6800LE - Artifacts - MEM? GRAKA? MOBO?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:25
Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden de trotse bezitter van een Aopen 6800LE :r rev nr 3 uit mn hoofd, de goede iig.

Tis een OEM van de Vobis en toen ik hem erin hing geen enkel probleem, op de drivers van Aopen alleen een wat lage score (toen 66.93) in 3dmark dus de nieuwste die er toen waren (eind december) erop gezet, nog steeds geen problemen.

Dus, volgende dag LAN party waar blijkt dat mijn 3d beel een groot dambord is geworden, dus wij een beetje uitzoeken waar het aan lag, de kaart in een AMD gehangen, daar geen problemen en terug in mijn PC ook geen problemen meer 8)

Na de LANparty naar huis en weer precies dezelfde problemen, dus ik kaart eruit gehaalt en er weer in gedaan (beetje blazen enz, je weet maar nooit) en hij doet het weer goed. Het kwam er op neer dat ik als ik voordat ik de PC opstarte de kaart erin en eruit moest doen om een goed beeld te hebben, uiterst merktwaardig.

Toen toch maar weer de Aopen 66.93 drivers geinstaleerd en de problemen waren voorbij, behalve in doom3. Dus ik naar een vriend, zijn 6800GT in mijn kast en ook dezelfde problemen, het bleek aan het mem te liggen. (In zijn PC deed de combo mijn mem + mijn kaart het wel goed trouwens)

Dus terug naar de PC zaak waar de rest van mn PC vandaan komt en ander mem gekregen (Infineon > Kingston) en jawel hoor, goed beeld in Doom3, ik helemaal blij.
Maarja nog steeds die bagger score heh dus even de nieuwste drivers van de Aopen website gehaald en tataa, 1 en al artifact weer. Dus snel terug naar de 66.93 drivers en het werkt weer goed, behalve in Doom3

Al met al nogal vreemd dus en ik vraag me nu dus af waar het aan ligt? Ik ga liever niet nog een keer naar een PC zaak zonder goed te weten wat er aan de hand is. Of is er mischien iemand met soortgelijke problemen :?

Specs:
Asus p4p800-e
Kingston CL2.5 mem (nieuw) 2x512 DC
Infineon CL3 mem (oud) 2x512 DC
Intel prescot 3.0HT
Aopen 6800LE OEM

Dit bedoel ik met dambord:
http://aftp.mine.nu/helderem/pic/6800prob/artifacts.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door HeldereM op 16-02-2005 23:31 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hoe warm wordt die kaart in je pc? Heb je een beetje airflow in je kast ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• HeldereM
Kaart zit helaas geen sensor op. Voelt niet warm aan

Airflow zit wel goed, 2x 80mm voorin, 2x 80mm achterin, dual fan voeding, sidepanel 80mm fan.

Zoals ook in mijn verhaaltje te lezen gaat het echt om driver verschillen enz, lijkt mij :S

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-07 21:47
misschien maakt je koeler niet helemaal goed contact met de core, als ik jou was zou ik dat eerst een controleren.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 18:17
Mythrill schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:32:
misschien maakt je koeler niet helemaal goed contact met de core, als ik jou was zou ik dat eerst een controleren.
kan het niet zijn, omdat de kaart het wel goed doet in een andere pc...

een bios update op je moederbord wil ook wel eens helpen... misschien dat die combo niet helemaal lekker is.

probeer eens een langere tijd te gamen op een ander zijn systeem. (dus jou memory+videokaart in ander systeem) en kijken of je dan het zelfde krijgt. als dat niet zo is kun je je moederbord erg gaan verdenken...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• HeldereM
probeer eens een langere tijd te gamen op een ander zijn systeem. (dus jou memory+videokaart in ander systeem) en kijken of je dan het zelfde krijgt. als dat niet zo is kun je je moederbord erg gaan verdenken...
Dat zou kunnen idd, bios is versie 1004, de nieuwste, ik kan 1003 wel proberen.

Ook heb ik hier een 1500Mhz staan, denk alleen niet dat de kaart dan echt getest wordt aangezien die AGP 4x is en FSB 200 enz :)

Maar is er niemand met deze combi van mobo en kaart waarbij het zich ook voordoet of juis niet???

Verwijderd

Klinkt bekend in de oren.

Ik heb Asus p4p800 deluxe PIV 2,66@3,1
Doom zuigt op 6x.xxx
prima op 7x.xxxx

De rest van de games slikt liever 6x.xxxx

Deze situatie geld bij clocks van van 700/300 tot 950/465 16/6 pipes.
Doom3 is zoiezo een k*tgame (mooi en saai).

Dus voor mij 66.93 4eva (LoTRB4ME, NFS2, HL2, ut1, LBA1 ;-)FFFFFFetc).

FF7 doet het kut met de 6800 LE direct3D :'( :'( daar baal ik van.

• HeldereM
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:59:
Doom zuigt op 6x.xxx
prima op 7x.xxxx
Screenshot ook bekeken? :p

Maar goed idee, ik zal morgen ook even op 7x.xx Doom testen
Het gaat mij trouwens niet om Doom, meer erom dat ik denk dat er iets kapot is en daar in de toekomst problemen mee kan gaan krijgen (zoals in doom)

Verwijderd

Saeverix schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:39:
[...]

kan het niet zijn, omdat de kaart het wel goed doet in een andere pc...
Mischien heeft die andere kast betere airflow....

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk niet dat het probleem hier aan de airflow ligt, zelf heb ik namelijk ook een LE met compleet geen airflow, dus echt geen enkele casefan, en ik heb mijn kaart flink geoc'ed en heb totaal geen problemen

edit : misschien is het agp slot wel een beetje vies van binnen ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2005 16:19 ]

Verwijderd

Hmz nee.... Heb je al je vertex-shaders al afzonderlijk uitgeprobeerd met 3dmark05? 5 uitzetten, 1 aanzetten. Dan de apparte vertex-test runnen. OOK de niet-gemaskte vertexshaders testen.

Verwijderd

het is erg lullig maar ik heb het ook keertje gehad 8)7
heb je je chipset geinstald?
op hoeveel agp staat hij :)

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 13:41
Ik neem aan dat je kaart niet overklokt is? dus geen extra pipelines en vertex shaders open...

• HeldereM
Mischien heeft die andere kast betere airflow....
Ik kan je verzekeren dat er echt niets mis met mn airflow is, 1 blauwe gloed van alle fans :). Die andere PC had waterkoeling, niet echt veel airflow dus
misschien is het agp slot wel een beetje vies van binnen ofzo
We hebben de combinatie mijn Infineon/6800LE ook geprobeerd op een bord met een SIS chipset daar ook errors, het bord waar het goed op ging was een Asus p4c800
Hmz nee.... Heb je al je vertex-shaders al afzonderlijk uitgeprobeerd met 3dmark05? 5 uitzetten, 1 aanzetten. Dan de apparte vertex-test runnen. OOK de niet-gemaskte vertexshaders testen.
Ik draai op de standaard shaders, maar zal het evel proberen
het is erg lullig maar ik heb het ook keertje gehad 8)7
heb je je chipset geinstald?
op hoeveel agp staat hij :)
Is geinstaleerd, 8x AGP

Ik ga nu eerst even alle shaders onafhankelijk testen moeten pipelines ook?

edit:
Wat ik het vreemde vindt, als je het een beetje naagaat:
p4p800 + infineon + 6800LE + mijn kast >>> Errors
p4p800 + infineon + 6800GT + mijn kast >>> Errors
p4p800 + twinMOS + 6800LE + mijn kast >>> Goed
p4p800 + twinMOS + 6800GT + mijn kast >>> Goed
p4p800 + kingston + 6800LE + mijn kast >>> Errors
p4c800 + infineon + 6800LE + andere kast >>> Goed
gigabyte + ???? + 6800LE + andere kast >>> Goed
gigabyte + infineon + 6800LE + andere kast >>> Errors
p4p800 + ???? + 6800LE + mijn kast >>> Goed

Conclusie lijkt mij dus:
- of infineon EN kingston zijn niet compatible met de kaart (raar dat hij het op de p4c wel doet :? )
- of de gigabyte + p4p800 mobo's zijn beide rot 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door HeldereM op 18-02-2005 13:14 ]

• HeldereM
Testresultaten
8x1 (vertex unit 0) + 66.93 >>> Goed in doom3 + 3dmark03
8x1 (vertex unit 0) + 71.24 >>> Goed in doom3 + 3dmark03
8x2 (vertex unit 0,1) + 71.24 >>> Goed in doom3 + 3dmark03
8x3 (vertex unit 0,1,2) + 71.24 >>> Goed in doom3 + 3dmark03
8x4 (vertex unit 0,1,2,4) + 71.24 >>> Goed in doom3 + 3dmark03 (stock WTF, nu ineens wel weer:?)

Euhmz, ik reboot steeds, ga nu even PC aan en uitzetten...

PC Uitgezet en weer aan en tataa, artifacts in doom3 en 3dmark03

8x3 doet het nu ook niet meer...

Ok, staat nog op 8x3 maar wat ik gedaan heb ie andere mem erin (512MB twinMOS SC) en het lijkt weer goed te gaan. Nadat ik de computer uitzet en dan weer aan zijn de problemen echter weer terug.

Het komt er dus beetje op neer dat als ik ander mem erin zet, (of zoals eerst de kaart erin en eruit zal ook wel werken) het goed is maar dat als ik dan de computer uitzet en niets aan mn config doe en dan weer aanzet ik de artifacts heb. WTF slaat dit op???

Vanmiddag is er even een vriend van me langs geweest met een 6800GT, deze kaart doet het wel helemaal goed in mijn systeem (bij het vorige mem niet) en dus ga ik mn 6800LE RMA doen, waarschijnlijk was dus, en het geheugen en de kaart brak

Toch nog steeds heel raar dat je de kaart op de 7x.xx drivers erin en eruit moet doen, mischien komt die omdat het mem dan even helemaal van het stroom ipv op een zeer laag voltage oid, geen id :)

[ Voor 222% gewijzigd door HeldereM op 18-02-2005 19:15 . Reden: andere kaart getest ]

Pagina: 1