Sinds kort heeft een vriend van mij internet via de glasvezel via Unet.nl.
Hij maakt gebruik van een soort "Residential Gateway". Het is type cps500.
Alleen op een of ander manier zijn alleen paar poorten open. Ik weet niet precies welke omdat ik mezelf niet kan poortscannen.
Ik kan hierdoor geen spellen of servers draaien (zoals ftp). Ik word wel gezien door anderen als ik bv een spel opzet als host, maar anderen kunnen dan niet connecten.
En ik weet ook niet hoe je de Residential Gateway
moet configureren, ik heb het geprobeerd zoals je een router benader (http://local_ip:port) maar het gekke is dat ik geen local ip krijg. Maar een niet private ip.
Weet niet of dit allemaal duidelijk is, maar meer kon ik er niet van maken. Heb nooit eerder zoiets gezien.
edit: OS: WinXP PRO sp2
Roep maar als ik meer info moet verschaffen.
Btw: Er is geen firewall of iets dergelijke actief. En is een directe verbinding met i-net.
Hij maakt gebruik van een soort "Residential Gateway". Het is type cps500.
Alleen op een of ander manier zijn alleen paar poorten open. Ik weet niet precies welke omdat ik mezelf niet kan poortscannen.
Ik kan hierdoor geen spellen of servers draaien (zoals ftp). Ik word wel gezien door anderen als ik bv een spel opzet als host, maar anderen kunnen dan niet connecten.
En ik weet ook niet hoe je de Residential Gateway
Weet niet of dit allemaal duidelijk is, maar meer kon ik er niet van maken. Heb nooit eerder zoiets gezien.
edit: OS: WinXP PRO sp2
Roep maar als ik meer info moet verschaffen.
Btw: Er is geen firewall of iets dergelijke actief. En is een directe verbinding met i-net.
[ Voor 3% gewijzigd door mrbullet op 16-02-2005 23:08 ]
Pana 5j