres is (komt niet zo vaak voor), maar voor de rest niets.. Dus upload is iets anders lijkt me :)

Verwijderd

PNS > NT

• Brammel
Niet lachen, maar ik heb het gevonden. Omdat er aan de server geen monitor hangt, maak ik verbinding via het externe bureaublad. Ik was even vergeten dat dit ook wel eens voor een "constante" upload kan komen. Maar dit is dus alleen als ik op de server bezig ben... Ik moet denk ik maar even een programmatje zoeken waarmee het lan en internet gescheiden kan worden bijgehouden. Bedankt voor de reacties

Verwijderd

Brammel schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:09:
Niet lachen, maar ik heb het gevonden. Omdat er aan de server geen monitor hangt, maak ik verbinding via het externe bureaublad. Ik was even vergeten dat dit ook wel eens voor een "constante" upload kan komen. Maar dit is dus alleen als ik op de server bezig ben... Ik moet denk ik maar even een programmatje zoeken waarmee het lan en internet gescheiden kan worden bijgehouden. Bedankt voor de reacties
Lijkt me lastig, aangezien je waarschijnlijk internet gebruikt via je lan ;)

• Brammel
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:45:
[...]

Lijkt me lastig, aangezien je waarschijnlijk internet gebruikt via je lan ;)
Met bwmeter kan dat wel volgens mij

Verwijderd

Brammel schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:03:
[...]

Met bwmeter kan dat wel volgens mij
Als dat inderdaad zo is hoor ik het graag ff van je, dan ga ik dat ook maar eens proberen.

Hoe heb jij je server in je netwerk hangen. Grofweg tussen je internet en de rest van je netwerk, of hangt ie gewoon ergens tussen al je andere computers, dus dat je andere computers ook zonder die server op internet kunnen.

• Brammel
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:10:
[...]

Als dat inderdaad zo is hoor ik het graag ff van je, dan ga ik dat ook maar eens proberen.

Hoe heb jij je server in je netwerk hangen. Grofweg tussen je internet en de rest van je netwerk, of hangt ie gewoon ergens tussen al je andere computers, dus dat je andere computers ook zonder die server op internet kunnen.
Het kan idd met bwmeter. Het enige probleem is dat het een demoversie is die je kan downloaden. De server hangt gewoon net als alle andere computers aan m'n router. De overige computers kunnen dus zonder de server op internet.
Pagina: 1