[Glasvezel] Openen van poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds kort heeft een vriend van mij internet via de glasvezel via Unet.nl.
Hij maakt gebruik van een soort "Residential Gateway". Het is type cps500.
Alleen op een of ander manier zijn alleen paar poorten open. Ik weet niet precies welke omdat ik mezelf niet kan poortscannen.

Ik kan hierdoor geen spellen of servers draaien (zoals ftp). Ik word wel gezien door anderen als ik bv een spel opzet als host, maar anderen kunnen dan niet connecten.

En ik weet ook niet hoe je de Residential Gateway :? :? moet configureren, ik heb het geprobeerd zoals je een router benader (http://local_ip:port) maar het gekke is dat ik geen local ip krijg. Maar een niet private ip.

Weet niet of dit allemaal duidelijk is, maar meer kon ik er niet van maken. Heb nooit eerder zoiets gezien.

edit: OS: WinXP PRO sp2
Roep maar als ik meer info moet verschaffen.

Btw: Er is geen firewall of iets dergelijke actief. En is een directe verbinding met i-net.

[ Voor 3% gewijzigd door mrbullet op 16-02-2005 23:08 ]

Pana 5j

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

doe eerst eens een ipconfig /all dan weten we tenmisnte wat je ip adres is.
en haal het laatse octet weg

[ Voor 17% gewijzigd door TrailBlazer op 16-02-2005 22:48 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En wat is je gateway IP? Doet dat ding ook NAT-en is de vraag.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mrbullet
  • Niet online
Host Name . . . . . . . . . . . . : *
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

adapter Local Area Connection 5:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Ge

Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-5A-DC-*-*
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 82.148.213.*
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 82.148.212.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 172.17.1.12
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 82.148.223.100
62.212.76.136
Lease Obtained. . . . . . . . . . : woensdag 16 februari 2005 22:44:52
Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 17 februari 2005 22:44:52

Dit zijn de gegevens die ik krijg met ipconfig /all.

NAT?? hoe weet ik of ie dat doet? :?

Op deze forum (5/6 post)staat wat info over soort gelijke "dingus"

Pana 5j

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
mrbullet schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:57:
IP Address. . . . . . . . . . . . : 82.148.213.*
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 82.148.212.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 172.17.1.12
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 82.148.223.100
62.212.76.136
Dit zijn de gegevens die ik krijg met ipconfig /all.

NAT?? hoe weet ik of ie dat doet? :?
Hij doet geen NAT, ik zal je niet vervelen met wat het is, als je het wilt weten ga dan maar even lekker googlen. Wat ik zo van dat apparaat begrijp is het niet helemaal de bedoeling dat je hem zelf configd. Je zou eens bij je provider moeten uitzoeken of zij poorten blokkeren. Anders nog maar eens driedubbel checken of je echt geen firewall aan hebt staan. Misschien dat een ander je even wil portscannen?

Verwijderd

die cps 500 is ook overal gebruikt bij [rml][ Glasvezel] Ons Net - Nuenen 10 Mbit[/rml]

d'r zit speciale firmware in waardoor er in eerste instantie maar 1 poort werkt, en je er ook niet op kunt inloggen ofzo. tis gewoon een ordinair modem. staat als het goed is ook in de handleiding.

anyway: gewoon een router aan hangen en al je probs zijn opgelost :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 02:24 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mrbullet schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:37:
Alleen op een of ander manier zijn alleen paar poorten open. Ik weet niet precies welke omdat ik mezelf niet kan poortscannen.
grc.com -> shield up

En nu kun je het wel.....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

En wat is de status van je ingebouwde WIndows XP firewall die standaard dus aanstaat in XP SP2?

Je zal daar even handmatig de poorten die je nodig hebt voor je spel open moeten zetten.

Succes

• mrbullet
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:34:
En wat is de status van je ingebouwde WIndows XP firewall die standaard dus aanstaat in XP SP2?

Je zal daar even handmatig de poorten die je nodig hebt voor je spel open moeten zetten.

Succes
Deze staat dus uit, zoals ik het al aan gaf.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 02:23:
die cps 500 is ook overal gebruikt bij [rml][ Glasvezel] Ons Net - Nuenen 10 Mbit[/rml]

d'r zit speciale firmware in waardoor er in eerste instantie maar 1 poort werkt, en je er ook niet op kunt inloggen ofzo. tis gewoon een ordinair modem. staat als het goed is ook in de handleiding.

anyway: gewoon een router aan hangen en al je probs zijn opgelost :)
Nee dat is niet waar, er is 1 fysieke poort actief, dwz je mag op dit moment maar 1 pc tegelijk aansluiten op de "modem". Type modem is trouwens net iets anders dan die wat in de andere topic staat. En zomaar een router zal niet gaan, omdat via die CPS modem ook tv en telefonie naar binnen komt.

Inmiddels de poorten kunnen scannen en blijkt dat alleen poorten 25 en 110 open staan.
Trouwens we hebben geen problemen als we weer gebruik maken van @home als isp. Het ligt dus echt niet aan de config v/d pc.

Het gekke is ook dat als je ftp server draait, de poorten daarvan niet als open gemerkt wordt door de scanner.

En als we een spel willen hosten (Age of Empires 2), kan men het zien maar niet op connecten.

Ook de helpdesk is gebeld en ze snappen het zelf ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door mrbullet op 18-02-2005 14:48 ]

Pana 5j

Verwijderd

mrbullet schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:47:
Nee dat is niet waar, er is 1 fysieke poort actief, dwz je mag op dit moment maar 1 pc tegelijk aansluiten op de "modem".
klopt helemaal, maar bij ons zit er ook speciale firmware in.
Type modem is trouwens net iets anders dan die wat in de andere topic staat.
aha
En zomaar een router zal niet gaan, omdat via die CPS modem ook tv en telefonie naar binnen komt.
een router aan die cps hangen bedoel ik dus :P
Inmiddels de poorten kunnen scannen en blijkt dat alleen poorten 25 en 110 open staan.
Trouwens we hebben geen problemen als we weer gebruik maken van @home als isp. Het ligt dus echt niet aan de config v/d pc.

Het gekke is ook dat als je ftp server draait, de poorten daarvan niet als open gemerkt wordt door de scanner.
hmmz, bij ons worden alle poorten gewoon gemapt, ik denk via UPnP.

• mrbullet
  • Niet online
iemand die ons verder kan helpen?

Pana 5j

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:44
Ik kan inderdaad onder andere niet gebruik maken van FTP. Ik heb dus ook even gebeld en ze blokkeren zelf geen poorten. Dit probleem zou dus veroorzaakt kunnen worden door de firmware van de CPS500. Ze zijn het aan het uitzoeken en zodra ze wat weten krijg ik een telefoontje. Even wachten dus.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• mrbullet
  • Niet online
sMoKeFiSh schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:48:
Ik kan inderdaad onder andere niet gebruik maken van FTP. Ik heb dus ook even gebeld en ze blokkeren zelf geen poorten. Dit probleem zou dus veroorzaakt kunnen worden door de firmware van de CPS500. Ze zijn het aan het uitzoeken en zodra ze wat weten krijg ik een telefoontje. Even wachten dus.
Gaat internet bij jouw ook via uunet?

Pana 5j

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:44
Ja ook via Unet inderdaad.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• mrbullet
  • Niet online
Is inmiddels opgelost. ISP heeft waarschijnlijk een en ander gewijzigd.

Pana 5j

Pagina: 1