Is er ergens op internet te vinden hoe je van een Passphrase een Key maakt? In de setup van mijn SiteCom router kan je namelijk een Passphrase invullen en dan maakt hij daar automatisch een Key bij. Ik was nu alleen de key vergeten en stel dat het nog een keer gebeurt vroeg ik mij af of ik ook ergens anders via de Passphrase de key kan vinden. De Passphrase is namelijk makkelijk te onthouden een Key niet.
Hoe werkt die passphrase dan ? Aan de client-side bedoel ik...
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik kon zeg maar een Passphrase invullen en dan ging hij vanuit die Passphrase Keys genereren. Een Passphrase kan gewoon alles zijn, gewoon een stuk tekst en een Key die moet voldoen aan veel meer eisen en is niet te onthouden.
Is niet te zeggen aangezien een gedeelte daarvan random is, druk nog maar eens op genereren, dan zal je weer een ander key krijgen (met dezelfde passphrase)
Het is iig een encryptie die maar 1 kant op werkt, niet te decoderen.
Het is iig een encryptie die maar 1 kant op werkt, niet te decoderen.