zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Zo'n lijstje bestaat niet. Deze modems: klikerdeklik!
Het ligt helemaal aan jou of je router veilig is, verander het standaard wachtwoord, en je zit al een stuk veiliger!
-edit-
En BTW, het gaat over sweex "modems", wat jij hebt, is een router, die verbonden staat met een modem, maak je dus maar geen zorgen.
Verdiep je een klein beetje in wat 'WEP-KEY' materie (google) en je bent veilig genoeg voor een thuisnetwerk!
Het ligt helemaal aan jou of je router veilig is, verander het standaard wachtwoord, en je zit al een stuk veiliger!
-edit-
En BTW, het gaat over sweex "modems", wat jij hebt, is een router, die verbonden staat met een modem, maak je dus maar geen zorgen.
Verdiep je een klein beetje in wat 'WEP-KEY' materie (google) en je bent veilig genoeg voor een thuisnetwerk!
[ Voor 74% gewijzigd door De_Koele_Man op 16-02-2005 23:10 ]
Meh!
Verwijderd
Je moet ff het wachtwoord aanpassen.
En even kijken hoe je "Remote Manangement" uit kan zetten op 't modem, iig dat het alleen mogelijk is vanuit 't LAN
En even kijken hoe je "Remote Manangement" uit kan zetten op 't modem, iig dat het alleen mogelijk is vanuit 't LAN
Mooi , dat heb ik allemaal uitstaan. Ook heb ik de admin gerenamed en het wachtwoord gewijzigd.
Maar ik kon uit het verhaal niet halen dat het ging om een software instelling danwel een hardware fout.
Maar ik kon uit het verhaal niet halen dat het ging om een software instelling danwel een hardware fout.
Hardwarematig zit er niets fout, die hardware doet alleen maar wat hem opgedragen word. Hetgeen wat er fout is gegaan bij de modems waar Geenstijl het over heeft, is dat ze de standaard inlognaam/wachtwoord combo's niet hebben gewijzigd, zodat iedereen op je modem in zou _kunnen_ loggen om instellingen te veranderen.CORVETTE schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:12:
Mooi , dat heb ik allemaal uitstaan. Ook heb ik de admin gerenamed en het wachtwoord gewijzigd.
Toch is het verstandig om toch een WEP-Key op je router in te stellen, dat is 1 keer instellen en daarna zit je veilig.
Meh!
De WEP is toch de key waar je een passphrase voor opgeeft. Daarna wordt er toch een 64 of 128 bit key gemaakt ?
Maar er staat ook een optie onderaan de wireless instellingen: Disable visable WAP
Nu heb ik dat aangezet , maar ik kon nog steeds het netwerk zien als ik scande.
En ik kon uit de documentatie niet halen wat het precies inhield. Weet een van jullie dat ?
Maar er staat ook een optie onderaan de wireless instellingen: Disable visable WAP
Nu heb ik dat aangezet , maar ik kon nog steeds het netwerk zien als ik scande.
En ik kon uit de documentatie niet halen wat het precies inhield. Weet een van jullie dat ?
't Gaat juist mis in die router functie!De_Koele_Man schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:06:
Zo'n lijstje bestaat niet. Deze modems: klikerdeklik!
-edit-
Dus ook als mensen een bridge modem hebben (kan dus ook kabelinternt zijn dan!) en een router waar deze management functie van aan staat en open staat aan de buitenkant (wan kant) met standaard login en wachtwoord heb je dezelfde situatie!
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Pagina: 1