- Videokaart overklokken
- Andere videokaart kopen, een TNT2 op een Athlon 1000 is niet echt optimaal.
sigloos
Verwijderd
Verwijderd
Dus advies: weggooien dat programma
Verwijderd
Verwijderd
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Verwijderd
Moet je dit niet op precies het aantal mb's van je videokaart zetten?Op maandag 08 januari 2001 11:10 schreef VTec het volgende:
EvilFox: in de bios v/h moederbord vindt je de AGP Aperture Size. Wat je kunt proberen is deze op verschillende waarden zetten (en dan benchmarken met 3DMark) en dan kijken bij welke waarde je het beste resultaat krijgt.
dus 32mb oncard = 32mb aperture
64mb oncard = 64mb aperture
grtz -snd-
Verwijderd
Dat wordt dan zeker je volgende upgrade mag ik hopen, anders zou het erg 'scheef' zijn.Op zondag 07 januari 2001 19:07 schreef Bendertino het volgende:
Ik heb 6879 op een TB 1000 en een gf2mx maar wel op 800*600, meer kan m'n monitor niet aan.
Zelf heb ik p2-400, gf2 gts, 17"
Volgende upgrade wordt proc
hmmz
Is dat zo? ik heb hem nog altijd op 64 staan, sinds mijn viper550 met 16mb en nu met mijn gf2 gts 32 nog steeds.Op maandag 08 januari 2001 11:25 schreef gmsandman het volgende:
[..]
Moet je dit niet op precies het aantal mb's van je videokaart zetten?
dus 32mb oncard = 32mb aperture
64mb oncard = 64mb aperture
grtz -snd-
Ik zal hem dan eens op 32 proberen
hmmz
Ik heb het dan over geheugen als in DIMM's, SDRAM, intern geheugen, dus niet je videokaart-geheugen.;)
Verwijderd
go figure
It should be set to half your system RAM if possible, and if not it should be set at some point below or equal to the amount of RAM that you have. However, it is possible to experience speed advantages of 2-3 fps from setting the AGP Aperture size to 256 regardless of the amount of RAM that you have, and there are some games that may have visual problems fixed by setting the AGP Aperture size to 256.
het maakt dus niet uit hoe hoog die staat als ie maar niet onder de 32 zit ?? en het helpt echt in 3dmark ?? hoeveel punten verschil dan ??Op maandag 08 januari 2001 14:00 schreef VTec het volgende:Normaal gesproken moet de AGP Aperture gezet worden op de helft van het interne geheugen (128mb = 64), maar het kan bijvoorbeeld vaak helpen om deze hoger te zetten, bv 256. Zet 'm alleen niet lager dan 32, want dan zet je AGP eigelijk uit. Zelf ben ik wat aan het testen geweest en kreeg toch een aardig boost in 3DMark 2000 toen ik 'm van 128 naar 256 had gezet.
Verwijderd
Met 128mb kun je 'm het beste op 64 of hoger zetten, maar wat ik al zei, het is gewoon een kwestie van proberen door bv benchmarks draaien met Q3 en 3DMark 2000.Op maandag 08 januari 2001 14:42 schreef killer-b het volgende:
Ik had hem laatst op 32mb gezet, en heb een 32mb videokaart asus v7100. MAAR toen ging de pc wel een beetje raar doen, op 64 doet ie het wel goed. Ik heb 128mb ram.
AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram
Or you will be banned>:)
FF zonder gekheid: lees de regels ff...