[GIF] Animations enzo...

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik ben nu steeds een poging aan het wagen om een .gifje te maken met een knop waarin het woord ENTER langzaam naar boven komt en weer verdwijnt. daar heb ik nu 20 plaatjes van en die moeten achter elkaar komen. maar het lukt me niet. ik heb het programma Banner Maker Pro maar daarin verkracht dat programma de kwaliteit van het plaatje per frame. Not Done dus... in imageready snap ik er geen zak van en andere banner progjes doen hetzelfde als het eerste.

als ik in fotosoep 1 afbeelding van de toekomstige gif open, en wil transporteren naar imageready zegt hij dat ik eerst moet omschakelen naar rbg kleuren? wtf.. hij staat op kleur... in imageready snap ik niet hoe je op elke layer een nieuwe afbeelding krijgt (ook niet in PS) en ook niet hoe je ze in de frame krijgt.

de tutorials op google en sites gaan er allemaal vanuit dat je al weet hoe dat moet en ik kan er geen zak van...

anyone?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zeg me niet dat je met [google=create animated gif] er niet uitkwam :P ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Moeten we nu stap voor stap uitleggen hoe imageready werkt? Dacht het niet, de help functie biedt antwoord op al je vragen, mocht je er dan niet uitkomen kun je altijd vragen. En fotosoep, wat is dat voor programma en wat kun je daarmee dan?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Thrilled schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:38:
in imageready snap ik er geen zak van
Er zit een duidelijke en uitgebreide help in ImageReady. Misschien nog sneller is het om een bestaand animated gifje te openen in ImageReady en te kijken hoe deze is opgebouwd :)
als ik in fotosoep PHOTOSHOP 1 afbeelding van de toekomstige gif open, en wil transporteren naar imageready zegt hij dat ik eerst moet omschakelen naar rbg kleuren? wtf.. hij staat op kleur... in imageready snap ik niet hoe je op elke layer een nieuwe afbeelding krijgt (ook niet in PS) en ook niet hoe je ze in de frame krijgt.
Je hebt waarschijnlijk de 20 afbeeldingen opgeslagen als gif. Deze kent 256 kleuren, wil je gaan bewerken moet je de afbeelding dus even omzetten naar RGB kleuren. Ik vermoed ook dat de 20 verschillende gifjes er zo verneukt uitzien met die andere programmaatjes doordat je dus dubbel gaat compressen.
de tutorials op google en sites gaan er allemaal vanuit dat je al weet hoe dat moet en ik kan er geen zak van...

anyone?
Dan moet je simpelweg op F1 drukken en lezen ;)

• Thrilled
zoals ik al zei, die verkrachten de kwaliteit van het plaatje per frame..

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf Animation Shop die bij Paint Shop Pro word geleverd. Erg eenvoudig programma om animated GIF's te maken :)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:21

Just_I

What did you just say?

Voor ImageReady:

1. Verplaats alle afbeeldingen (chronologisch) naar een map (liever geen andere afbeeldingen er tussen)
2. Open ImageReady
3. Ga naar : File > Import > Folder as Frames
4. Verplaats de layers (afbeeldingen) eventueel
5. Stel een tijd in (kan per frame of allen tegelijk)
6. Ga naar: File > Save Optimized As (Ctrl+Alt+Shift+S)
7. Stappen volgen, naam kiezen etc. en OK klikken

En klaar.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Thrilled
Just_I schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:46:
Voor ImageReady:

1. Verplaats alle afbeeldingen (chronologisch) naar een map (liever geen andere afbeeldingen er tussen)
2. Open ImageReady
3. Ga naar : File > Import > Folder as Frames
4. Verplaats de layers (afbeeldingen) eventueel
5. Stel een tijd in (kan per frame of allen tegelijk)
6. Ga naar: File > Save Optimized As (Ctrl+Alt+Shift+S)
7. Stappen volgen, naam kiezen etc. en OK klikken

En klaar.
thnx, het werkt nu

[ Voor 9% gewijzigd door Thrilled op 16-02-2005 22:56 ]

• Thrilled
Umm nu wil ik hem opslaan maar dat kan alleen als *.psd , om hem als gif op te slaan wat moet ik dan doen? in photoshop kan ik hem wel opslaan als gif maar dan pakt ie alleen de 1e pic..

__

sorry voor het niet-editen..
duizendmaal excuses

__

[ Voor 16% gewijzigd door Thrilled op 16-02-2005 23:06 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

File -> Save Optimized As :?

• Thrilled
oh, sorry voor mn n00b gedrag maar het is opgelost nu, thnx allemaal B)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
fotosoep :( :r

BASIC

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.