Toon posts:

[Exchange 2003] Host Header OWA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer om een host header te koppelen aan mijn outlook webaccess. Ik heb netjes webmail.domain.nl aangemaakt in de dns en deze gekoppeld aan de default website. Hoe maak ik het nu mogelijk dat er alleen nog gesurft kan worden naar webmail.domein.nl om de /exchange directory te krijgen.

Als ik nu naar webmail ga krijg ik de default website te zien, en dat is logisch want ik heb geen verwijzing gemaakt naar /exchange.Ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. Ik heb gezocht op microsoft en via de google nieuwsgroepen, maar verder als een redirect kom ik niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

msexchange.org heeft een artikel daarvoor staan.
maar goed, als je een beetje logisch denkt kom je er ook wel op:
Maak een redirect page aan (kan je gelijk non-ssl mee oppakken) die je doorstuurt naar je /exchange Formsbased logon.

Als je die in je Default website of in je vhost met de hostheader als default document opgeeft ben je ook klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 16-02-2005 23:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is zoals je in Windows Operating Systems - Policy vast wel hebt gelezen Software, OWA ook, en IIS ook. Daarom Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Redirect kan wel maar dan krijg ik wel weer /exchange in de adres balk. Ik wil juist dat er alleen webmail.domein.nl te zien is. En dat verhaal met host header aanpassen werkt niet bij mij, hij blijf op de c:\inetpub\wwwroot terug komen.

Via de google nieuwsgroep kwam ik een oplossing tegen, waarmee je in de exchange system manager de host header voor OWA op zou kunnen geven. Helaas ontbreekt de optie waar ze over spreken in mijn systemmanager.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 13:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm.. één blik in je iismanager onder je default website moet toch genoeg zijn om te zien dat dat mogelijk meer problemen oplevert dan nodig?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device