Toon posts:

Kunnen ze documenten openen?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Wij hebben een draadloos internet netwerkje.. En dat gaat via usb Adapters. en die maken dan gewoon rechtstreeks verbinding met onze router. Dus we hebben geen server enz. Wij hebben windows xp op elke pc met Service Pack2 met firewall ingeschakeld.

Maar nu is de vraag? Wij slaan alle documenten op de harde schrijf op dus die worden niet via het netwerk gedaan enz... Alles slaan we op de harde schrijf, enz we doen niks verder met het draadloze netwerkje dan internetten..

Is het mogelijk dat buitenstaanders zomaar op je hardeschrijf allemaal documenten kunnen openen? We hebben ook op onze router een FIREWALL zitten..

Wie kan ons helpen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

heb je wel iets van wifi beveiliging op het wireless netwerk :?
Dat maakt de toegang tot je netwerkje een stuk moeilijker, niks is helemaal waterdicht natuurlijk. als je geen bestanden deelt en je hebt je firewall strak afgesteld dan maakt dat de drempel alleen hoger voor een potentiele inbreker ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 15:54
als je gebruik maakt van wep/wpa niet

Verwijderd

Heb je netwerkshares ingesteld? Zoja: in principe kan het, hoewel het door je NAT moeilijk wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:22:
heb je wel iets van wifi beveiliging op het wireless netwerk :?
Dat maakt de toegang tot je netwerkje een stuk moeilijker, niks is helemaal waterdicht natuurlijk. als je geen bestanden deelt en je hebt je firewall strak afgesteld dan maakt dat de drempel alleen hoger voor een potentiele inbreker ;)
Dus het is mogelijk dat inbrekers het van je harde schrijf halen.... we delen alleen het internet rechtstreeks... dus we hebben eigenlijk verder geen netwerk..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:25:
[...]

Dus het is mogelijk dat inbrekers het van je harde schrijf halen.... we delen alleen het internet rechtstreeks... dus we hebben eigenlijk verder geen netwerk..
het wordt wel verdomd lastig. ze zullen eerst door de encryptie van je netwerk moeten. dan op zoek naar een zwakke plek in de translatie van je router, dan een zwakke plek in de beveiliging van je pc, vervolgens die pc overnemen, en dan netwerkshares aanzetten. mocht je staatsgeheimen op je computer hebben staan dan zou ik het risico niet nemen, maar anders...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:27:
[...]

het wordt wel verdomd lastig. ze zullen eerst door de encryptie van je netwerk moeten. dan op zoek naar een zwakke plek in de translatie van je router, dan een zwakke plek in de beveiliging van je pc, vervolgens die pc overnemen, en dan netwerkshares aanzetten. mocht je staatsgeheimen op je computer hebben staan dan zou ik het risico niet nemen, maar anders...
Ah owkeej... dus het is eigenlijk niet mogelijk... maar hoe kun je het nog beter beveiligen wat raden jullie aan..

Verwijderd

Topicstarter
Fat Baba schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:22:
als je gebruik maakt van wep/wpa niet
Ik heb wep

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Da's allemaal niet zo makkelijk te zeggen.
  • Heb je Document & Filesharing aan staan? (Nee is goed)
  • Heb je een beetje degelijke wachtwoorden op je PC? (Ja is goed)
  • Heb je WEP en WPA aanstaan op je draadloze netwerkje? (Ja is goed)
  • Heb je gezorgd dat alleen jou bekende MAC-adressen op je WLAN mogen? (Ja is goed)
  • Is de beacon gehide op je netwerkje? (Ja is goed)
  • Je hebt een firewall op je router, maar staan die ook aan? (Ja is goed)
  • Staan er zo veel mogelik poorten dicht op je firewall? (Ja is goed)
Al met al zou ik zeggen, lees eens een boek of een goede website over netwerken, TCP/IP (routing enzo), WLANS en over Windows filesharing enzo.

succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Vunzz op 16-02-2005 23:41 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:28:
[...]

Ah owkeej... dus het is eigenlijk niet mogelijk...
jawel hoor, maar het kost gewoon veel tijd. welke hacker zou jullie moeten hebben dan?
maar hoe kun je het nog beter beveiligen wat raden jullie aan..
wpa ipv wep is een goed begin :)

Verwijderd

Patje, N00B, www.google.com en www.tweakers.net/search.

We zijn hier geen vraagbaak.

Verwijderd

We zitten hier ook niet op dit soort commentaar te wachten, je zou heb er tenminste normaal op kunnen wijzen, jij hebt ook ooit NOOB geweest net als iedereen.

Patje als je de stappen van Vunzz doorloopt moet je er wel uit komen kijk ook eens in de manual van je router voor WAP en WPA.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:51:
[...]

We zitten hier ook niet op dit soort commentaar te wachten, je zou heb er tenminste normaal op kunnen wijzen, jij hebt ook ooit NOOB geweest net als iedereen.
Ik ben ook een noob geweest ja, iedereen, jij ook, maar toen ging ik tenminste zelf op onderzoek uit en plaats ik niet lui een topicje op GoT.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 01:11 ]

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Hier heb je wat informatie over het onderwerp. Zodat je verder kan gaan.

Een draadloos netwerk aanleggen en beveiligen

WIRELESS BEVEILIGING
http://www.xs4all.nl/veiligheid/wireless/beveiliging.php

McAfee Wi-FiScan:
http://us.mcafee.com/root/wsc/default.asp

[ Voor 15% gewijzigd door T-Junkie op 17-02-2005 01:24 ]

Verwijderd

Je helpt nu een luie noob.

Verwijderd

Dr.Timo mag zometeen zijn mail gaan checken en deze gaat op slot.

Je weet nu onderdehand wel wat er allemaal beter kan en hoe. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.